Vraag

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Ik heb last van het feit dat mijn subwoofer zich continu inschakelt en weer uitschakelt.

Nu heb ik daar natuurlijk al het eea over gelezen om wat te doen. De sub lijkt te weinig power / signaal te krijgen om aan te blijven. Wanneer ik de receiver 'luid' zet, dan lijkt het probleem niet aanwezig te zijn. Wel moet er genoeg bas in het nummer zitten, anders gaat ie gewoon weer uit. Ik krijg dit bij meerdere bronnen, namelijk PS4, tv of mediabox. Het is een probleem van de laatste tijd, vorig jaar had ik er geen last van. Nu merk ik ook dat als hij net niet genoeg signaal (of dat het heeeeeel snel in- en uit gaat) krijgt hij een rare blob geeft.

Done:
• Subwoofer gain op subwoofer teruggedraaid
• Subwoofer output op receiver omhooggeschroefd qua db (staat nu op +12db)
• Speakers staan op small, sub staat ingesteld op LFE (niet LFE+main, lijkt geen verschil te maken).
• Crossover op 80Hz > 120Hz gezet
• Receiver voorzien van laatste firmware update
• Bekabeling nagekeken, geen breuken en zot goed aangesloten
• Opgenomen video: YouTube: Subwoofer aan/uit
• Bronnen die ik heb gecheckt:
https://www.avforums.com/...g-movie-playback.1116532/, https://www.avsforum.com/...uickly-and-often.1218369/, https://wesleytech.com/why-is-my-subwoofer-turning-off/4052/

Not done:
• Andere kabel tussen subwoofer em receiver.
• Andere kabel tussen telefoon en receiver (de huidige kan niet op mijn telefoon worden aangesloten)
• Andere subwoofer testen / lenen. Is niet gelukt.

Iemand nog ideeen?
Receiver: Denon x2220W
Subwoofer: Infinity TSS-sub500/230 (uit 5.1 setje met melkpakjes)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
Wat is de leeftijd van de sub ? kan ook zijn dat het "standby" circuit niet helemaal jofel meer is en daardoor iets meer moeite heeft om het signaal op te pakken.

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
TRAXION schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:17:
Wat is de leeftijd van de sub ? kan ook zijn dat het "standby" circuit niet helemaal jofel meer is en daardoor iets meer moeite heeft om het signaal op te pakken.
Ik verwacht dat de set nu zo'n 10 jaar oud is. Ik heb de set nooit vol open gedraaid voor een langere periode. Als het daadwerkelijk de sub is, dan moet ik nog even sparen voor een nieuwe (dan ook meteen een waar ik langer een oogje op heb). Liever niet natuurlijk :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:12
Ik zou beginnen met opnieuw de setup te kalibreren, audyssey opnieuw draaien dus.

Zeker aangezien je de settings tot de max hebt veranderd.

Subwoofer gain knop op 50 % en dan een keer draaien, zet audyssey hem dan dicht op -12 dan de gain terugdraaien en opnieuw doorlopen. Als het richting +12 is precies andersom. Als hij het namelijk niet maximaal een kant op zet heb je nog wat corrigeer ruimte, belangrijkste is wat jij goed vind klinken.

Maar best kans dat wat @TRAXION zegt het geval is, zeker aangezien jij zegt dat hij soms heel snel aan en uit gaat... Dat is niet normaal :)

Stiekem hoor je natuurlijk het geluid gewoon hard te zetten :+

Edit:
dan ook meteen een waar ik langer een oogje op heb).
Welke dan :)

[ Voor 25% gewijzigd door LuisjeNL op 20-08-2020 23:37 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Staat de sub nu op auto off? Zo nee Dan klinkt het alsof het kapot is. Zo ja, is gewoon op on zetten en een master slave stekkerblok een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
@LuisjeNL dat is zeker een optie. Ik zal de Audissey nog eens opzoeken, die heb ik een poos niet nodig gehad. Waar is dan ligt? :X

Ik wil ooit eens richting een Klipsch set. Daar beginnen de 2e hands subs vanaf 150,-.

@Jag de subwoofer heeft geen knop voor auto on/off. Dus daar kan ik niet mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
Outerspace schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Ik verwacht dat de set nu zo'n 10 jaar oud is. Ik heb de set nooit vol open gedraaid voor een langere periode. Als het daadwerkelijk de sub is, dan moet ik nog even sparen voor een nieuwe (dan ook meteen een waar ik langer een oogje op heb). Liever niet natuurlijk :)
Grote kans dat het voedings circuit is ingekakt spannings regelaar en condensator vervangen en waarschijnlijk werkt het weer.

Als je zelf kan solderen hooguit 3 euro.
Het stand-by circuit is een opzichzelf staand circuit wat dus altijd actief is na een 10 jaar kan dat best eens versleten zijn.

Mocht je reparatie eraan willen wagen kan je altijd wat foto's van de print maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
TRAXION schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 02:29:
[...]

Grote kans dat het voedings circuit is ingekakt spannings regelaar en condensator vervangen en waarschijnlijk werkt het weer.

Als je zelf kan solderen hooguit 3 euro.
Het stand-by circuit is een opzichzelf staand circuit wat dus altijd actief is na een 10 jaar kan dat best eens versleten zijn.

Mocht je reparatie eraan willen wagen kan je altijd wat foto's van de print maken.
Ik zal eens informeren bij mijn stiefvader, die kan nog wel knutselen en solderen. Daar wacht ik wel mee tot aan de eindejaarsuitkering mocht het onverhoopt mis gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Goed, toch nog even een afsluiter van dit topic.
Ik kon een mooie Klipsch R-10SW op de kop tikken en daar heb ik uiteraard de problemen niet mee. Ook dit geeft mij de gelegenheid om verder in Klipsch te investeren, deze geeft de WAF gehaald ;) Tevens klinkt deze sub verrukkelijk en een veel fijner geluid dan de oude sub.

Kortom, ik verwacht dat het bordje van de oude sub defect is. Dat komt ooit wel een keer.

Pagina: 1