Toon posts:

Kan ik straks mijn nieuwe dragon orb 3...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
niet installeren?
Ik lees net dit:
CAUTION:
[...]
2. IF YOU HAVE A 7000RPM VERSION OF DRAGON ORB, PLEASE USE THE 3PIN
TO 4PIN CONVERTER PROVIDED TO POWER THE FAN FROM THE POWER SUPPLY UNIT. FAILURE TO DO SO WILL CAUSE SERIOUS DAMAGE TO YOUR MOTHERBOARD!
Bedoelen ze met 4pin??
Als het zo'n standaard kabeltje naar hdd powersupply etc. is kan het wel, maar dan heb je natuurlijk ook geen rpm monitoring :(
bedoelen ze dit, of bedoelen ze een connecter op je mobo?
Als het dat laatste is ben ik fucked met mijn 6330 denk ik :+
En waarom zou het schade doen dan? Vraagt te veel stroom ofzo??? 6 watt lijkt me niet echt veel.

Verwijderd

Ze bedoelen inderdaad een 4pins connector voor direct op je PSU, Molex connector.

Je hebt op deze manier geen monitoring van je fanspeed, maar je weet zeker dat de boel niet door fikt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 13:05 schreef Buccaneer het volgende:
Ze bedoelen inderdaad een 4pins connector voor direct op je PSU, Molex connector.

Je hebt op deze manier geen monitoring van je fanspeed, maar je weet zeker dat de boel niet door fikt.
Hmmz... dat is wel minder zeg :D
Ben benieuwd of de boel eik wel gaat booten dan... is het niet zo dat als ie 0 rpm doorkrijgt hij zichzelf uitschakeld :? (ik heb btw ook wel es een 80mm parralel met de cpu connector gehad, ging ook prima, moet ook wel 6 watt zijn bij elkaar?? toch)

Verwijderd

NOTE: This is a high output fan, 7000rpm+. Delta Fans recommends that you use the included 3-4 pin Smart Adapter and connect the fan to your power supply instead of your motherboard. We have had this fan plugged into a motherboard and had no problems but if you choose to do so it is at your own risk. The risk is that the motherboard's fan monitoring circuitry can be burned up and you would no longer be able to measure RPM on that particular fan header. As stated though, we've observed no problems nor have any been reported by customers.

[SOURCE: 1COOLPC]

Het kan goed gaan. Als je hem niet op je CPU-Fan connector op je mainboard doet kan je in je BIOS wel settings veranderen dat ie gewoon boot met 0rpm. Heb het op dit moment ook zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 13:12 schreef Buccaneer het volgende:
NOTE: This is a high output fan, 7000rpm+. Delta Fans recommends that you use the included 3-4 pin Smart Adapter and connect the fan to your power supply instead of your motherboard. We have had this fan plugged into a motherboard and had no problems but if you choose to do so it is at your own risk. The risk is that the motherboard's fan monitoring circuitry can be burned up and you would no longer be able to measure RPM on that particular fan header. As stated though, we've observed no problems nor have any been reported by customers.

[SOURCE: 1COOLPC]

Het kan goed gaan. Als je hem niet op je CPU-Fan connector op je mainboard doet kan je in je BIOS wel settings veranderen dat ie gewoon boot met 0rpm. Heb het op dit moment ook zo.
K, thanx, nou als dat de ergste schade zou zijn, dan doe ik het gewoon op de 3pin hoor....
Moet lukken :P
Anders pech...

Verwijderd

Ben benieuwd, succes! :)

Verwijderd

Zou het niet doen, maatje van mij d8 ook slim te zijn, wel mooi z'n abit-133-raaid naar de haaien daardoor!!! :(

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

je kan ook gewoon de stroom van zo'n molex halen en rpm wel op mobo aansluiten... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 13:32 schreef BrZ het volgende:
je kan ook gewoon de stroom van zo'n molex halen en rpm wel op mobo aansluiten... :)
Ja, dat kan ook, maar ja is wel een beetje meer werk natuurlijk :P
Valt ook wel mee eik... dun draadje van de rpm naar cpu.... solderen maybe, ff zien :P
Of het echt netjes doen en 2 stekkertjes maken, 1tje van de oude cpu slopen en alleen voor rpm gebruiken, andere stekkertje naar molex.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 09 augustus 2001 13:37 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook, maar ja is wel een beetje meer werk natuurlijk :P
Valt ook wel mee eik... dun draadje van de rpm naar cpu.... solderen maybe, ff zien :P
Of het echt netjes doen en 2 stekkertjes maken, 1tje van de oude cpu slopen en alleen voor rpm gebruiken, andere stekkertje naar molex.
ik heb het ook op die "nette" manier gedaan :) (nou ja.. ik niet eens zelf, zo werd mijn Delta geleverd, met 2 stekkertjes eraan :D

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb met m'n Alpha ook al eens gehad dat m'n mobo geen stroom meer gaf. Mobo trok het niet en zei, doe het maar zelf. Gelukkig garantie en weer een nieuw moederbord van een ander merk gekregen.
Pagina: 1