Hyperlink verplaatsen met VBA Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Oostkap
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-09-2020
Mijn vraag
In een spreadsheet komen in de kolommen B en D hyperlinks voor. De hyperlinks van B wil ik kopiëren naar de tekst in D. Als ik daarvoor een macro opneem dan wordt echter de tekst van de hyperlink in B in de macro opgenomen en in D geplakt, zodat de macro onbruikbaar is voor een volgende uitvoering:

ActiveCell.Offset(0, 2).Range("A1").Select
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:= _
"http://www.bhic.nl/maisi_ajax_proxy.php?mivast=235&mizig=210&miadt=235&miaet=185&micode=392&minr=15536075&milang=nl&misort=last_mod%7Cdesc&mizk_alle=392&miview=viewer2" _
, TextToDisplay:="392-115-140r"
End Sub
.
Ook de "TextToDisplay" moet niet genoemd worden want daar staat al een tekst en die moet zo blijven

Met welk commando wordt alleen de betreffende hyperlink bij de tekst van B naar de tekst in D verplaatst?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en Office 2010
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Macro opnemen, zie boven
...

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Macro-opnemen levert bijna altijd slecht bruikbare code op als je het 1op1 gebruikt. Beter is inspiratie opdoen uit die opname-code en dan zelf de code schrijven. Met de online help (F1) van de betreffende functie kan je uitleg krijgen over de parameters.

In dit geval: de TextToDisplay parameter dus weglaten, en Address:= verwijzen naar bijv. Cells(1, 1).Hyperlinks(1).Address als de link staat in cel A1.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostkap
Dankjewel!
Net terug van vakantie ga ik de suggestie uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostkap
Iemand heeft mij de juiste code toegestuurd en dat werkte.
Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oostkap schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:37:
Iemand heeft mij de juiste code toegestuurd en dat werkte.
Probleem opgelost!
Post de code dan even? Heeft de volgende persoon met dezelfde vraag er ook wat aan :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof