Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Freenas AD Could not find a group name for this group ID.

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:20

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Onlangs met de hitte heb ik een aantal machine in mijn netwerk uitgezet die minder kritisch waren.
zo ook tijdelijk mijn freenas server, en 1 esxi host.

Toen ik alles weer geboot heb heb ik ook freenas een update geven naar de nieuwste stable versie. (ik kwam van 11.3-U3.2 )

Sinds het weer booten heb ik last van het volgende onder mijn ACL permissies:

Echter een wbinfo -g (-u ook) werkt zonder problemen

nu kan ik dus niet bij mijn data, voor 1 share heb ik de ACL op everyone gezet en dan werkt het wel dus als het moet kan ik wel bij mijn data maar dat is natuurlijk niet de manier.

op het ixsystems forum kom ik verschillende vergelijkbare zaken tegen echter worden die niet beantwoord of iemand heeft bijvoorbeeld een herinstallatie van het systeem gedaan, iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.
het is net of de interne mapping niet gemaakt kan worden naar mijn AD groepen op onverklaarbare wijze.

wat ik geprobeerd heb is het volgende:
  • boot terug gezet naar een vorige versie
  • domain unjoin / join
  • mijn group namen opnieuwe intkken werkt ook niet bijv. IB\fs-admins
met name omdat wbinfo -g het gewoon goed doet heb ik het vermoeden dat de verbinding met mijn DC's gewoon op orde is en dat er echt in de freenas machine iets mis is.

[Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 20-08-2020 12:15]

"Fight the Battle no matter the cost....The world is sick and it is spinning out of control"

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Geen idee wat er mis kan zijn.

Bestaat group 24616 als je in Accounts > Groups gaat kijken?

Indien nee: bestaat die als je in de commandline zoekt?
Indien ja: heeft die group een naam?

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Giesber schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:42:
Geen idee wat er mis kan zijn.

Bestaat group 24616 als je in Accounts > Groups gaat kijken?

Indien nee: bestaat die als je in de commandline zoekt?
Indien ja: heeft die group een naam?
group 24616 is een AD groep, dan hoort hij volgens mij niet onder Accounts > Groups te bestaan.
ik weet niet zo goed hoe ik via de commandline de group moet zoeken, anders dan wbinfo -g (waar hij verschijnt)

"Fight the Battle no matter the cost....The world is sick and it is spinning out of control"

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Ah juist, dan gaat ie waarschijnlijk ook niet in de commandline te vinden zijn. Met AD ben ik niet zo bekend (buiten dat dat altijd werkt bij een klant :) ). Ik zou dan ook niet weten of FreeNAS die gebruikers en groepen gaat "klonen", of altijd on the fly ophaalt.

Toen ik mijn post aan het maken was viel mij plots wel op dat ie de groep ID lijkt te vinden, maar de naam niet. Omdat het plots stuk is, zou FreeNAS opeens de naam van een group verwachten ipv enkel een ID? En heeft die group een naam, en komt die door tot bij FreeNAS?

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
nou normaal staat er in de GUI ook de naam van de group, en niet het ID zoals nu.
in de GUI zal het ID van de groep wel vertaald worden echter, kan hij die nu niet meer vinden om een voor mij duistere reden :(

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True