Wat is er met PC fabrikant Qmotion gebeurd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roel77
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik zie dat het niet meer bestaat.

Ik zou zeggen een faillissement, maar gek genoeg kan ik daar niks over vinden. Of andere reden dat het stopt. Niks geen pers bericht ofzo.

Hebben jullie een idee, of weten jullie het?

Alle reacties

Anoniem: 472287

Goeie vraag. Was dat geen sub-merk van iets, Alternate of een andere leverancier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:19
Ik weet dat Q motion vroeger bij Quote components verkocht werd. En Quote is in 2010 overgenomen door Techdata en als je via Wayback machine qmotion.nl bekijkt zie je ook staan dat het van Techdata was in 2013.

Volgens mij is Quote in 2013 gesloten en opgegaan in Techdata.

En ik denk dat Techdata Qmotion dood heeft laten bloeden of heeft afgestoten.

[ Voor 12% gewijzigd door .Maarten op 20-08-2020 12:50 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Ze waren iig verkrijgbaar bij de Albert Heijn:
De machine van Albert Heijn is gebouwd door QMotion, een Nederlandse leverancier die de laatste tijd met succesvolle opmars bezig is. In steeds meer winkels vind je een kant en klare of op maatgemaakt systeem van de computerbouwers uit Oldenzaal. De machine die speciaal voor de Zaanse supermarkt is samengesteld wordt geleverd in een kleurige doos, waarop de machine wordt aangeprezen als 'Supersnelle Alleskunner'.
https://nl.hardware.info/...lbert-heijn-qmotion-28-ht

In Oldenzaal zit dan ook weer Quote Components, welke weer overgenomen lijkt door ditribiteur TechData.

• roel77
.Maarten schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:49:
Ik weet dat Q motion vroeger bij Quote components verkocht werd. En Quote is in 2010 overgenomen door Techdata en als je via Wayback machine qmotion.nl bekijkt zie je ook staan dat het van Techdata was in 2013.

Volgens mij is Quote in 2013 gesloten en opgegaan in Techdata.

En ik denk dat Techdata Qmotion dood heeft laten bloeden of heeft afgestoten.
Ik weet niet hoe jij het erop krijgt, maar bij alle snapshots uit 2013 krijg ik:

Loading...

http://www.qmotion.nl/ |
23:18:49 November 11, 2013

Got an HTTP 302 response at crawl time

Redirecting to...

http://www.qmotion.com

En aan wie hebben ze het afgestoten? Volgens mij was het geen heel klein of impopulair merk, dus een faillissement lijkt mij sterk, en na mijn idee was het bedrijf ook wel verkoopbaar.

Is het trouwens deze Techdata? (https://nl.techdata.com/) Dit ziet er niet echt uit als een bedrijf dat computers verkoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door roel77 op 20-08-2020 13:13 ]

• .Maarten
Techdata heeft Quote destijds overgenomen. En Techdata is geen kleine speler wat Quote wel was. En Qmotion was maar een heel klein onbekend merk. En totaal niet interessant voor een internationale speler zoals Techdata.

Wat ik mij kan herinneren is dat Quote de Qmotion pc's zelf in elkaar zette.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27
Nielson schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:50:
Ze waren iig verkrijgbaar bij de Albert Heijn:

[...]

https://nl.hardware.info/...lbert-heijn-qmotion-28-ht

In Oldenzaal zit dan ook weer Quote Components, welke weer overgenomen lijkt door ditribiteur TechData.
https://nl.hardware.info/...jn-qmotion-28-ht#reacties

die reacties, heerlijk trip down memory lane.

"Welke DVD's kan ik het beste gebruiken in de brander? Binnenkort weer HCC!"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Techdata is een flinke groothandel in IT hardware en supplies. Eerste wat je krijgt is een login. Is niet voor de eenvoudige IT'er bereikbaar ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Best leuke machientjes, weinig gezeur mee gehad toen ik ze 'moest' verkopen tijdens een bijbaantje.
Ze kwamen inderdaad van Quote / TechData.

Maar ik knutselde liever zelf een bak in elkaar in die tijd (2007). O-)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• roel77
.Maarten schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:15:
Techdata heeft Quote destijds overgenomen. En Techdata is geen kleine speler wat Quote wel was. En Qmotion was maar een heel klein onbekend merk. En totaal niet interessant voor een internationale speler zoals Techdata.

