The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Vraag
Alle reacties
Kun je van buiten je eugen netwerk telnetten naar de poort van de openvpn-server?
het is geen openvpn server. Maar de windows server 2019 VPN server. En ja, beide keren krijg ik mijn ISP IP adres terug bij de ping.Piebas schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:04:
Krijg je in beide gevallen hetzelfde juiste ip-adres terug als je pingt vanaf je telefoon naar het ddns adres?
Kun je van buiten je eugen netwerk telnetten naar de poort van de openvpn-server?
[ Voor 7% gewijzigd door anconakip op 20-08-2020 16:08 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
En reageerd telnet op de open poort van de vpn-server van buiten je eigennetwerk?
anconakip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:05:
[...]
het is geen openvpn server. Maar de windows server 2019 VPN server. En ja, beide keren krijg ik mijn ISP IP adres terug bij de ping.
[ Voor 12% gewijzigd door Piebas op 20-08-2020 16:16 ]
[ Voor 48% gewijzigd door anconakip op 20-08-2020 16:18 ]
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Dan weet je of de tcp-poort open staat aan de buitenkant.
poort 1723 is netjes open.Nielless schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:18:
Lijkt me toch een poortforwarding probleem als ie t op de wifi (intern) wel doet en extern niet. kun je eens met een portchecker kijken of de poort op de server open staat?
Als je je Windows Server op je router in DMZ zet, dan werkt het prima. De vraag is of je dat wel wilt..
Ey!! Macarena \o/
Als ik DMZ (in de router) naar deze server verwijs werkt het ook niet.RaZ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:20:
Een VPN achter een portforwarding gaat niet werken. Iets met procotol 43.
Als je je Windows Server op je router in DMZ zet, dan werkt het prima. De vraag is of je dat wel wilt..
Lijkt me dat je wel enige versleuteling wil
Certificaat erop (evt. let's encrypt, moet je wel een eigen domein hebben) en dan SSTP over poort 443 doen,
anders L2TP/IPSEC gaan doen.
I reject your reality and substitute my own
En welke provider heb je; bij sommige werkt GRE over NAT niet echt zo lekker.
[edit]
En misschien toch eens naar WireGuard kijken? Is ook voor Windows beschikbaar. En heeft geen GRE nodig, en is gemakkelijker dan OpenVPN in te stellen.
[edit2]
Is dus protocol 47; en sommige routers hebben pptp passthough functie. Ziggo schijnt er wat issues mee te hebben.
[ Voor 59% gewijzigd door Krypt op 20-08-2020 17:00 ]
PPTP is niet bepaald 'netjes' dat protocol is zo zwak dat menig stopwatch binnen een paar uur de encryptiesleutel kan kraken. en je gebruikt VPN om niet te worden afgeluisterworden.
beter is het om een ipsec tunneltje op te bouwen of sstp te gebruiken. zelf gebruik ik een raspberry pi met wireguard als VPN oplossing.
https://www.snel.com/supp...n-on-windows-server-2019/
A wise man's life is based around fuck you
Nu ingesteld met L2TP/IPSEC. Maar helaas zelfde probleem. Poort 500 (is de juiste toch?) geforward. Ik heb een Ziggo connectbox modem.nelizmastr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:36:
Overigens, poort 1723 is voor PPTP. Dat moet je eigenlijk niet meer willen gebruiken anno 2020.
Lijkt me dat je wel enige versleuteling wil![]()
Certificaat erop (evt. let's encrypt, moet je wel een eigen domein hebben) en dan SSTP over poort 443 doen,
anders L2TP/IPSEC gaan doen.
Het is voor nu opgelost met SoftEther. Dat werkt wel.
[ Voor 5% gewijzigd door anconakip op 21-08-2020 21:19 ]