Ik mis een (aantal) prijsdaling(en) in de pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik mis een (aantal) prijsdaling(en) in de pricewatch

Of althans; dat denk ik... Ik kreeg een keurige notificatie dat deze routers (flink) in prijs waren gedaald:

pricewatch: TP-Link Archer AX6000
pricewatch: TP-Link Archer AX11000

Maar ik kom ze niet tegen als ik zoek in de pricewatch.

Kan het zijn dat deze pas later wordt geupdated?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Amazon prijzen van die 2 producten slaan natuurlijk ook nergens op... €120 verschil op een TP-Link router van ongeveer €280? Dat is geen korting, dat is gewoon een prijsfout.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Daar kom ik snel genoeg achter (ik heb op de bestel knop gedrukt)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:35:
De Amazon prijzen van die 2 producten slaan natuurlijk ook nergens op... €120 verschil op een TP-Link router van ongeveer €280? Dat is geen korting, dat is gewoon een prijsfout.
Verkocht en verzonden door Amazon zelf.

Dat klopt prima denk ik zo. Amazon is nog 1 van de weinige shops die wel echt aanbiedingen levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zou me niks verbazen dat ze wel te koop staan bij Amazon maar dat verzending uitblijft, dat schijnt vaker te gebeuren. https://tweakers.net/shop...azon-punt-nl/shopreviews/

Verwijderd

sypie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:44:
Zou me niks verbazen dat ze wel te koop staan bij Amazon maar dat verzending uitblijft, dat schijnt vaker te gebeuren. https://tweakers.net/shop...azon-punt-nl/shopreviews/
Je haalt wat dingen door elkaar.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Nu is mijn doel van dit topic niet om de prijs an sich ter discussie te stellen, maar wel de vraag waarom ik deze (extreme) prijsdalingen niet tegenkom in de PW, maar wel als notificatie krijg?

Verwijderd

CeesKees schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:44:
Nu is mijn doel van dit topic niet om de prijs an sich ter discussie te stellen, maar wel de vraag waarom ik deze (extreme) prijsdalingen niet tegenkom in de PW, maar wel als notificatie krijg?
Als dat de aanbiedingen zijn die jij bedoelt, ik zie ze wel gewoon. Dan heb je dus een filter aanstaan waardoor jij ze niet ziet.

• sypie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

Je haalt wat dingen door elkaar.
Misschien. Maar ik heb vaker gelezen dat producten die te goedkoop worden aangeboden, om wat voor reden dan ook, uiteindelijk niet verzonden worden omdat ze de verzenddatum steeds weer verzetten. Dit is natuurlijk een mooie manier om een prijsfout te verdoezelen en om mensen naar je winkeltje te lokken. Ik hoop voor @CeesKees dat hij z'n producten toegestuurd krijgt, dan heeft hij in ieder geval een aardig voordelige router.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

Als dat de aanbiedingen zijn die jij bedoelt, ik zie ze wel gewoon. Dan heb je dus een filter aanstaan waardoor jij ze niet ziet.
Ik zie ze dus niet bij de prijsdalingen, Als ik gericht ga zoeken in de PW kom ik ze wel tegen. Dit had ik anders moeten verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Ik ga dit topic toch nog even kicken (eenmalig, no worries)
sypie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:09:
[...]

Misschien. Maar ik heb vaker gelezen dat producten die te goedkoop worden aangeboden, om wat voor reden dan ook, uiteindelijk niet verzonden worden omdat ze de verzenddatum steeds weer verzetten. Dit is natuurlijk een mooie manier om een prijsfout te verdoezelen en om mensen naar je winkeltje te lokken. Ik hoop voor @CeesKees dat hij z'n producten toegestuurd krijgt, dan heeft hij in ieder geval een aardig voordelige router.
Ik heb de verzendbevestiging inmiddels ontvangen.

Blijft raar dat ik deze prijsdaling niet als prijsdaling in de PW naar voren heb gekregen.
ik kijk (altijd) met deze filters:

https://tweakers.net/pric...FGFp0lAoS01ODM6uAlpga1AIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kijk eens naar de prijsgrafiekjes onder de prijslijstjes van die producten... En vergelijk dan 'nu' met 5 dagen geleden (waar jouw filter op staat).

Doordat dat 'dal' in de prijzen alweer afgelopen is, heeft het nu geen noemenswaardige prijsdaling meer. Als je tussen 30 juli en 3 augustus ofzo had gekeken, zou ie er in principe hebben moeten staan. Maar dat kunnen we nu dus niet meer controleren.

Jouw link bewijst verder ook eerder dat het wel goed werkt dan niet goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Topicstarter
Kijk eens naar het grafiekje van de AX6000 router:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HTf-RNF07jR4LIo2hEjkQCo6v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZZjpCU0wCe1YtBzACAPYRV3.jpg?f=fotoalbum_large

De prijs die ik dus gisteren heb betaald, en die werd gemeld door de price alert (EUR 155) die is niet zichtbaar.
Vandaar mijn opmerking; de prijs komt niet goed naar voren in de PW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CeesKees schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:27:
Vandaar mijn opmerking; de prijs komt niet goed naar voren in de PW
Dat kan gebeuren; prijzen veranderen soms nogal snel. De achterliggende data achter dat grafiekje bevat echter maar 1 prijs per product per dag; dus alleen als het die lagere prijs iets na rond middernacht had, dan zal je hem in die grafiek zien.

Die grafiek is bedoeld om een indicatie van het prijsverloop te geven over langere tijd. Het is niet bedoeld om perfect te zijn; dus er zal e.e.a. aan informatie niet in naar voren komen als de prijs niet gedurende een dag stabiel is.

De prijs komt verder prima naar voren in de pricewatch, je ziet tenslotte de prijs waarvoor je het nu kan kopen.

Wat er gisteren of een uur geleden beschikbaar was is wat ons betreft minder relevant; jij hecht blijkbaar veel meer waarde aan dat grafiekje dan wij dat doen :)

Overigens bevat die dataset nu al 893.360.418 records, met alleen maar per dag een prijs. Je kan je vast wel voorstellen dat we niet zo'n behoefte voelen om die resolutie sterk te verhogen :)

[ Voor 26% gewijzigd door ACM op 21-08-2020 20:03 ]

Pagina: 1