Mic instelling met sblive

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04
hey,

op mijn sblive zit een microfoon aangesloten, als ik bij geavanceerd van de mic kijk nadat ik op het speaker icoontje heb gedubbelklikt dan zie ik daat die selectie voor micboost 20DB en 2 sliders voor hoge en lage tonen.

die 2 sliders zijn frozen, ik kan ze niet gebruiken. hoe komt dit en beter nog, hoe krijg ik ze actief?

search leverde niks op

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Klopt, dit is helemaal normaal. Bij iedereen met een Creative geluidskaart (zelfs alle anderen) is dit normaal. Dit kun je alleen "enabelen" als je bij je microfoon aparte drivers hebt, de dure (erg slecht verkrijgbare) versies van mics waarbij drivers voor je pc zitten bestaan op de wereld misschien voor 1%, eigenlijk komt het door Bill Gates dat die optie er wel inzit, want in 99 van de 100 gevallen heb je er niets aan.

Een alternatief:

Je neemt eerst gewoon op zonder xtra bass of treble. Als je een goed opname progje hebt (heel beroemd is cooledit 2000 of 96) kun je na het opnemen zonder merkbaar kwaliteits verlies de bass (met een soort 8 bands equalizer) en treble etc. opkrikken of gewoon het signaal aanpassen naar jou wensen, voor opnames kun je beter altijd cooledit gebruiken. Het is gewoon een klein handig programma'tje waar je nog veel meer aanpassingen kan doen aan je opname (en het is erg makkelijk).