[Tele2 mobiel] Transitie naar t-mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 2.165 views

Vraag

• The Alternator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik weet niet of ik dit topic in de goede rubriek geplaatst heb

Nu heb ik tele2 unlimited.
Voorheen kon ik altijd mijn internet in 1x voor de hele avond aanvragen. 5x NOG 1GB.

Vandaag de nieuwe app van T-Mobile moeten installeren en alles is overgezet naar t-mobile.

Nu merk ik dus dat ik echt 80% van mijn internet op moet maken voordat ik een nieuwe GB kan aanvragen.

Als ik een avondje netflix kijk op 4k moet ik dus naast m'n telefoon gaan zitten om steeds een mn bundel op te hogen.

Als oplossing heb ik dus automate, maar krijg ik dus na een aantal smsjes een berichtje in automate dat er teveel smsjes verstuurd worden. En is mn bundel dus op voor ik daar achter kom.

Lopen jullie hier ook tegenaan? Hoe gaan jullie hiermee om?

Beste antwoord (via The Alternator op 22-08-2020 08:25)

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Kom op, een avondje een film of een paar aflveringen van een serie kijken zou ik niet zien als excessief gebruik. Hij heeft het over 5x opwaarderen met 1 GB voor een avond, dat is behoorlijk redelijk dataverbruik. Het gaat er vooral om dat er geen 06 nummers verspilt worden voor alleen data toepassingen, vandaar dat zulke simkaarten niet in dongels/routers mogen.

Wat wel een bezwaar is van je telefoon gebruiken voor thuis internet is dat je batterij er nogal op achteruit gaat door dat die constant aan de lader hangt. Dit is bij een huisgenoot van mij gebeurd.

Ik woon zelf achteraf op het platteland antikraak en heb geen mogelijkheid tot een vaste verbindingen sneller dan 5mbit.

Ik heb dit zelf opgelost met Tmobile 4g voor thuis. De simkaart hiervan zit in een router. Om Automatisch de internet bundel aan te vullen als die op is heb ik een scriptje draaien op een raspberry die periodiek op de router checkt of er een 80% verbruikt smsje is binnengekomen. Hierop opent die de webpagina van Tmobile, logt in en voegt een extra bundel toe.

Terug naar de originele vraag van de OP,
Het lijkt mij dat mits je 1 smsje per keer verstuur om op te waarderen je niet te veel smsjes verstuurd. Ik ben geneigd te denken dat je met automate meer smsjes aan het spammen bent dan nodig. Check voor verstuurde berichten en plaatst misschien je automate flow zodat we mee kunnen kijken of daar wat fout gaat.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
The Alternator schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:39:

Lopen jullie hier ook tegenaan? Hoe gaan jullie hiermee om?
Een vaste internet verbinding nemen zonder limiet.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Lijkt me dan toch eigenlijk wel dat je Netflix op je telefoon aan 't kijken bent? Dan gaat het punt dat je niet naast je telefoon zit toch niet op?

Er is een goede reden dat deze fair use policy op de unlimited abonnementen zit... Als je daar zo frequent of zo hard doorheen gaat, dan doet 'ie z'n werk :+

(Dat je net van Tele-2 af komt maakt trouwens geen verschil in dit verhaal - alle huidige Unlimited T-Mobile contracten hebben deze FUP).
Ik los dit trouwens zelf op door Netflix niet op 4K te streamen buitenshuis, voorkomen is beter dan genezen.

[ Voor 10% gewijzigd door ShitHappens op 20-08-2020 23:46 ]

• The Alternator
Sorry, ik zal even wat duidelijker zijn. Ik zit nog steeds bij tele2. Maar tele2 is door tmobile overgenomen.

Ik gebruik de hotspot van m'n telefoon voor alle internet in huis. Want 24 euro en student.
Volgens de policy van tele2 mag dit ook gewoon. De enige voorwaarde is dat de simkaart in een 4G telefoon moet zitten. En daar zit m'n simkaart ook in.
Is Unlimited Data ook echt onbeperkt?

