Hoe display in anodised aluminium Frontplaat bevestigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik ben op zoek naar de juiste lijm om een 2.4 inch display in een aluminium frontplaat te bevestigen.

Als frontplaat heb ik standaard 2 mm Anodised Aluminium plaat bij Schaeffer AG laten maken https://www.schaeffer-ag.de/en/products#material-and-color

Hierin wil ik een simpel touchscreen bevestigen
https://www.tinytronics.n...20-pixels-met-touchscreen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpW6-p8phOzEMihhXIAUw-Ogu-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7V5kvPinL0Z6n95mHd68DDcd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOSgG7kgqIk1NWZ69r3AULjSUs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiyYumZn6QZZM6XZc0LmPgZA.jpg?f=fotoalbum_tile

Welke lijm zouden jullie aanraden ?

Mijn oorspronkelijke plan was om poly max te gebruiken, maar ik twijfel over de stevigheid op langere termijn.
Andere optie is hot melt of eventueel een 2 componenten lijm.

Ook ben ik op zoek naar een manier om de ruimte tussen het display en aluminium op te vullen. Zoals op de foto te zien is heb ik de uitsparing in het aluminium iets grote gemaakt dan strikt noodzakelijk. Dit heb ik gedaan daar ik de productie toleranties niet wist en genoeg ruimte wilde houden voor het bandkabeltje.
Aan de boven en onderkant is 1 mm ruimte, aan de zijkanten een halve mm.
Zou ik dit op kunnen vullen met bv een grijze siliconenkit ?
bv. https://www.hornbach.nl/s...0-ml/8600641/artikel.html

Of geeft siliconen kit problemen als het op een pcb aangebracht word.

Lost In Music

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:36
Ik zou hem met dubbelzijdig 3M VHB tape ( te krijgen in verschillende diktes) en eventueel het randje afkitten met zwarte electronica kit.

Let op, veel soorten kit uit de bouwmarkt zijn zuur en rotten het koper weg of doen andere nare dingen met metalen. Deze zijn ongeschikt. Daarnaast bevatten de watervaste kitten aceton, waardoor het je display kunststof aantast.
Deze is bijvoorbeeld speciaal voor electronica.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 20-08-2020 20:26 ]

• Crisium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-02 16:26
Zijn er nog mogelijkheden om de krachten mechanisch op te vangen? Bijvoorbeeld door een plaatje achter het scherm te plaatsen en dat plaatje te verbinden met de voorplaat d.m.v. een paar boutjes?

In je huidige voorstel belast je de lijm op trek i.p.v. afschuiving. Onder afschuiving kan lijm echter een veel hogere belasting aan.

Daarnaast is een plaatje achter het schermpje waarschijnlijk handiger tijdens reparaties.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:25
jeroen3 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 20:26:
Let op, veel soorten kit uit de bouwmarkt zijn zuur en rotten het koper weg of doen andere nare dingen met metalen.
Daar was ik idd al een beetje bang voor. De kit die ik in de ts genoemd heb is dus in elk geval ongeschikt.
Crisium schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:55:
Zijn er nog mogelijkheden om de krachten mechanisch op te vangen? Bijvoorbeeld door een plaatje achter het scherm te plaatsen en dat plaatje te verbinden met de voorplaat d.m.v. een paar boutjes?
Door en door schroeven kan wel, maar vind ik niet mooi.
Eventueel kan ik wel in de behuizing een beugel maken om de boel te klemmen, maar dit is relatief veel werk.
Lijmen heeft de voorkeur, en als het gebruik ik het liefst maar 1 lijm / kit welke ook gelijk de opening tussen display en behuizing vult. Tijdens het drogen kan ik eventueel een druppel hot melt gebruiken om de boel op de plek te houden.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

bestaat er geen bezel kit voor dat scherm?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:36
Lijmen die opvullen zijn best bijzonder. Die moeten namelijk lange tijd flexibel blijven anders gaat het los.
Ik zou toch voor de VHB tape gaan in combinatie met een bezel. Dat kan al zo simpel zijn als een stukje chamfered pvc die de rand bedekt, maar ook een stukje aluminium.

Want hoe goed je ook wil dat de lijm zit, ziet het er altijd "meh" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
Ik weet niet wat de oplage gaat zijn, maar bij kleinere aantallen zou je volgens mij prima een bezel kunnen 3d printen. Dan kan je dat randje opvullen, en kan het er iets strakker uit zie met dat touchscreen? Je zou dan zelfs de pcb kunnen schroeven op de 3D print en deze verlijmen op het front paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Damic schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:41:
bestaat er geen bezel kit voor dat scherm?
Dit. Je kan een display lijmen, maar die krijg je er nooit meer heel vanaf dus de repareerbaarheid van je project komt dan niet ten goede. Dit soort displays worden doorgaans mechanisch gemonteerd, zoals met een bracket.
Pagina: 1