Hue verlichting schakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik ben mijn woonkamer aan het voorzien van Hue verlichting. Ik ben er alleen niet helemaal over uit hoe ik deze het beste kan schakelen. Ik wil naast het schakelen via mijn telefoon, ook fysieke schakelaars behouden.

De verlichting is opgedeeld in 4 groepen welke ik graag afzonderlijk wil kunnen bedienen. Vanaf verschillende plekken in de woonkamer. Ook wil ik geen losse schakelaars tegen de muur plakken, ik wil ze passend hebben in een raamwerk naast mijn stopcontacten.

Nu zie ik dat er Friends of Hue schakelaars zijn die volgens mij precies doen wat ik wil, alleen is het nadeel dat de keuze in deze schakelaars niet heel groot is.

Is er nog een andere oplossing waar ik nog niet aan heb gedacht?

Beste antwoord (via EG Mike op 24-08-2020 11:49)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan er een domotica hub (bijv Homey, Home-Assistant, Domoticz) tussen hangen, dan kan je vrijwel elke Z-Wave, Zigbee of Klik aan Klik Uit schakelaar gebruiken!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Je kan er een domotica hub (bijv Homey, Home-Assistant, Domoticz) tussen hangen, dan kan je vrijwel elke Z-Wave, Zigbee of Klik aan Klik Uit schakelaar gebruiken!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
DennusB schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:01:
Dus als ik het goed begrijp gaat het ‘signaal’ daarmee dus:

Traditionele schakelaar -> Domotica schakelaar -> Domotica Hub -> Hue Bridge -> Verlichting

Dit betekend dus dat ik (net als bij de Hue schakelaars) de verlichting permanent moet voeden en volledig digitaal moet schakelen?

• DennusB
  • Niet online
Dat klopt inderdaad! Daar ga je niet aan ontkomen met Hue verlichting. Die moet je altijd voeden en kan je niet "analoog" dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ondanks dat ik ook groot fan ben van een domotica oplossing moet je wel rekening houden dat dit een extra laag is. Dit moet je maar net willen aanleggen en onderhouden. Je krijgt er zeker extra functionaliteit voor terug maar ook extra werk. Al is het alleen al de verslavende werking :+

Wil je allen bij Hue houden lijkt mij een FoH schakelaar een passende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan46
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
Hallo allen,
Ik zit thuis met hetzelfde dilemma. Wil graag mijn bestaande schakelaars behouden maar de spanning op mijn HUE lampen niet onderbreken. Is er een optie om mijn huidige schakelaars slim te maken zodat ik deze kan gebruiken voor in/uitschakelen en dimmen van mijn hue lampen?
Ik zou graag deze schakelaars als functie in mijn hue bridge terug willen zien.
Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_A
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-06-2024
Bartjan46 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:29:
Hallo allen,
Ik zit thuis met hetzelfde dilemma. Wil graag mijn bestaande schakelaars behouden maar de spanning op mijn HUE lampen niet onderbreken. Is er een optie om mijn huidige schakelaars slim te maken zodat ik deze kan gebruiken voor in/uitschakelen en dimmen van mijn hue lampen?
Ik zou graag deze schakelaars als functie in mijn hue bridge terug willen zien.
Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Hue komt binnenkort met een wall switch die je achter je bestaande schakelaar kunt plaatsen, daarmee maak je dus je huidige schakelaar slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:32
Volgens mij is de Hue Wall Switch precies wat je zoekt: nieuws: Signify brengt Hue-module uit die in muurschakelaars kan worden gemon...

Ze zouden binnenkort beschikbaar moeten komen, dus nog even geduld.

Als je echt niet kan wachten (of het goedkoper wilt) dan kun je ook de Hue Smart Button hack toepassen: https://www.smartlights.d...-taster-schalter-steuern/

Dit heb ik zelf ook gedaan en werkt echt top.
Pagina: 1