Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht die in december wordt opgeleverd en laat door een derde partij het dak bedekken met panelen. De aannemer vroeg 4500 euro voor 6 paneeltjes....

situatie huis: dak achter op ZZW.

18* Phono Solar Mono 320 all black
1* omvormer SolarEdge SE6K
18* Optimizer P370
bevestigingsmateriaal en montage

€ 7338 incl BTW,
€ 6064 excl. BTW

Is de apparatuur goed, en de prijs OK? Vergeleken met wat de aannemer standaard aanbiedt iig wel!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zou eens bij winkelman hengelo informeren naar een gewone stringomvormer, tenzij je veel schaduw hebt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:29
Wel toegegeven dat dit een scherpe offerte is voor SolarEdge. Misschien de derde partij eens een offerte laten maken voor een setup met stringomvormer?

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
Er zijn een aantal websites zoals winkelman, solar-bouwmarkt enz waar je zelf een systeem kan samenstellen. Dan moet je wel goed je dakafmetingen hebben. Neem aan dat je de bouwtekeningen hebt? Wat is het exacte oppervlak en heb je last van schaduw?

Zoiets kan je uitkomen als solaredge niet nodig blijkt (als je geen schaduw hebt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4wawvqDPmrnpscFJOZ3gqwNPiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ettAvP7Bczr0StRnsW00k3Mb.jpg?f=fotoalbum_large

• 107mb
ik heb geen schaduw. Mijn idee van Solaredge is dat als één paneel minder presteert (defect o.i.d.), ik niet wil hebben dat de performance van mijn hele systeem in elkaar zakt.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

107mb schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:50:
ik heb geen schaduw. Mijn idee van Solaredge is dat als één paneel minder presteert (defect o.i.d.), ik niet wil hebben dat de performance van mijn hele systeem in elkaar zakt.
De kans dat een paneel defect gaat is erg klein, meestal zijn het de optimizers, en die heb je niet zonder solar edge.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• 107mb
ik heb zojuist een offerte gekregen van hetzelfde systeem, maar nu met een Solax X3 6.0T omvormer. Deze offerte is netto 5200 euro goedkoper. het scheelt 800 euro.... Op het dak zijn trouwens wel drie kleine pijpjes aanwezig. in de ochtend zullen deze schaduw werpen op twee panelen. Wat is wijsheid? Ik vind het verschil niet schokkend groot, maar het geeft geen goed gevoel om meer geld te betalen voor een systeem dat gevoeliger is voor storingen...

[ Voor 21% gewijzigd door 107mb op 24-08-2020 15:56 ]

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
Persoonlijk zou ik nog 700 besparen. ZW moet het niet van de ochtend hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door lothar op 24-08-2020 16:22 ]

Pagina: 1