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt en in de EU landen heeft u binnen de bundel 15GB beschikbaar.
Bron: https://www.tele2.nl/zake...-smsen-ook-echt-onbeperkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 21:42
The Alternator schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:54:
Sorry, ik zal even wat duidelijker zijn. Ik zit nog steeds bij tele2. Maar tele2 is door tmobile overgenomen.

Ik gebruik de hotspot van m'n telefoon voor alle internet in huis. Want 24 euro en student.
Volgens de policy van tele2 mag dit ook gewoon. De enige voorwaarde is dat de simkaart in een 4G telefoon moet zitten. En dat is ook zo.

[...]

Is het dan niet beter om voor €25,00 een DSL-lijn te nemen via Tele2 waarmee je niet zo moeilijk hoeft te doen met sms'jes en apps? Dan heb je helemaal onbeperkt internet zonder gezeur en krijg je er gelijk een WiFi-router bij. Aansluitkosten zijn wel €30,00 maar dat spaar je uit aangezien je nu de eerste 6 maanden maar €20,00 per maand hoeft te betalen. Via bovenstaande link krijg je gelijk na het invoeren van postcodecheck te zien welke snelheid mogelijk is op jouw adres en kun je beslissen of dat genoeg voor je is.

Als je in een studentenhuis woont, zou je uiteraard ook kunnen bespreken met je huisgenoten of het mogelijk is een gezamelijk abonnement te nemen en de kosten ervan te delen. Dat is vaak veel beter dan aanmodderen met tethering, mobiele databundels en de verlengingen daarvan.

Sowieso is het mobiele netwerk eigenlijk geen volledig alternatief voor een vaste verbinding, kort gezegd, omdat de capaciteit beperkter en minder makkelijk uit te breiden is dan via het vaste netwerk. Dus hebben ze dat systeem van sms'jes en verlenging via de apps bedacht.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
The Alternator schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:54:

Volgens de policy van tele2 mag dit ook gewoon. De enige voorwaarde is dat de simkaart in een 4G telefoon moet zitten. En daar zit m'n simkaart ook in.

[...]

Mobiel internet op je laptop

In geval van het vermoeden van misbruik kan Tele2 de internettoegangsdienst (tijdelijk) buiten gebruik stellen, in quarantaine plaatsen of beëindigen, met inachtneming van de daarvoor geldende wettelijke voorschriften.

Tele2 doet er in het belang van een goede dienstverlening aan haar abonnees veel aan om misbruik van de internettoegangsdienst tegen te gaan. Het is onder meer niet toegestaan om:

excessief gebruik te maken van streaming audio- en videodiensten, VoIP, en bestanden te downloaden via een zogenaamd peer-to-peer-netwerk;
• een mail-, web-, game-, chat-, file- of andere serverdienst te draaien op de betreffende randapparatuur;
• gebruik te maken van apparatuur waarbij meerdere laptop- of pc-gebruikers gelijktijdig gebruik kunnen maken van dezelfde verbinding (mobiele routers);
• gebruik te maken van apparatuur waarbij de hoeveelheid te gebruiken verkeer wordt begrensd (zgn. SIM-boxconstructies);
• gebruik te maken van apparatuur waarin meerdere mobiele randapparaten al dan niet gelijktijdig gebruikt kunnen worden via hetzelfde mobiele netwerk. Door het gebruik van meerdere mobiele randapparaten kunnen netwerkproblemen ontstaan, waardoor de kwaliteit voor andere gebruikers niet kan worden gewaarborgd;
• gebruik te maken van apparatuur waarbij al dan niet gelijktijdig meerdere mobielinternetverbindingen over hetzelfde mobiele netwerk parallel kunnen worden geschakeld.

Tele2 behoudt zich het recht voor om het dataverkeer te meten om te kunnen vaststellen of de klant zich houdt aan de voorwaarden. Bovengenoemde gevallen worden door Tele2 beschouwd als misbruik van de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
Greatsword schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:23:
[...]

Mobiel internet op je laptop

In geval van het vermoeden van misbruik kan Tele2 de internettoegangsdienst (tijdelijk) buiten gebruik stellen, in quarantaine plaatsen of beëindigen, met inachtneming van de daarvoor geldende wettelijke voorschriften.

