Voor een groot aantal leerlingen wil ik graag teams aanmaken met de bijbehorende docent als eigenaar van dat team
Ik heb een csv met daarin de volgende velden:
Nu heb ik voor een andere import al een script gebouwd en iets aangepast en dit ziet er nu als volgt uit:
Iemand die wél goed is in Powershell heeft uiteraard al gezien wat het probleem is, namelijk dat elke regel zorgt dat er een nieuw team wordt aangemaakt met de docent als eigenaar met als gevolg dat ik nu (volgens het voorbeeld) 3 teams genaamd lesgroep1 heb met als owner docent1 met elk 1 leerling en 2 teams genaam lesgroep 2....
Wat ik wil is dat 1 lesgroep 1 eigenaar heeft en dat alle leerlingen members worden van deze groep. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb een csv met daarin de volgende velden:
code:
1
2
3
4
5
6
| leerling, klas, docent <-header leering1, lesgroep1, docent1 leering2, lesgroep1, docent1 leering3, lesgroep1, docent1 leering1, lesgroep2, docent2 leering2, lesgroep2, docent2 |
Nu heb ik voor een andere import al een script gebouwd en iets aangepast en dit ziet er nu als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $csv = import-csv c:\Temp\Teams\import.csv $csv | foreach-object { $TeamName = $_.klas $Teamowner = $_.docent $Teammember = $_.leerling $TeamDescription = $TeamName $group = New-Team -template EDU_class -DisplayName "$TeamName" -Description "$TeamDescription" Add-TeamUser -GroupId $group.GroupId -User "$Teamowner" -Role Owner Add-TeamUser -GroupId $group.GroupId -User "$Teammember" -Role Member } |
Iemand die wél goed is in Powershell heeft uiteraard al gezien wat het probleem is, namelijk dat elke regel zorgt dat er een nieuw team wordt aangemaakt met de docent als eigenaar met als gevolg dat ik nu (volgens het voorbeeld) 3 teams genaamd lesgroep1 heb met als owner docent1 met elk 1 leerling en 2 teams genaam lesgroep 2....
Wat ik wil is dat 1 lesgroep 1 eigenaar heeft en dat alle leerlingen members worden van deze groep. Wat doe ik verkeerd?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso