Gratis perenbomen afhalen op verschillende locaties in NL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Omdat ik het een mooi initiatief vind: https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/

Op heel veel locaties kun je nu gratis perenbomen afhalen! Wie helpt mee? Ik heb zelf geen tuin, en maar 'n heel klein balkonnetje, maar een uitnodiging om volgend jaar peren te komen eten wordt gewaardeerd :P

[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 20-08-2020 22:29 ]

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Als je boompjes haalt; Eerst 24 uur in een emmer met water laten staan zodat de wortels goed nat kunnen worden en daarna planten, liefst met een boompaal er naast.

Zijn laagstam Conference peren overigens.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Conference, geënt op Kweepeer, met amper wortels, waardeloos initiatief dit.
Ze zouden er beter houtsnippers van kunnen maken en iedereen een zak snippers geven om uitdrogen van de tuin tegen te gaan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Ardana schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:55:
Omdat ik het een mooi initiatief vind: https://meerbomen.nu/gratis-perenbomen/

Op heel veel locaties kun je nu gratis perenbomen afhalen! Wie helpt mee? Ik heb zelf geen tuin, en maar 'n heel klein balkonnetje, maar een uitnodiging om volgend jaar peren te komen eten wordt gewaardeerd :P
De eerste jaren hoef je er niets van te verwachten las ik al.

Ik twijfel, las wel dat peren nogal veel wespen aantrekken omdat ze pas laat in het seizoen rijp zijn. Wij gaan ze wel halen, want ze komen zo'n 30-40 meter van het huis te staan, dus daar heb ik geen last van de wespen

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
No Hands schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:57:
Ze zouden er beter houtsnippers van kunnen maken en iedereen een zak snippers geven om uitdrogen van de tuin tegen te gaan.
Als ik geconcentreerde azijn nodig heb weet ik je te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:09
Ik probeerde het gisteren om 13:00 in Delft, toen waren ze al op :|

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
418O2 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Ik twijfel, las wel dat peren nogal veel wespen aantrekken omdat ze pas laat in het seizoen rijp zijn. Wij gaan ze wel halen, want ze komen zo'n 30-40 meter van het huis te staan, dus daar heb ik geen last van de wespen
Ik kan je dat 100% garanderen uit eigen ervaring.
Ik heb een perenboom welke redelijke de hoogte in is gegaan weg moeten halen vanwege de vele wespen.
Pleuris werk, meerdere keren gestoken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:39

Agent47

I always close my contracts.

Link werkt niet meer?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38

Echt niet.

Gewoon niet.

Werkt wel, maar behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:35

Arrogant

S.F.W.

Is meerbomen.nu down right now?
It's not just you! meerbomen.nu is down.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:46
Nee, hij doet het wel, maar inderdaad erg traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Dan hier de tekst, gekopieerd van de website:
150.000 perenbomen zoeken een nieuw tehuis. Ze zijn door corona niet verkocht en dreigen verbrand te worden. Zonde, want dan gaat er CO2 de lucht in en als we de bomen planten nemen we CO2 op, krijgen we gratis fruit en is het leuk voor insecten, verkoeling en vergroening!

Heel veel organisaties helpen ons met perenbomen weggeven. Zie hieronder voor de weggeeflocaties. Zo zet de Friese afvalverwerker OMRIN wel twee vrachtwagens weg. Er zijn nog 5 trailers met ieder 4000 bomen over. Ga jij de uitdaging aan? Dan kan er morgen al of uiterlijk zaterdagmiddag een vrachtwagen voor je deur staan! Lees meer.
AFHAALLOCATIES VOOR GRATIS PERENBOMEN:

Breukelen: Zandpad 29 – donderdag t/m zaterdag 13:00 – 17:00 uur. Helpen de handen uit de mouwen steken om bomen de grond in te zetten kan hier ook. Zie hier.

Deventer: (Terwolde), Haverkampsweg 5, vrijdag en zaterdag vanaf 10:00 uur. Leuke samenwerking met Eco Restoration Camps. Helpen de handen uit de mouwen steken om bomen de grond in te zetten kan hier ook. Zie hier.

Breda: vrijdag 21 augustus en zaterdag 22 augustus van 12:30 tot 17:00 uur
Hoeve Overa, Overaseweg 188, lees meer op de FB van Hoeve Overa.

