2 externe beeldschermen aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panda86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Het thuis werken zal nog wel enige tijd gaan duren. Graag zou ik 2 externe beeldschermen op mijn laptop willen aansluiten + een externe toetsenbord en dan niet meer via mijn laptop beeldscherm willen werken. Echter heb ik maar 1 hdmi poort.

Wie kan mijn advies geven hoe ik dit kan oplossen, als dit mogelijk is,

BVD
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je toevallig daisychaining inzetten? Heb je ook een dockingstation? Er zijn legio voorbeelden, maar dan moet je iets meer omschrijven zoals type laptop en welke zaken jezelf al hebt gevonden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panda86
Outerspace schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:40:
Kan je toevallig daisychaining inzetten? Heb je ook een dockingstation? Er zijn legio voorbeelden, maar dan moet je iets meer omschrijven zoals type laptop en welke zaken jezelf al hebt gevonden :)
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat daisychaining :$ Ik heb geen dockingstation, deze werken volgens mij via usb-c en die ingang zit niet op mijn laptop. Ook is een dockingstation nogal aan de prijs van wat ik tegen kwam. Ik heb de hp 15-0650nd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
USB Dockingatation aanschaffen + de rest wat je wilt, aansluiten en door. Vrij overzichtelijk denk ik. Ik heb hier een Kensington Universal Dual Video Docking Station SD3500v, 2 schermen, draadloos toetsenbord en muis aangesloten

[ Voor 10% gewijzigd door Miss_80 op 21-08-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32
Gaat het om die HP 15-da0650nd uit je andere topic? Deze heeft alleen een HDMI uitgang en geen docking connector of een USB-C poort met DP Alt Mode ondersteuning.
Externe poorten

2 USB 3.1 Gen 1 (alleen dataoverdracht); 1 USB 2.0; 1 HDMI 1.4b; 1 RJ-45; 1 hoofdtelefoon/microfoon combo
Enige optie om dan een extra extern scherm aan te sluiten is via een USB videoadapter met DisplayLink chip. Een populaire keuze is bijvoorbeeld de Dell Universal Dock D6000: pricewatch: Dell Universal Dock D6000 - EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panda86
Nielson schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:48:
Gaat het om die HP 15-da0650nd uit je andere topic? Deze heeft alleen een HDMI uitgang en geen docking connector of een USB-C poort met DP Alt Mode ondersteuning.

[...]

Enige optie om dan een extra extern scherm aan te sluiten is via een USB videoadapter met DisplayLink chip. Een populaire keuze is bijvoorbeeld de Dell Universal Dock D6000: pricewatch: Dell Universal Dock D6000 - EU
Klopt is dezelfde laptop. Vind de usb videoadapater nogal aan de prijs. Met een hdmi splitter gaat het niet werken? En een adapter van hdmi naar usb is dat er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32
panda86 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:52:
Klopt is dezelfde laptop. Vind de usb videoadapater nogal aan de prijs. Met een hdmi splitter gaat het niet werken?
Bij een standaard HDMI splitter krijg je dan gewoon twee keer hetzelfde beeld, schiet je niet veel mee op.
En een adapter van hdmi naar usb is dat er?
Jawel, bv: pricewatch: Club 3D USB A to HDMI 2.0 Dual Monitor 4K 60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een topic met een vraag opent krijg je een minimaal template om in te vullen:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dat down we niet voor de lol - relevante informatie is noodzakelijk om je fatsoenlijk te kunnen helpen. Het invullen daarvan is niet vrijblijvend, doe je dat niet, dan ben je nog niet klaar om een topic te openen en gaat het dicht. Bij dezen.

Bovendien gaat je vraag over videokaarten en beeldschermen, maar heb je je topic geopend in Overige Hardware. Volgende keer aub moeite nemen om een relevant subforum op te zoeken.

Zie voor meer tips over hoe ons forum werkt en hoe een goed topic te starten:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.