• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Dag Allemaal,

Ik heb en vervelend probleem met Video Station van Synology. Momenteel draai ik de laatste release op mijn DS1815+ (DSM 6.2.3-25426 U2) en heb beide API's geactiveerd voor metadata op te halen (thetvdb en the movie database). Recent ben ik nu naast mijn films ook series gaan imorteren en heb deze ook de naam gegeven zoals Synology voorsteld namelijk SERIENAAM SxxExx. Op bijna alle series lukt dit zonder probleem maar enkele worden door Videostation gesplitst en behandeld alsof ze anders zijn.

Een voorbeeld hiervan zie je hieronder voor de serie "Parks en Recreation" waar je dus twee covers ziet met elks een deel van de seizoenen onder gekoppeld ipv één cover met alle seizoenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vkO9ZSYTAjJQb-ec5FWffOhzcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nz6D9TetAlRQrCe0Q8Mj4XsY.png?f=user_large
  • Parks and Recreation

• Parks and Recreation Season 1
  • Parks and Recreation S01E01
  • Parks and Recreation S01E02
  • Parks and Recreation S01E03
  • ...
  • Parks and Recreation Season 2
  • Parks and Recreation S02E01
  • ....
De naamgeving is compleet hetzelfde voor alle subfolders maar toch splitst deze de folder in twee (en zo heb ik nog 3 series). Ik vind niet hoe ik dit kan rechtrekken of hoe ik Synology wijsmaak dat dit dezelfde serie is. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?

Ikzelf heb al de folder apart als index genomen en ook al eens verwijderd en opnieuw laten zoeken zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Hoe groot is ieder van die gesplitste bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 20:32
Ondertussen heb ik het gevonden. Je kan de metadata laten zoeken en dan zelf dezelfde waarden kiezen als de 'juiste' folders. Dan krijg je de vraag of je ze wil samenvoegen en zie je alle seizoenen onder één cover.

Op nog op je vraag te antwoorden:
Is niet echt vast, ik had een serie met één aflevering van een bepaald seizoen dus heeft niet echt iets te maken met grootte ofzo. Andere keer was het dan 2 covers waar één 4 seizoenen had en de andere cover 10 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Je hebt het antwoord al gevonden, inderdaad bij metadata aangeven dat het zelfde is als een serie die er al op staat.
Waarom dit gebeurd is mij ook nog steeds een raadsel, maar je bent niet de enige bij wie dat zo nu en dan gebeurd, hier idem dito.