Hallo,
Mijn ouders hebben de volgende apparaten:
TV en SB -> HDMI in ARC naar HDMI out tv ARC (volgens soundbar boekje)
TV en Blueray speler -> HDMI in naar HDMI out
KPN en soundbar -> HDMI out naar HDMI in (volgens soundbar boekje externe apparaten aansluiten)
Alle HDMI kabels zijn nog geen half jaar oud en zaten bij KPN of Ziggo apparatuur.
Ik heb dit allemaal in 1 keer aangesloten en ik kon helaas niet veel testen toen ik dat deed aangezien mijn ouders net verhuisd waren en alles in dozen zat.
Vragen
Mijn ouders hebben de volgende apparaten:
- Samsung tv
- Samsung soundbar hw q60r (nieuw)
- Samsung oude home theater surround set die nu als blueray speler wordt gebruikt (nu door de soundbar zonder boxen)
- KPN televisie ontvanger
TV en SB -> HDMI in ARC naar HDMI out tv ARC (volgens soundbar boekje)
TV en Blueray speler -> HDMI in naar HDMI out
KPN en soundbar -> HDMI out naar HDMI in (volgens soundbar boekje externe apparaten aansluiten)
Alle HDMI kabels zijn nog geen half jaar oud en zaten bij KPN of Ziggo apparatuur.
Ik heb dit allemaal in 1 keer aangesloten en ik kon helaas niet veel testen toen ik dat deed aangezien mijn ouders net verhuisd waren en alles in dozen zat.
Vragen
- Is het slim om de KPN ontvanger op de soundbar aan te sluiten en de blue ray speler op de tv of kan ik het beter omdraaien? Of maakt dat niet uit? Als dat wel uitmaakt, waarom is dat beter?
- Ik heb geen geluid op de soundbar als ik een blue ray afspeel (KPN tv is helaas nog niet te testen. Geen tv en geen internet). Als ik door de menu's heen ga van de tv dan hoor je ook geen menu geluidje. Als ik de luidsprekers van de tv aanzet heb ik wel geluid van de menutjes en wel geluid van de blue ray. Iemand een idee wat ik fout doe? Geluid van de soundbar via bluetooth werkt wel gewoon. Dus de soundbar is niet kapot.
- De blue ray speler moet ik in het menu op HDMI audio "on" zetten. Anders gaat het geluid door de uitgangen van de boxen die vervangen zijn door de soundbar (dit staat in het boekje van de surround set). Deze setting is meerdere keren terug gegaan naar "off". Enig idee hoe dit kan? Ik heb Anynet voor de zekerheid ook uit gezet.