Ik heb een offerte gevraagd voor zonnepanelen op mijn dak. Er is ook een adviseur langs geweest en heeft van alles uitgelegd over de techniek, brandgevaar en berekeningen laten zien. Ca een bezoek van 1,5 uur.
De situatie is als volgt. Dak ca 45 graden, gelegen op zzw.
Ivm plaatsing dakramen en de maten die er omheen over blijven is er plaats voor 12 panelen.
Dit is bij identieke woning in de buurt ook het geval, 12 panelen.
Rechtop geplaatst, niet landscape.
Jaarverbruik is ca 4500 kWh.
Met 12 panelen haal je niet je eigen verbruik er uit.
Ons is aangeboden:
12 x paneel van Bisol BMO 320
12 x micro-omvormer, (dacht iQ7)
Enphase Envoy-S Standard
Extra kabel omdat door het huis niet lukt en dus buitenom moet naar de meterkast (3x4mm2)
Plaatsen van extra kastje naast groepenkast want huidige groepenkast zit vol.
40A aardlekautomaat.
Dit alles zou ongeveer 5100 euro ex btw gaan kosten.
Geen omvormer op zolder is eigenlijk wel noodzaak want ze schijnen nog wel eens geluid te maken, piepen
en een ventilator. Want de zolder is een werkplek, dus dat gaat niet goed samen.
Is dit een redelijke prijs? Is het te duur? Terugverdientijd zal rond een jaar of 7 a 8 zijn hoop ik.
Overdag is er altijd iemand thuis. Dus overdag gaat de wasmachine en droger aan, indien nodig.
Tv/radio aan.
En nog een klein puntje van overweging. De vrouw in huis moet dus ook helemaal niks hebben van panelen wat maar een beetje een chinese naam heeft.
Is als de dood voor brand. Dus het moet de huiselijke sfeer ook wel ten goede komen.
Mocht ik dit hier zo niet neer mogen zetten dan hoor ik het graag.
Bedankt alvast
De situatie is als volgt. Dak ca 45 graden, gelegen op zzw.
Ivm plaatsing dakramen en de maten die er omheen over blijven is er plaats voor 12 panelen.
Dit is bij identieke woning in de buurt ook het geval, 12 panelen.
Rechtop geplaatst, niet landscape.
Jaarverbruik is ca 4500 kWh.
Met 12 panelen haal je niet je eigen verbruik er uit.
Ons is aangeboden:
12 x paneel van Bisol BMO 320
12 x micro-omvormer, (dacht iQ7)
Enphase Envoy-S Standard
Extra kabel omdat door het huis niet lukt en dus buitenom moet naar de meterkast (3x4mm2)
Plaatsen van extra kastje naast groepenkast want huidige groepenkast zit vol.
40A aardlekautomaat.
Dit alles zou ongeveer 5100 euro ex btw gaan kosten.
Geen omvormer op zolder is eigenlijk wel noodzaak want ze schijnen nog wel eens geluid te maken, piepen
en een ventilator. Want de zolder is een werkplek, dus dat gaat niet goed samen.
Is dit een redelijke prijs? Is het te duur? Terugverdientijd zal rond een jaar of 7 a 8 zijn hoop ik.
Overdag is er altijd iemand thuis. Dus overdag gaat de wasmachine en droger aan, indien nodig.
Tv/radio aan.
En nog een klein puntje van overweging. De vrouw in huis moet dus ook helemaal niks hebben van panelen wat maar een beetje een chinese naam heeft.
Is als de dood voor brand. Dus het moet de huiselijke sfeer ook wel ten goede komen.
Mocht ik dit hier zo niet neer mogen zetten dan hoor ik het graag.
Bedankt alvast