@TijsZonderH
Ik snap niet zo goed hoe jij komt tot een dergelijke titel, tevens vind ik dat het artikel een nogal negatieve toon voert terwijl het rapport van JenV eigenlijk best positief is.
Als eerste de titel. Ik kan dat nergens in het rapport terug vinden. Er staat dat de politie de tools niet heeft aangeboden voor keuring. Er staat:
Er is een lange lijst hiervan op blz 21 van het rapport.
Volgens wat ik lees is de inspectie best positief en erkennen ze dat het voor de politie ook nieuw is en dus dat er genoeg verbeter punten zijn. Dit haal ik uit de volgende passages:
Ik snap niet zo goed hoe jij komt tot een dergelijke titel, tevens vind ik dat het artikel een nogal negatieve toon voert terwijl het rapport van JenV eigenlijk best positief is.
Als eerste de titel. Ik kan dat nergens in het rapport terug vinden. Er staat dat de politie de tools niet heeft aangeboden voor keuring. Er staat:
Vooral deze passage in het rapport:Overigens is in het wettelijk kader geen termijn
gesteld waarbinnen het technisch hulpmiddel achteraf ter keuring moet
worden aangeboden, zodat de politie keuring achteraf geruime tijd achterwege
kan laten.
Volgens mij is het eerder zo dat in alle 8 zaken er iets aan de hand was. Zoals het niet maken van screencaps, niet loggen, logboeken die niet compleet zijn, etc. etc. etc.Een bevel wordt
afgegeven per verdachte per apparaat (bijvoorbeeld een laptop of telefoon) of groep
van apparaten (bijvoorbeeld een aantal computers in hetzelfde netwerk). In deze
acht zaken hebben officieren van justitie in totaal zeventien bevelen afgegeven voor
het inzetten van de hackbevoegdheid. De Inspectie JenV heeft toezicht gehouden op
alle acht inzetten. Ze heeft per inzet de toedracht gereconstrueerd op basis van
beschikbare logging, documentatie en gesprekken met de teamleiding van DIGIT en
leden van het technisch team. Tevens heeft de Inspectie JenV ‘live’ meegekeken
tijdens de uitvoering van een onderzoek door het technisch team
Er is een lange lijst hiervan op blz 21 van het rapport.
Volgens wat ik lees is de inspectie best positief en erkennen ze dat het voor de politie ook nieuw is en dus dat er genoeg verbeter punten zijn. Dit haal ik uit de volgende passages:
De Inspectie JenV stelt vast dat de politie in het eerste jaar van de nieuwe
hackbevoegdheid op een professionele wijze invulling heeft gegeven aan de
ontwikkeling van de organisatie en de daarvoor benodigde middelen.
Ik lees nergens dat de politie geen toestemming had, alleen dat bepaalde handelingen niet of verkeerd werden uitgevoerd. De aanbeveling is om eerst in een proefopstelling te testen zodat ze van alles kunnen voorkomen. De claim dat ze nooit goedkeuring kregen vind ik zeer ver gaan.De Inspectie JenV realiseert zich daarbij dat het technisch team van de politie zich
in de opbouwbase bevindt en dat de bevoegdheid nieuw is. De Inspectie heeft
gezien dat de politie in de voorbereiding en inrichting van de organisatie en
werkprocessen, en bij het verwerven van de middelen, veel inspanning heeft
verricht om de nieuwe bevoegdheid professioneel en binnen de wettelijke kaders te
kunnen uitvoeren. Er is in korte tijd voorzien in nieuwe huisvesting en apparatuur.
In een gespannen IT-markt is de politie erin geslaagd om deskundigen te werven
om een start te kunnen maken met het inzetten van de bevoegdheid.
[ Voor 8% gewijzigd door TechSupreme op 21-08-2020 02:48 ]