Hoi,
Ik zou graag mijn PC willen opstarten via mijn smartphone, maar krijg mijn WOL maar niet aan de praat op mijn B450 Tomahawk max moederbord.
Ik heb deze guide een drie tal keer tot op de voet gevolgd.
ErP ready = disabled,
Resume by PCI-E Device = Enabled
Fast startup = Disabled
Wake on Magic Packet = Enabled
Netwerk adapter = Allowed to wake the computer
Maar werkt nog steeds niet.
Ik heb een magic packet succesvol verzonden via de Depicus Wake-On-Lan tools (ook via mijn smartphone). Dus als hij aanstaat krijgt hij de pings wel binnen.
Maar het wil gewoon niet werken als de PC uitstaat of in sleep (S3) staat.
Ik merkte op dat de LAN connector leds niet flikkeren als de pc slaapt/uitstaat, maar ze staan wel aan als de PC draait. Ik heb een vermoeden dit het daaraan ligt, maar ErP is disabled dus ik snap niet waarom mijn LAN port uitschakelt.
Een paar forums vermelden ook de Enable PME setting in the netwerk adapter settings, maar die heb ik niet staan.
Ook heb ik ergens gelezen dat de setting "ARP Offload" WOL niet laat werken, maar dit deed niks.
BIOS is vandaag geupdate
Lan Drivers vandaag geupdate
Wat doe ik fout, heb ik iets gemist?
Alle hulp is welkom!
Ik zou graag mijn PC willen opstarten via mijn smartphone, maar krijg mijn WOL maar niet aan de praat op mijn B450 Tomahawk max moederbord.
Ik heb deze guide een drie tal keer tot op de voet gevolgd.
ErP ready = disabled,
Resume by PCI-E Device = Enabled
Fast startup = Disabled
Wake on Magic Packet = Enabled
Netwerk adapter = Allowed to wake the computer
Maar werkt nog steeds niet.
Ik heb een magic packet succesvol verzonden via de Depicus Wake-On-Lan tools (ook via mijn smartphone). Dus als hij aanstaat krijgt hij de pings wel binnen.
Maar het wil gewoon niet werken als de PC uitstaat of in sleep (S3) staat.
Ik merkte op dat de LAN connector leds niet flikkeren als de pc slaapt/uitstaat, maar ze staan wel aan als de PC draait. Ik heb een vermoeden dit het daaraan ligt, maar ErP is disabled dus ik snap niet waarom mijn LAN port uitschakelt.
Een paar forums vermelden ook de Enable PME setting in the netwerk adapter settings, maar die heb ik niet staan.
Ook heb ik ergens gelezen dat de setting "ARP Offload" WOL niet laat werken, maar dit deed niks.
BIOS is vandaag geupdate
Lan Drivers vandaag geupdate
Wat doe ik fout, heb ik iets gemist?
Alle hulp is welkom!