Mijn huidige pc (6 jaar) is aan vervanging toe. De afgelopen tijd ben ik de pc ook voor werk gaan gebruiken, ik heb onlangs met m'n manager het onderwerp aangesneden om een nieuwe pc op kosten van de baas te kopen en die staat er voor open mits er goede argumenten zijn om IT ook te overtuigen. Ik hoop dat jullie hierin mee willen denken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Elearning ontwikkeling incl. de daarbijbehorende content, denk hierbij aan video, audio, animaties en grafisch werk. Ik gebruik de adobe suite. Daarnaast game ik graag, oa. warzone, en hopelijk binnenkort RDR2 en cyberpunk. Ik stream ook, dus is Nvidia met de nvenc encoders een must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf in de richting van 1500 a 2000 euro te denken maar bang for buck en future proofing staan hoog in het vaandel. Als een onderdeel niet te rechtvaardigen voor werk wil ik de meerkosten zelf betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord, verder niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben ook in de markt voor een game monitor op eigen kosten, en neig naar de: Samsung Odyssey G7
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik neem geregeld voiceovers op met de pc. Wat mij nu opvalt is dat er vaak een zoem op de achtergrond is die dan weer verwijderd moet worden. Ik zat zelf aan waterkoeling te denken maar er geen verstand van.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is misschien wat ongebruikelijk maar ik weet dat er een nieuwe generatie CPU (amd) en GPU (nvidia) aankomt, hier wil ik ook op wachten tot maximaal einde van het jaar. Toch heb ik de verwachtingen alvast te managen en argumenten aan te dragen waarom ik dit nodig heb. O.b.v. mijn ervaring kan ik wel zeggen dat ik veel RAM nodig heb i.v.m. de grote bestanden waarmee ik werk, en een goede GPU om het renderen te vergemakkelijken. Maar als er meer op doorgevraagd word heb ik geen verdere argumenten.
Dus ik zoek;
a) feedback op mijn keuzes
b) argumenten die de keuzes rechtvaardigen
c) een schatting van de kosten
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Elearning ontwikkeling incl. de daarbijbehorende content, denk hierbij aan video, audio, animaties en grafisch werk. Ik gebruik de adobe suite. Daarnaast game ik graag, oa. warzone, en hopelijk binnenkort RDR2 en cyberpunk. Ik stream ook, dus is Nvidia met de nvenc encoders een must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf in de richting van 1500 a 2000 euro te denken maar bang for buck en future proofing staan hoog in het vaandel. Als een onderdeel niet te rechtvaardigen voor werk wil ik de meerkosten zelf betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord, verder niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 576,55 | € 576,55 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Gold (WD4003FRYZ), 4TB | € 160,33 | € 160,33 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 90,15 | € 90,15 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,20 | € 37,20 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 9,06 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 100,- | € 100,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 169,- | € 169,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.648,14 | ||
Ik ben ook in de markt voor een game monitor op eigen kosten, en neig naar de: Samsung Odyssey G7
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik neem geregeld voiceovers op met de pc. Wat mij nu opvalt is dat er vaak een zoem op de achtergrond is die dan weer verwijderd moet worden. Ik zat zelf aan waterkoeling te denken maar er geen verstand van.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is misschien wat ongebruikelijk maar ik weet dat er een nieuwe generatie CPU (amd) en GPU (nvidia) aankomt, hier wil ik ook op wachten tot maximaal einde van het jaar. Toch heb ik de verwachtingen alvast te managen en argumenten aan te dragen waarom ik dit nodig heb. O.b.v. mijn ervaring kan ik wel zeggen dat ik veel RAM nodig heb i.v.m. de grote bestanden waarmee ik werk, en een goede GPU om het renderen te vergemakkelijken. Maar als er meer op doorgevraagd word heb ik geen verdere argumenten.
Dus ik zoek;
a) feedback op mijn keuzes
b) argumenten die de keuzes rechtvaardigen
c) een schatting van de kosten