Ik zoek een server met een Ryzen 3700X
Ik heb zelf al het e.e.a. gelezen op het www en ben tot deze basis gekomen:
Wat is je budget?
Ongeveer 1.000€.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Behalve de CPU is alles bespreekbaar, al denk ik niet dat ik een vergelijkbaar mobo ga vinden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel het volgende systeem draaien:
Ik draai Ubuntu 18.04.5, 20.04.1 is inmiddels uit dus binnenkort upgraden. Ik heb hier 15 LXC containers op draaien en 5 docker containers. Ook wil ik hier nog een syslog server op gaan draaien.
Dit is echter een beetje aan het verouderen en is te vaak 100% belast. Ik heb al een hoop niet-essentiële containers uitgeschakeld, maar wil die uiteindelijk wel weer terug. Qua verbruik ben ik er nog wel over te spreken, 50w bij normale belasting.
Ik wil de SSD's (RAIDZ2)overzetten. De voeding is al te oud, en ook te licht om nog te kunnen hergebruiken.
De behuizing is 2U (hangt in serverrack) dus de keuze qua koelers is nogal beperkt. De AMD Wraith koeler schijnt nogal luidruchtig te zijn, maar past er wel in met zijn 94mm hoogte. Ik weet niet of de Dynatron A24 een hele verbetering is qua geluid, hij blaast iig wel de lucht van voren naar achteren, dus dat is gunstig in een rack.
Mobo dient iig 6 sata aansluitingen te hebben, en IPMI is ook best wel handig. Ik zou nog overtuigd kunnen worden van een ander mobo als je goede argumenten hebt.
Qua voeding ben ik nog zoekende. Heb nu een desktopvoeding erin geknutseld, maar qua luchtstroom is dat verre van ideaal.
Ik heb bewust voor 2x 32GB ECC geheugen gekozen, zodat ik dat later nog kan uitbreiden met hetzelfde aantal. Ik heb het goedkoopste gekozen wat in de pricewatch staat.
Wie heeft er wat tips voor mij? Alvast bedankt!
Ik heb zelf al het e.e.a. gelezen op het www en ben tot deze basis gekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
1 | Moederborden | Asrock Rack X470D4U | € 241,04 | € 241,04 |
1 | Processorkoeling | Dynatron A24 | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Kingston KSM32RD4/32HDR | € 183,25 | € 366,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 902,59 |
Wat is je budget?
Ongeveer 1.000€.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Behalve de CPU is alles bespreekbaar, al denk ik niet dat ik een vergelijkbaar mobo ga vinden
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel het volgende systeem draaien:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | UPS en stekkerdozen | APC Back-UPS ES 700VA DIN | € 111,32 | € 111,32 |
1 | Moederborden | ASRock E3C224D4I-14S | € 0,- | € 0,- |
6 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 30,93 | € 185,58 |
1 | Processors | Intel Xeon E3-1220 V3 Boxed | € 228,37 | € 228,37 |
1 | Behuizingen | Inter-Tech IPC-2098 | € 134,45 | € 134,45 |
4 | Geheugen intern | Kingston D1G72KL110 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic G-Serie 360Watt | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 659,72 |
Ik draai Ubuntu 18.04.5, 20.04.1 is inmiddels uit dus binnenkort upgraden. Ik heb hier 15 LXC containers op draaien en 5 docker containers. Ook wil ik hier nog een syslog server op gaan draaien.
Dit is echter een beetje aan het verouderen en is te vaak 100% belast. Ik heb al een hoop niet-essentiële containers uitgeschakeld, maar wil die uiteindelijk wel weer terug. Qua verbruik ben ik er nog wel over te spreken, 50w bij normale belasting.
Ik wil de SSD's (RAIDZ2)overzetten. De voeding is al te oud, en ook te licht om nog te kunnen hergebruiken.
De behuizing is 2U (hangt in serverrack) dus de keuze qua koelers is nogal beperkt. De AMD Wraith koeler schijnt nogal luidruchtig te zijn, maar past er wel in met zijn 94mm hoogte. Ik weet niet of de Dynatron A24 een hele verbetering is qua geluid, hij blaast iig wel de lucht van voren naar achteren, dus dat is gunstig in een rack.
Mobo dient iig 6 sata aansluitingen te hebben, en IPMI is ook best wel handig. Ik zou nog overtuigd kunnen worden van een ander mobo als je goede argumenten hebt.
Qua voeding ben ik nog zoekende. Heb nu een desktopvoeding erin geknutseld, maar qua luchtstroom is dat verre van ideaal.
Ik heb bewust voor 2x 32GB ECC geheugen gekozen, zodat ik dat later nog kan uitbreiden met hetzelfde aantal. Ik heb het goedkoopste gekozen wat in de pricewatch staat.
Wie heeft er wat tips voor mij? Alvast bedankt!