Tele2 doet er in het belang van een goede dienstverlening aan haar abonnees veel aan om misbruik van de internettoegangsdienst tegen te gaan. Het is onder meer niet toegestaan om:

excessief gebruik te maken van streaming audio- en videodiensten, VoIP, en bestanden te downloaden via een zogenaamd peer-to-peer-netwerk;
• een mail-, web-, game-, chat-, file- of andere serverdienst te draaien op de betreffende randapparatuur;
• gebruik te maken van apparatuur waarbij meerdere laptop- of pc-gebruikers gelijktijdig gebruik kunnen maken van dezelfde verbinding (mobiele routers);
• gebruik te maken van apparatuur waarbij de hoeveelheid te gebruiken verkeer wordt begrensd (zgn. SIM-boxconstructies);
• gebruik te maken van apparatuur waarin meerdere mobiele randapparaten al dan niet gelijktijdig gebruikt kunnen worden via hetzelfde mobiele netwerk. Door het gebruik van meerdere mobiele randapparaten kunnen netwerkproblemen ontstaan, waardoor de kwaliteit voor andere gebruikers niet kan worden gewaarborgd;
• gebruik te maken van apparatuur waarbij al dan niet gelijktijdig meerdere mobielinternetverbindingen over hetzelfde mobiele netwerk parallel kunnen worden geschakeld.

Tele2 behoudt zich het recht voor om het dataverkeer te meten om te kunnen vaststellen of de klant zich houdt aan de voorwaarden. Bovengenoemde gevallen worden door Tele2 beschouwd als misbruik van de dienst.
Waar kan ik dit terug vinden in de algemene voorwaarden? Ik heb er even doorheen gelezen. En kon dit niet vinden. Ik zal wel met m'n neus kijken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 17:03

De Nelis

en anders maar niet...

De pagina waar je zelf naar verwijst gaat over zakelijke abonnementen, echter de spelregels zijn wel hetzelfde.

https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/
Wat zijn de spelregels voor Unlimited datagebruik?
Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken. Om te zorgen dat alle Tele2 klanten het meest uit ons schandalig snelle 4G-netwerk halen, hebben we wat spelregels opgesteld voor het gebruik van Unlimited Data.

De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.
Het is bedoeld voor individueel gebruik – dus niet als hotspot voor anderen – en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.
Meer weten? Lees dan onze Fair Use Policy.
Dus een hele avond 4K streamen over je mobiele abo is niet wenselijk, daar bieden ze vast internet voor aan.

[ Voor 10% gewijzigd door De Nelis op 21-08-2020 10:12 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:48
De Nelis schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:41:
De pagina waar je zelf naar verwijst gaat over zakelijke abonnementen, echter de spelregels zijn wel hetzelfde.

https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/

[...]

Dus 4K streamen over je mobiele abo is niet toegestaan, daar bieden ze vast internet voor aan.
Beetje kort door de bocht toch?! Er staat: "Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen". De vertaling 'dus 4K streamen is niet toegestaan' is hoogst bijzonder te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:02
White_Collar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Dan downgrade je sim only abonnement, problem solved. 8)7

We kunnen wel heel lang discussieren over het financiele plaatje maar: je negeert volledig dat de setup die ts heeft niet toegestaan is volgens de algemene voorwaarden. Het is dus ook geen optie omdat op deze manier te doen.
Quote gewijzigd.
Mijn reactie was ook niet of het gedeelte of het wel/niet mag, enkel op het kostenplaatje.

Maar inderdaad, het mág niet, dus niet doen.
Niemand doet voor de rest natuurlijk iets wat niet mag.

En als TS het al een hele tijd zo doet (ga er even vanuit dat al langere tijd is), waarom moet ie dan nu ineens een ander abonnement gaan nemen terwijl het voorheen altijd gedoogd werd?
Blijkbaar is zijn dataverbruik toch niet zó hoog dat hij anderen ermee tot last is...
(Mocht ie er pas net mee begonnen zijn kan het zijn dat ie natuurlijk binnenkort op zijn donder krijgt omdat het niet mag)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 17:03

De Nelis

en anders maar niet...