Wat ik mij kan herinneren is dat Quote de Qmotion pc's zelf in elkaar zette.
Had er 1 gehad in 2006, mijn eerste eigen PC. Niks mis mee, wel een goed ding.
En zo klein was Qmotion toch niet? (in Nederland bedoel ik dan) Natuurlijk niet te vergelijken met een speler als HP of Asus

En wat is een klein en onbekent merk?

Was Laser Computer (Katja schuurman) een klein en onbekent merk?
(gek genoeg zijn daar wel pers berichten over te vinden en zelfs een Wikipedia pagina)
Is Shure een onbekent merk? (opzich een groot en bekent merk als je het mij vraagt, maar kan mij voorstellen dat niet alle consumenten het kennen gezien de markt waar zij zich op richten, dus wat is je definitie van groot merk?)
De "fantasie" merken bij Aldi en Lidl worden trouwens ook wel onbekende merken genoemd.

Als zelfs AH er mee in zee gaat lijkt Qmotion mij niet zo'n klein merk.

[ Voor 21% gewijzigd door roel77 op 20-08-2020 13:28 ]

• .Maarten
roel77 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:21:
[...]

Had er 1 gehad in 2006, mijn eerste eigen PC. Niks mis mee, wel een goed ding.
En zo klein was Qmotion toch niet? (in Nederland bedoel ik dan) Natuurlijk niet te vergelijken met een speler als HP of Asus

En wat is een klein en onbekent merk?

Was Laser Computer (Katja schuurman) een kleine en onbekent merk?
Is Shure een onbekent merk?
Quote was een redelijke speler maar klein vergeleken bij bv ETC (inmiddels ook techdata)
Maar Qmotion was maar een heel klein gedeelte. Wat ook nog eens redelijk beperkt te krijgen was. Ze hadden een paar series die bij de supers te koop waren en verder werd er veel via computerzaken verkocht. Maar die moesten maar net Qmotion verkopen en geen zelf bouw systemen. (Ja Qmotion is ook zelfbouw maar dan van Quote)

Let wel even op dat je bepaalde zaken niet door elkaar moet halen. Qmotion was een merk van Quote. Geen apart bedrijf. Laser Computer was een apart bedrijf. Shure is een grote speler op de audio markt. Quote is nooit zo groot geweest.

• roel77
En als computer winkels Qmotion verkochten, mochten ze zelf geen PC meer bouwen?

Hoe noem je zo'n Pc bouwer eigenlijk? Want als die onderdelen kopen ze weer in bij andere merken.

En wat is dan een zelfbouw computer en wat niet? Want volgens mij is er geen enkele PC fabrikant die alle onderdelen zelf ontwikkeld. En nee zeg geen Apple, want die gebruiken bv. proccessoren van Intel en GPUs van Radeon (Nvidia ook dacht ik).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

roel77 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:36:
En als computer winkels Qmotion verkochten, mochten ze zelf geen PC meer bouwen?
Bij de zaak waar ik toen werkte, bouwden we ook zelf PC's. Dus het werd niet vanuit Quote opgelegd dat we geen zelfbouw meer mochten verkopen.
Superflower kast, ASRock bord, AMD Sempron, Twinmos RAM, Samsung HD...
Hoe noem je zo'n Pc bouwer eigenlijk? Want als die onderdelen kopen ze weer in bij andere merken.
Een OEM?
En wat is dan een zelfbouw computer en wat niet? Want volgens mij is er geen enkele PC fabrikant die alle onderdelen zelf ontwikkeld. En nee zeg geen Apple, want die gebruiken bv. proccessoren van Intel en GPUs van Radeon (Nvidia ook dacht ik).
Een zelfbouw computer is gewoon een PC met zelf samengestelde componenten; Gigabyte bord, AMD proc, Crucial geheugen, Kingston SSD, enzovoort.

HP heeft bijvoorbeeld ook PC's. Maar die ontwikkelen zelf de PCB voor hun moederborden, al dan niet in samenwerking met de MSI/Foxconn fab.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• roel77
Dan is die Qmotion wel heel stilletjes overleden dat er niks over het einde is te vinden. Waarschijnlijk was het al niet veel soeps meer. In de laatste

Of kunnen jullie wel een pers bericht vinden?

op 19 okt 2013 zie ik wel op de site wel een PC met een Asus logo (en zonder Qmotion logo, thans zo lijkt het): https://web.archive.org/w...w.qmotion.nl/nl/index.php
Mischien is de dood daarom ook redelijk onopgemerkt gebleken.
Pagina: 1