Vraag

• DomienV
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-08-2020
Hallo,

We staan op het punt om een nieuwe wagen aan te kopen en aangezien de media in de nieuwere wagens heel wat beter is dan vroeger kunnen we straks met Android Auto onze smarphone koppelen aan de display in de wagen.
Android Auto krijg ik via APK zogezegd wel geïnstalleerd (Ik krijg de melding dat de app is geïnstlaleerd) maar de app zelf is nergens terug te vinden. Enig idee wat er fout is gelopen. Of dat de app eventueel gewoon een achtergrond dingetje is dat je op je telefoon moet staan hebben dat geactiveerd wordt na het verbinden met de wagen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus 5T

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 22:53
Ik heb precies hetzelfde maar dan met de OnePlus 5. Ik lees meer klachten van OnePlus telefoons dat Android Auto het überhaupt niet doet of crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Welke versie van Android draaien jullie? Ik heb jaren een OP3 gebruikt met AA zonder problemen. Nu ingeruild voor een Nord en daar stond het vooringestalleerd draait ook zonder problemen. Tevens nog een Oneplus 6T met Android 9 en via de laatste apk draait die daar ook al een zonnetje. Graag dus meer info

Welke versie, welke auto, welke kabel etc

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 24-08-2020 09:48 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
Sinds Android 10 is AA een systeemapp. Dus als je telefoon Android 10 draait hoef je niets meer los te installeren.

Als je toch iets wil hebben moet je Android Auto for phone screens APK installeren. Dan zie je de vertrouwde interface, maar dat is dus niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florida
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 21:16
Ik heb een Oneplus 6 en gebruik ook Android Auto. Dit werkt allemaal uitstekend!
Er is echter 1 ding wat mij niet lukt en vraag mij af of anderen dit wel gelukt is, namelijk de personen met wie je via Google Maps je locatie gedeeld hebt, zichtbaar krijgen op het AA-scherm.

Het gaat hier dus niet om eenmalig je locatie delen, maar structureel.

Als voorbeeld:
Met mijn gezinsleden hebben we (met elkaars toestemming) elkaars locatie gedeeld. Een ieder kan 24/7 in Google Maps zien waar de ander zich bevind. je ziet dan een blauw rond icoontje op het scherm met daarin de eerste letter van de naam.
Of ik Google Maps nu opstart op mijn Ipad, Android Phone of Desk-top PC, de blauwe icoontjes zijn overal te zien.

Behalve in Android Auto. Wanneer ik navigeer via Google Maps, zie ik de overige gezinsleden niet. Andere gezinsleden met auto en Android Auto hebben ditzelfde probleem.

Staat even los van het punt of je elkaar 24/7 moet willen kunnen zien :)
Het gaat mij erom dat zodra mijn Oneplus 6 bedraad gekoppeld is aan Android Auto en ik Google Maps gebruik, de locaties van anderen (blauwe icoontjes) niet worden weergeven op het display in de auto.

Locatie delen is bijvoorbeeld erg handig wanneer je bijvoorbeeld met meerdere voertuigen een lange reis maakt.

Iemand soortgelijke ervaring of een oplossing?