Beeldscherm uitzoeken - waar te kijken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RichD1011
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-01 00:41
Als kantoorpikkie werk ik vanuit huis, en het ziet er naar uit dat dit nog wel even gaat duren.
tevens is het de bedoeling dat na de corona crisis het gedeeltelijk thuiswerken erin blijft.

Wat ik nu heb: 4k 21,5inch IMac, MacBook Air 13,3inch (2018) & vanaf binnenkort een windows laptop vanuit het werk.

Ik mis? werkruimte.

Idee is dus om de iMac van de hand te doen, en de Macbook/laptop te docken.

Nu zat ik naar wat oplossingen te zoeken.. en ik kom op 2 mogelijkheden uit:

- 2 beeldschermen naast elkaar (2x 24inch oid).
- 1 groot ultrawide scherm, en in dit geval, wel of geen kromming?

Maarja.... wat is prettig... ik weet het niet.

iemand die zijn mening kan delen t.o.v. wat hij/zij prettiger vind?

Wat ik dus eigenlijk ook zoek is een fysieke winkel, met een gigantisch keuze aan monitoren, waarbij je ze dus ook even fysiek kan zien.

bestaat zo'n winkel überhaupt?

Heb dus nog niks in gedachten, maar wel een maximale prijs van pak m beet 800-900euro.

laat jullie gedachten en mening er maar eens overheen gaan, ik ben benieuwd!

Gr. Richard

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Lees CAA beleid eens goed door. Eigen onderzoek en inbreng is verplicht.

• RichD1011
Ja ik vraag dus toch ook eerst om nadere kennis van leden voordat ik verder kan met mijn eigen keuze?
Juist om te kijken wat ik wellicht prettiger vind, vanuit daar kan ik mij specificeren en het topic verder opbouwen.

had ook alleen dit kunnen neerzetten:
"Wat ik dus eigenlijk ook zoek is een fysieke winkel, met een gigantisch keuze aan monitoren, waarbij je ze dus ook even fysiek kan zien."

maar ik geef vast een voorzetje met de rest van de tekst om de situatie te schetsen.

[ Voor 75% gewijzigd door RichD1011 op 20-08-2020 16:43 ]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 17:56

De Nelis

en anders maar niet...

Dat is het probleem, je vraagt wat is prettig, dat is voor iedereen persoonlijk.

Een winkel met gigantisch veel schermen als showmodel, tja dan kom je bij een winkel als Mediamarkt wellicht, maar of je daar blij van wordt. Maar het is in ieder geval iets, verder zijn er nog weinig dergelijke winkels te vinden ben ik bang.

Je zou ook even rond kunnen kijken in de verschillende reviews om een idee te krijgen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• RichD1011
De Nelis schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:50:
Dat is het probleem, je vraagt wat is prettig, dat is voor iedereen persoonlijk.

Een winkel met gigantisch veel schermen als showmodel, tja dan kom je bij een winkel als Mediamarkt wellicht, maar of je daar blij van wordt. Maar het is in ieder geval iets, verder zijn er nog weinig dergelijke winkels te vinden ben ik bang.

Je zou ook even rond kunnen kijken in de verschillende reviews om een idee te krijgen.
Dat is dus het probleem, daar heb ik al gekeken en dat is om te janken.
staat wel het 1 en ander maar...

wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen: probeer uit te vinden wat voor mij prettiger gaat zijn, 2x (pak m beet) 24inch of 1x ultrawide (pak m beet 34inch)... zoek dus eigenlijk een plek waar je zoiets fysiek kan zien (bij voorkeur zelfs gebruiken)... vanuit daar weet ik in welke richting ik moet zoeken kwa specifieke Hardware.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 17:56

De Nelis

en anders maar niet...

RichD1011 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Dat is dus het probleem, daar heb ik al gekeken en dat is om te janken.
staat wel het 1 en ander maar...

wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen: probeer uit te vinden wat voor mij prettiger gaat zijn, 2x (pak m beet) 24inch of 1x ultrawide (pak m beet 34inch)... zoek dus eigenlijk een plek waar je zoiets fysiek kan zien (bij voorkeur zelfs gebruiken)... vanuit daar weet ik in welke richting ik moet zoeken kwa specifieke Hardware.
Je kunt een scherm bestellen en proberen, bevalt hij niet stuur je hem retour. Dat is denk ik de enige manier nog tegenwoordig.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb één 1440p 24" scherm voor mijn neus en kan daar vrijwel alle werkzaamheden goed mee uitvoeren. Er passen mooi twee documenten naast elkaar.

Indien ik meer ruimte nodig heb dan zet ik mijn laptop op een stand ernaast en heb ik effectief nog een (kleine) secundaire monitor.

Voor mijn gevoel had een 27" formaat iets prettiger geweest. 24" op deze resolutie werkt voor mij goed zonder scaling maar het is op het randje. Ik vind het scherm al wel vrij groot, vandaar dat ik er maar één heb gezet. Met wat meer plaats op mijn bureau zou ik er misschien wel twee naast elkaar zetten maar in de praktijk werk ik altijd op één primaire monitor en zet ik eventueel een tweede aan de zijkant erbij.

• Raven_X3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Weet niet hoe het zit met het splitsen van vensters in een ultrawide, maar kan wel zeggen dat ik het zeer prettig vind met 2 schermen om dan mijn vensters daar in fullscreen te hebben. Hierbij zou je er ook voor kunnen kiezen er soms 1 uit te laten. Ook zou je met een 2e scherm 1 horizontaal en 1 verticaal kunnen plaatsen. Maar zoals hierboven word gezegd. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:35
Let ook op of je een tn of IPS paneel pakt. (lijkt me logische keuze), pak 60 Hz, en als je toch voor ultrawide gaat minimaal 1440p, maar 4k is ook goede mogelijkheid.
Gezien je zo dicht op je scherm zit wil je geen pixels hoeven te tellen en met 4k past er sowieso meer op.

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 21-08-2020 10:36 ]

Pagina: 1