Onlangs met de hitte heb ik een aantal machine in mijn netwerk uitgezet die minder kritisch waren.
zo ook tijdelijk mijn freenas server, en 1 esxi host.
Toen ik alles weer geboot heb heb ik ook freenas een update geven naar de nieuwste stable versie. (ik kwam van 11.3-U3.2 )
Sinds het weer booten heb ik last van het volgende onder mijn ACL permissies:
/f/image/FfAE8UMR89qZf2C8fJADhsBV.png?f=fotoalbum_large)
Echter een wbinfo -g (-u ook) werkt zonder problemen
:fill(white):strip_exif()/f/image/e1U2pvywOfMvtBvIGykQfyRo.png?f=user_large)
nu kan ik dus niet bij mijn data, voor 1 share heb ik de ACL op everyone gezet en dan werkt het wel dus als het moet kan ik wel bij mijn data maar dat is natuurlijk niet de manier.
op het ixsystems forum kom ik verschillende vergelijkbare zaken tegen echter worden die niet beantwoord of iemand heeft bijvoorbeeld een herinstallatie van het systeem gedaan, iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.
het is net of de interne mapping niet gemaakt kan worden naar mijn AD groepen op onverklaarbare wijze.
wat ik geprobeerd heb is het volgende:
zo ook tijdelijk mijn freenas server, en 1 esxi host.
Toen ik alles weer geboot heb heb ik ook freenas een update geven naar de nieuwste stable versie. (ik kwam van 11.3-U3.2 )
Sinds het weer booten heb ik last van het volgende onder mijn ACL permissies:
/f/image/FfAE8UMR89qZf2C8fJADhsBV.png?f=fotoalbum_large)
Echter een wbinfo -g (-u ook) werkt zonder problemen
:fill(white):strip_exif()/f/image/e1U2pvywOfMvtBvIGykQfyRo.png?f=user_large)
nu kan ik dus niet bij mijn data, voor 1 share heb ik de ACL op everyone gezet en dan werkt het wel dus als het moet kan ik wel bij mijn data maar dat is natuurlijk niet de manier.
op het ixsystems forum kom ik verschillende vergelijkbare zaken tegen echter worden die niet beantwoord of iemand heeft bijvoorbeeld een herinstallatie van het systeem gedaan, iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.
het is net of de interne mapping niet gemaakt kan worden naar mijn AD groepen op onverklaarbare wijze.
wat ik geprobeerd heb is het volgende:
- boot terug gezet naar een vorige versie
- domain unjoin / join
- mijn group namen opnieuwe intkken werkt ook niet bijv. IB\fs-admins
[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 20-08-2020 12:15 ]