Ede: Verlengde Arnhemseweg 101, vanaf de parkeerplaats van Restaurant Juffrouw Tok. Zaterdag van 9 tot 12.

Heerenveen: Op het Ecopark de Wierde van Omrin in Heerenveen is een speciale Drive Through geopend op zaterdagochtend tussen 09:00 – 13:00 uur waar 8000 perenbomen gratis zijn af te halen (max 50 pp). Lees meer.

Leeuwarden: BOMEN ZIJN OP

Walterswald (bij Dokkum): De Nije warf, foarwei 31a – Vrijdag vanaf 13:00 uur tot 17:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 15:00 uur (Op=op)

Groningen: zaterdag van 13:00- 16:00 uur bij Tuin in de Stad, Tarralaan 6, 9745ER Groningen. Lees meer.

Almere: donderdag en vrijdag van 10:00- 15:00 uur bij Stad & Natuur, Kemphaanstraat 1. Lees meer.

Hoofddorp: bij het hek van Hoofdweg 565 het veld in, vrijdag en zaterdag van 10:00 – 15:00 uur. Hier worden ook perenbomen ingekuild door Stichting MEERGroen, helpen scheppen is hier ook heel welkom.

Beverwijk: de Bazaar, bij entree 1 en bij P3. Vanaf 9:00 uur tot de 4000 perenbomen op zijn. Een leuke samenwerking met het duurzame Beverwijkse Landgoed Rorik. Lees meer.

Riel (gemeente Goirle): via de Brabantse Milieufederatie, de Regte Heijden, Oude Tilburgsebaan 12a, 5133 BE Riel, Vrijdag en zaterdag van 9:30 tot 20:00. Lees meer.

Epe & Vaassen: bij het Plantenasiel in Epe en voedselbos in aanleg in Vaassen, tijden en locatie staan op Facebook.

Amsterdam: donderdagmiddag, vrijdag en zaterdag bij de Fruittuinen van West.

Amsterdam: zaterdag en zondag van 10:00 tot 17:30 uur bij Anna’s Tuin en Ruigte bij het Science Park.

Zuid-Holland – Diverse locaties: Delft, Noordwijk en meer. Van vandaag t/m zondag. Met dank aan de Groene Motor. Lees hier meer.

Medemblik: zaterdag vanaf 11 uur bij de draverijschuur aan de Koggenrandweg (de afslag richting de vuilstort op de Westerdijk direct achter het BP tankstation).

Andijk: Gedeputeerde Laanweg 55A – Bij Kwantes Groenvoorziening – Zaterdag 22 augustus vanaf 12:00 – 19:00 uur. Zondag 23 augustus van 12:00 – 17:00 uur.

Wognum: Raadhuisplein 2 – Gemeentewerf Wognum – Zaterdag 22 augustus vanaf 11:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stavius
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:26
Niet groot genoeg om er plankjes van te zagen dus :X

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:55
Bij Leeuwarden waren alle 4000 bomen in 40 minuten wel weg.

Het zijn vrij kleine boompjes, dus planken van zagen is niet te doen nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:57
Hmmm interessant. Ik zal het in de agenda zetten. Hoewel ik heb ook nog drie appelbomen die ik in de grond moet zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dat valt nog wel een beetje mee; Stichting Corazon red elk jaar op dezelfde manier appels- en perenbomen. Ik heb er daar al 30+ weg gehaald waarvan er 2 het niet gered hebben.

Conference is niets mis mee ook niet op Kwee, alleen wat gevoelig voor schurft op de peren, wat je er zo kan afschillen. En op zandgrond doen ze het wat minder.

En wat betreft wespen; Ja daar ga je last van krijgen maar dat is met een paar wespenvallen ook prima te ondervangen.

* mkleinman heeft 100 fruitbomen staan.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

In Wâlterswâld zijn de bomen ook op! Ik had de buurvrouw getipt na het lezen van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

WWJD schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:10:
In Wâlterswâld zijn de bomen ook op! Ik had de buurvrouw getipt na het lezen van dit topic ;)
Mocht je nog interesse hebben in fruitbomen houd dan https://corazon.nu/ in de gaten. Die hebben elk najaar eenzelfde aktie waarbij je voor een paar euro ( ik meen 2,50 ) fruitbomen kan laten bezorgen; Wel een minimale afname van 10 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

Super initiatief heb echter geen ruimte meer in mijn tuin. Staat al een nutteloze boom in waar geen fruit aan komt. Vond de vrouw mooi...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
mutsje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:32:
Super initiatief heb echter geen ruimte meer in mijn tuin. Staat al een nutteloze boom in waar geen fruit aan komt. Vond de vrouw mooi...
Als het een Japanse kers is: da's geen nutteloze boom, schoonheid heeft z'n eigen waarde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

mutsje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:32:
Mocht je fruit willen in je tuin. Dat hoeft niet veel ruimte in te nemen. Je hebt voor appels ballerinaboompjes. Die vertakken bijna niet en krijgen het fruit rondom de stam.