L0we schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Beetje kort door de bocht toch?! Er staat: "Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen". De vertaling 'dus 4K streamen is niet toegestaan' is hoogst bijzonder te noemen :)
Nou ik heb het wat genuanceerd voor je, het komt er op neer dat het niet conform voorwaarden is.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Kom op, een avondje een film of een paar aflveringen van een serie kijken zou ik niet zien als excessief gebruik. Hij heeft het over 5x opwaarderen met 1 GB voor een avond, dat is behoorlijk redelijk dataverbruik. Het gaat er vooral om dat er geen 06 nummers verspilt worden voor alleen data toepassingen, vandaar dat zulke simkaarten niet in dongels/routers mogen.

Wat wel een bezwaar is van je telefoon gebruiken voor thuis internet is dat je batterij er nogal op achteruit gaat door dat die constant aan de lader hangt. Dit is bij een huisgenoot van mij gebeurd.

Ik woon zelf achteraf op het platteland antikraak en heb geen mogelijkheid tot een vaste verbindingen sneller dan 5mbit.

Ik heb dit zelf opgelost met Tmobile 4g voor thuis. De simkaart hiervan zit in een router. Om Automatisch de internet bundel aan te vullen als die op is heb ik een scriptje draaien op een raspberry die periodiek op de router checkt of er een 80% verbruikt smsje is binnengekomen. Hierop opent die de webpagina van Tmobile, logt in en voegt een extra bundel toe.

Terug naar de originele vraag van de OP,
Het lijkt mij dat mits je 1 smsje per keer verstuur om op te waarderen je niet te veel smsjes verstuurd. Ik ben geneigd te denken dat je met automate meer smsjes aan het spammen bent dan nodig. Check voor verstuurde berichten en plaatst misschien je automate flow zodat we mee kunnen kijken of daar wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je topic even verhuisd van IH naar TPL, aangezien dit een mobiele provider betreft.

Zouden verder we verder niet meer willen hebben over het wel of niet nemen van een vaste verbinding en wat daar de kosten van zijn, dat is nogal offtopic.

Dat gezegd hebbende. @The Alternator hoe heb je het e.e.a. nu ingesteld? Wat voor smsjes ontvang je en hoe trigger je deze?

Ik heb zelf T-mobile onbeperkt internet en daar moet je met een app je data verhogen, weet je zeker dat het sturen van SMSjes nog werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-08-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
Ik heb het oude script aangepast op m'n telefoon (tele2 bundelbooster) en aangevuld met de smsjes die ik nu binnen krijg. Voor 80% en 100%
"Hoi! Je hebt 80% van je Unlimited dagbundel verbruikt.
Alvast een gratis 1GB BundelBooster activeren? Check de MijnTele2 app.
We houden contact, Tele2"

En de bundelbooster smsjes:
"Hoi! Je hebt 80% van je 1GB BundelBooster verbruikt.
We komen bij je terug als-ie op is.

"Hoi! Je hebt 100% van je 1GB BundelBooster verbruikt.
Nog een gratis 1GB BundelBooster activeren? Dat kan in de MijnTele2 App.

De smsjes werken nog wel maar is nu gelimiteerd tot 80% van de bundel.

Aangezien ik niet meer in een keer een aantal smsjes kan versturen. Heb ik de frequentie naar 1 smsje per keer ingesteld.

Ik zou vanavond even moeten testen of dit nu wel goed werkt

[ Voor 3% gewijzigd door The Alternator op 21-08-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
Ik had automate dus verkeerd ingesteld.
Het aantal smsjes wat automate verstuurde was te hoog.

Bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddytroost
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 23:03
bij mij werk de automate niet hij herken de sms niet kan iemand script sturen als file ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Alternator
Bundel booster

https://llamalab.com/automate/community/flows/37330
En

12uur s'nachts een sms om je 1e booster van de dag te activeren
https://llamalab.com/automate/community/flows/37331

