Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop die ik momenteel gebruik, voldoet prima aan mijn wensen qua gebruik. Het ding is alleen nogal zwaar en komt geen volle dag door op een accu, dus ben ik op zoek naar een vervanging om bijvoorbeeld een dagje op de universiteit te kunnen overbruggen, of een weekend thuis, al is het maar om dat zware ding niet mee te hoeven nemen. Eenmaal terug van de studie stap ik 99/100 keer weer over naar de main laptop.
Belangrijke punten zijn:
Formaat / gewicht
Accuduur
1080p scherm (filmpie tijdens college moet ook kunnen)
Enigszins goede bouwkwaliteit
Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk. €300?
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. De reis varieert van 2x20min fietsen tot 2,5u reizen met het OV. Gebruik ín het OV is niet relevant, doe ik toch nooit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf te denken aan een Chromebook, echter de universiteit stapt zeer binnenkort over van Google naar Microsoft vwb Drive, Docs etcetera. De laptop zal dus voor zulke zaken ook MS-programma's moeten draaien, iets waar een Chromebook volgens mij geen ster in is?
Wat ik zelf gevonden heb:
https://www.coolblue.nl/p...k-314-cb314-1ht-c6xm.html
pricewatch: Lenovo Chromebook S330 81JW0008MH
Maar; een Celeron en een Mediatek, yikes... Is dat voldoende? Pentium of i3 / m3 loopt al gauw in de kosten.
Edit, nog goed om te weten: de internetverbinding is overal meer dan prima. Grootste deel van het spul zal online staan (zoals dus bijvoorbeeld Google Drive, OneDrive, Word Online etc). Alleen een verdwaald pdfje links of rechts komt op de hdd te staan.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop die ik momenteel gebruik, voldoet prima aan mijn wensen qua gebruik. Het ding is alleen nogal zwaar en komt geen volle dag door op een accu, dus ben ik op zoek naar een vervanging om bijvoorbeeld een dagje op de universiteit te kunnen overbruggen, of een weekend thuis, al is het maar om dat zware ding niet mee te hoeven nemen. Eenmaal terug van de studie stap ik 99/100 keer weer over naar de main laptop.
Belangrijke punten zijn:
Formaat / gewicht
Accuduur
1080p scherm (filmpie tijdens college moet ook kunnen)
Enigszins goede bouwkwaliteit
Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk. €300?
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. De reis varieert van 2x20min fietsen tot 2,5u reizen met het OV. Gebruik ín het OV is niet relevant, doe ik toch nooit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf te denken aan een Chromebook, echter de universiteit stapt zeer binnenkort over van Google naar Microsoft vwb Drive, Docs etcetera. De laptop zal dus voor zulke zaken ook MS-programma's moeten draaien, iets waar een Chromebook volgens mij geen ster in is?
Wat ik zelf gevonden heb:
https://www.coolblue.nl/p...k-314-cb314-1ht-c6xm.html
pricewatch: Lenovo Chromebook S330 81JW0008MH
Maar; een Celeron en een Mediatek, yikes... Is dat voldoende? Pentium of i3 / m3 loopt al gauw in de kosten.
Edit, nog goed om te weten: de internetverbinding is overal meer dan prima. Grootste deel van het spul zal online staan (zoals dus bijvoorbeeld Google Drive, OneDrive, Word Online etc). Alleen een verdwaald pdfje links of rechts komt op de hdd te staan.
[ Voor 6% gewijzigd door nieksvd op 20-08-2020 15:29 ]