Verder zijn er kleine dwergboompjes voor kers, appel en peer. Die groeien heel erg langzaam en nemen ook weinig ruimte in.

Ik heb een voortuin van ongeveer 55m2 en heb daar 11 fruitbomen in staan :). De rest van mijn fruitbomen heb ik iets verderop staan op een volkstuincomplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

We hebben een postzegeltuin in Leiden :+ en insecenten van lente tot aan herfst. Een japanse kers die klimdingen met stekels hebben we ook ja, een druif gaat eruit want die krijgt te weinig ligt. Moet alleen even uitzoeken wanneer die uit gegraven moet worden zodat iemand anders er weer plezier aan kan gaan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
mutsje schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:06:
We hebben een postzegeltuin in Leiden :+ en insecenten van lente tot aan herfst. Een japanse kers die klimdingen met stekels hebben we ook ja, een druif gaat eruit want die krijgt te weinig ligt. Moet alleen even uitzoeken wanneer die uit gegraven moet worden zodat iemand anders er weer plezier aan kan gaan beleven.
insecenten? En een japanse kers met klimdingen met stekels? Da's niet de japanse kers zoals ik 'm ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43
mkleinman schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Mocht je fruit willen in je tuin. Dat hoeft niet veel ruimte in te nemen. Je hebt voor appels ballerinaboompjes. Die vertakken bijna niet en krijgen het fruit rondom de stam.

Verder zijn er kleine dwergboompjes voor kers, appel en peer. Die groeien heel erg langzaam en nemen ook weinig ruimte in.

Ik heb een voortuin van ongeveer 55m2 en heb daar 11 fruitbomen in staan :). De rest van mijn fruitbomen heb ik iets verderop staan op een volkstuincomplex.
Ik heb een hoekje in de tuin, vol in de zon, op de erf grens met daarnaast een slootje. Ik ben nog een beetje op zoek naar een leuk (fruit?) boompje. Mag max 1m alle kanten op vanaf de stam. Wat zou je aanraden? 🙂. Ik heb al een vijg en druiven. 🙂.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Torgo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:58:
[...]

Ik heb een hoekje in de tuin, vol in de zon, op de erf grens met daarnaast een slootje. Ik ben nog een beetje op zoek naar een leuk (fruit?) boompje. Mag max 1m alle kanten op vanaf de stam. Wat zou je aanraden? 🙂. Ik heb al een vijg en druiven. 🙂.
Daar past in elk geval een dwergboom die niet snel groeit maar er zou ook een gewone appel- of perenboompje (laagstam) kunnen, je praat al over een kroon van 2 meter in doorsnede. Je moet dan alleen hem snoeien om hem in toom te houden en ervoor te zorgen dat hij vruchthout gaat maken.

Patiofruitbomen: https://www.fruitbomen.net/patiofruitbomen/ , die blijven van zichzelf wat kleiner.

Verder kan je ook naar de gewone appel- en perenbomen hier kijken, de meeste groeien vrij rustig. Normale pruimenbomen raad ik af, die willen over het algemeen erg hard groeien.

Edit:

En voor meer keuzestress: :P

https://www.aatreeshop.nl/fruitbomen/g-51

http://www.op-goede-grond.nl/

https://www.batterijen.nl/fruit-bomen

[ Voor 7% gewijzigd door mkleinman op 21-08-2020 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torgo
Thanks @mkleinman! Zo’n confluence perenboompje zou dus ook wel passen en morgen kunnen ze nog opgehaald worden in Amsterdam. Ik denk dat ik dat ga doen. Neem ik er een paar extra mee om wild te planten in de ruige groenstrook naast de geluidswal, dat hebben andere mensen ook al eens gedaan! 🙂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Even mezelf quoten omdat een dikke 20 mensen me een zure azijnpisser vonden maar onderstaande tekst is wat er achter deze boompjesactie zit en waarom ik zo reageerde.
MeerBomenNu wordt onder andere gesteund door Urgenda. Super mooi initiatief. Alles waarbij de kans groot is dat mensen veel bomen gaan aanplanten zullen zij hun naam aan willen koppelen. Logisch, dan kunnen zijn ook hun doelen aantonen en wordt er meer CO2 opgeslagen. Zo simpel is het echter niet.