Als je beide gebruikt dan gaat je dagbundel niet op en kan je langer genieten zonder onderbrekingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prole
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-10 15:28
Nice, bedankt hiervoor. Lang zitten klooien in automate voordat ik via de zoekmachine deze post vond.
De flow Tele2 12uur sms werkt hier, top.
Sinds gisteren lijkt de flow 'Tele2 bundle booster♾📶 new' te haperen. Melding 'Niet verzonden. Tik om het opnieuw te proberen'.
Heb de melding "\nHoi! Je hebt 80% van je 1GB BundelBooster verbruikt.\n\nWe komen bij je terug als-ie op is.\n\nWe houden contact, Tele2\n" geplakt in je eerdere flow 'Tele2 BundelBooster V2.0 ♾📶'.
Werkt nu zonder problemen.
Enige verschil tussen de oude en nieuwe flow dat ik kan zien is dat Tele2 BundelBooster V2.0 ♾📶 1 message block heeft en new meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prole
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-10 15:28
The Alternator schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:20:
Bundel booster

https://llamalab.com/automate/community/flows/37330
En

12uur s'nachts een sms om je 1e booster van de dag te activeren
https://llamalab.com/automate/community/flows/37331

Als je beide gebruikt dan gaat je dagbundel niet op en kan je langer genieten zonder onderbrekingen
Nice, bedankt hiervoor. Lang zitten klooien in automate voordat ik via de zoekmachine deze post vond.
De flow Tele2 12uur sms werkt hier, top.
Sinds gisteren lijkt de flow 'Tele2 bundle booster♾📶 new' te haperen. Melding 'Niet verzonden. Tik om het opnieuw te proberen'.
Heb de melding "\nHoi! Je hebt 80% van je 1GB BundelBooster verbruikt.\n\nWe komen bij je terug als-ie op is.\n\nWe houden contact, Tele2\n" geplakt in je eerdere flow 'Tele2 BundelBooster V2.0 ♾📶'.
Werkt nu zonder problemen.
Enige verschil tussen de oude en nieuwe flow dat ik kan zien is dat Tele2 BundelBooster V2.0 ♾📶 1 message block heeft en new meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie870
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik heb een data only abonnement van 14 GB bij tele 2. Ik krijg laatst een mailtje van Tele2 over een nieuw factuur die ik bij mijn Tele2 zou moeten vinden. Ik krijg al een week geen verbinding met Tele2
met mijn tele2 off app. Alleen een mededeling dat het onder constructie is. Ik kan dus niet eens mijn factuur zien die iets hoger is dan normaal. Een e-mail adres om contact op te nemen met Tele2 heb ik niet kunnen vinden

[ Voor 12% gewijzigd door kweetnie870 op 12-12-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

kweetnie870 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:18:
Ik heb een data only abonnement van 14 GB bij tele 2. Ik krijg laatst een mailtje van Tele2 over een nieuw factuur die ik bij mijn Tele2 zou moeten vinden. Ik krijg al een week geen verbinding met Tele2
met mijn tele2 off app. Alleen een mededeling dat het onder constructie is. Ik kan dus niet eens mijn factuur zien die iets hoger is dan normaal. Een e-mail adres om contact op te nemen met Tele2 heb ik niet kunnen vinden
Als je een data-only abonnement hebt heb je een zakelijke aansluiting. Tele2 zakelijk heeft geen app, je zal op de zakelijke portal moeten gaan kijken.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie870
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-01-2021
Het heeft wel gewerkt via de app. Nu krijg ik een melding dat het onder constructie is. Ik kan wel bellen en sms maar het zit niet in mijn bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

kweetnie870 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:00:
Het heeft wel gewerkt via de app. Nu krijg ik een melding dat het onder constructie is. Ik kan wel bellen en sms maar het zit niet in mijn bundel
Dan heb je geen data-only abonnement, je hebt een abonnement zonder bel- en sms bundel. Als dat een consumer product is moet het werken via de app. Let wel dat je de juiste app hebt. Er is een oude app voor niet omgezette Tele2 klanten en een nieuwe app voor klanten die zijn omgezet naar T-Mobile systemen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus9913
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 00:51
Dit is een topic over Tele2/T-mobile. Dus dit is niet de juiste plek voor je vraag, daarbij is het 'kapen' van een topic niet wenselijk. Of aansluiten bij een passend topic, of een eigen topic openen svp.

[ Voor 73% gewijzigd door 13art op 14-05-2021 08:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.