Hoe zit het? Hoe zit het? Deze Conference peren bomen zijn geënt op onderstammen van een kweepeer. Zoals MeerBomen.nu al aangeeft is dit niet het moment om aan te planten, de bomen krijgen een enorme shock. Daarbij wordt niet vermeld dat de kans heel groot is dat de ent dit niet gaat overleven (het topje van de boom) en dat hij onder opnieuw gaat uitlopen. Maar dan heb je dus geen conference peer.
Uiteindelijk zorg je hiervoor dus voor drie dingen:
1. teleurstelling bij de persoon die hem gratis heeft opgehaald en geprobeerd heeft met liefde hem in leven te houden (nog niet meegerekend dat het ook behoorlijk wat impact heeft want je moet de bomen als je ze NU wil redden veel meer water geven en door de manier van kweken ook nog eens extra bemesten)
2. de boom mag op veel plekken niet eens blijven staan door bovenstaand en onderstaand aspecten waardoor het doel van Urgenda mist. Namelijk zoveel mogelijk bomen planten die CO2 opslaan.
3. Enorme marktverstoring bij (kleine/startende/biologische) kwekers.

Het speelt natuurlijk heel erg in op je gevoel van 'redden' en anders worden ze weggegooid. Maar ook dat valt wel mee. Vroeger werden ze vaak verbrand, inmiddels als kwekers van hun bomen afwillen (wat de reden ook is; corona, te groot etc.). Worden ze versnipperd en gebruikt om te mulchen, oftewel de boom komt gewoon weer in de natuurlijke kringloop terecht.

Mijn mening is dan ook dat ze die koelcellen lekker uit moeten zetten, alles moeten versnipperen en als mulch laag aanbrengen. Uiteindelijk gaat waarschijnlijk niemand happy worden van deze boompjes en gaat het ook nog een bak extra 'energie' kosten om deze boompjes levend te houden. Urgenda kan ondanks deze goed bedoelde actie beter een andere manier zoeken om hun bomen doel te bereiken en daar willen kwekers graag bij helpen. Wilde jij eigenlijk toch al graag een fruitboompje in je tuin, ga eens langs bij een lokale (biologische) kweker in de buurt!
Verder, iedereen die er een paar opgehaald heeft, super, zet ze lekker in je tuin of een gemeenteperkje en ik hoop dat je met een paar jaar een boom vol peren hebt!

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:55
418O2 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Geen last van. Heb hier al een paar jaar een perenboom staan. Hij zit nu ook weer barstensvol. Het is met peren wel zo dat je om het jaar een goede oogst hebt. Dus 1 jaar bijna niks en het jaar erop een volle boom.

Verder gaan perenboom wortels niet echt diep, dus aan te raden is om het boompje vast te zetten met twee palen en boomband.

Ik las dat Leeuwarden al na 45 min door 4000 boompjes was, dus ik ga toch maar niet naar Groningen kachelen. Geen zin om uren in de rij te staan voor 1 boompje en zo duur zijn ze nu ook niet bij de tuinland. Daar komt de mijne ook weg.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:08
No Hands schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Even mezelf quoten omdat een dikke 20 mensen me een zure azijnpisser vonden maar onderstaande tekst is wat er achter deze boompjesactie zit en waarom ik zo reageerde.

[...]

Verder, iedereen die er een paar opgehaald heeft, super, zet ze lekker in je tuin of een gemeenteperkje en ik hoop dat je met een paar jaar een boom vol peren hebt!
Nou, dan heb je, als de onderstam het wel redt, een kweepeer. Bloeien prachtig, het fruit geurt heerlijk, ook als je het teveel werk is om te bewerken, gewoon 1 kwee mee laten sudderen bij appels geeft al een heerlijke extra smaak (appels voor moes, of gebakken voor over de pannenkoek o.i.d.)

Of hij redt het niet, en dan heeft het je alleen wat moeite gekost maar geen 50-100 euro. Het gat heb je al gegraven, dooie eruit en dan haal je iets goeds en probeert het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
rimave schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:29:
[...]
Verder gaan perenboom wortels niet echt diep, dus aan te raden is om het boompje vast te zetten met twee palen en boomband.
Ai.. dat is hier wel een probleem. Woon precies op een plek waar het extra hard waait. Zelfs mijn tuinstoelen zijn al een keer de gracht in gewaaid 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siPahGWsGGhjUz0cpkaRK37Z6DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lOxzsz6Ytek05u4uU8t3l4w.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Conference oogst van een 17 jaar oude perenboom in mijn voortuin. Peren zijn inmiddels plukrijp. Erg vroeg voor de tijd van het jaar. De pitten beginnen te verkleuren, dat is een teken dat ze plukrijp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zie een foto voorbij komen van hier in Groningen, zieke rij. Blij dat ik niet ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 12:21
Nice! Heb zelf ook geen tuin, maar wel mooi initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Overigens voor de mensen die weinig plek hebben maar wel fruit willen. Je hebt ook duobomen en familiebomen. Daar zijn 2 of meer soorten op dezelfde boom ge-ent. Dan heb je in elk geval kruisbestuiving tussen de soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
418O2 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:09:
Zie een foto voorbij komen van hier in Groningen, zieke rij. Blij dat ik niet ben gegaan
"Door de massale opkomst zijn er waarschijnlijk niet genoeg boompjes voor alle belangstellenden. Er zouden zo'n 4.000 mensen in de rij staan."

Bron: DVHN

4000 man :/

Dat er zo veel mensen op af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Acid Vendetta schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:21:
[...]

"Door de massale opkomst zijn er waarschijnlijk niet genoeg boompjes voor alle belangstellenden. Er zouden zo'n 4.000 mensen in de rij staan."

Bron: DVHN

4000 man :/

Dat er zo veel mensen op af komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A24h-QExJ8eEOqIKpUSDVM7mdcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dqa3mxsTnMRyuHtPCYqw9Pi4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHzSlPexnVepVTh4wQwVeoARSYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuX8qB8NMpxbcknwxZWUlK6y.jpg?f=fotoalbum_large

En er komt as we speak een zieke bui over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:42

PB-powell

Mr. Laziness

Jammer dat ik het topic nu pas lees, alle 150.000 bomen zijn kennelijk al opgehaald ;w
Ergens ook wel goed dat zo veel mensen hier interesse in hebben, jammer voor ons

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:03
In zeeland waren er 0 af te halen zag ik.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:34
Ik heb er nog eentje kunnen bemachtigen en staat in de voortuin. We zullen zien of deze het gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:14
En de peren die overblijven invriezen voor ijsjes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:56
Even een vraagje;
Ik heb 2 peren staan van de actie en ze zijn erg goed aangeslagen en bijna 30 cm gegroeid in de tussentijd. Wat me echter zorgen baat is dat ze nog vol in het blad staan en hier nu de eerste nachtvorst is.
Hoe is de situatie bij jullie en heeft er iemand tips om te zorgen dat de peren deze winter overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Bij mij staan ze ook vol in het blad, ik zie nu dat ze zelfs bloesem beginnen te krijgen. Tips heb ik niet, ik ga wel meemaken wat ervan terechtkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

https://docs.google.com/f...fiOLtQOHrIug9SHw/viewform
Door problemen met de export is er een overschot van zo'n 125.000 perenbomen in het oosten van het land. Inwoners van de gemeente Olst-Wijhe kunnen daarom gratis perenbomen afhalen.

"Ons doel is om minimaal 2000 bomen weg te geven", zegt Estella Franssen van Stichting Eetbaar Olst-Wijhe tegen RTV Oost. Per huishouden geldt een maximum van tien bomen. De bomen kunnen begin maart bij een sporthal worden opgehaald.

Door het hele land hebben kwekers grote overschotten aan perenbomen door exportproblemen veroorzaakt door het coronavirus. Alleen al bij een kweker in Terwolde liggen zo'n 25.000 conferencebomen zonder bestemming. De kweker wil ervan af omdat zijn koelcel leeg moet voor een lading nieuwe boompjes die er aankomt.
Ook dit jaar is de actie weer terug. Op dit moment kan je je aanmelden om boompjes in Olst-Wijhe op te halen op zaterdag 6 maart.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1