• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04
Hey allemaal,

We gebruiken voor onze kindjes hier thuis al een tijdje de Netgear Arlo Baby Monitor. Dit ging een tijdje goed, maar de laatste maanden valt de verbinding met de app constant weg. Heel dikwijls worden we dus 's morgens wakker en dan zien we dat er geen verbinding meer is (we draaien de arlo app op een galaxy tab tablet, ik heb ondertussen ook al tinycam geprobeerd, maar geeft hetzelfde resultaat). De vraag is dan altijd hoe lang die verbinding al weg is. Onacceptabel voor een baby monitor. Ik zit nu dus met 2 vragen:

1) Heeft er iemand gelijkaardige ervaringen met de Arlo producten? En is hier eventueel een oplossing voor?
2) Zijn er alternatieven op de Arlo camera waar jullie ervaring mee hebben die het kwalitatief wel goed doen?

Alvast enorm bedankt voor de hulp!

8)

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-03 08:52

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik gebruik zelf de arlo en daar nog geen problemen mee gehad.
Ik zou even teruggaan naar arlo met een serviceverzoek.

Ik heb zelf ook nog een luvion grand elite gehad maar die verloor telkens verbinding met de parent unit. En via de app viel ook vaak de verbinding weg. we hebben toen 2 keer een vervanger gehad maar telkens viel de verbinding weg.

De arlo doet het voor ons nog het beste.

• dotcom87
Awaken1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:00:
Ik gebruik zelf de arlo en daar nog geen problemen mee gehad.
Ik zou even teruggaan naar arlo met een serviceverzoek.

Ik heb zelf ook nog een luvion grand elite gehad maar die verloor telkens verbinding met de parent unit. En via de app viel ook vaak de verbinding weg. we hebben toen 2 keer een vervanger gehad maar telkens viel de verbinding weg.

De arlo doet het voor ons nog het beste.
Ik denk dat we ook eens een test gaan doen met de smartphone ipv de tablet, mogelijks zit het issue daar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-03 08:52

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

dotcom87 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat we ook eens een test gaan doen met de smartphone ipv de tablet, mogelijks zit het issue daar ;)
Wij hebben trouwens ook een goede wifi mesh access point er bijna naast hangen en verplaatsen de camera nooit. We hebben gemerkt dat als je de camera laat hangen dat je minder kans hebt dat hij dan kapot gaat.

• dotcom87
Awaken1 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Wij hebben trouwens ook een goede wifi mesh access point er bijna naast hangen en verplaatsen de camera nooit. We hebben gemerkt dat als je de camera laat hangen dat je minder kans hebt dat hij dan kapot gaat.
We hebben hier ook een Orbi systeem staan en 1 van de satellieten staat in de kamer langs ons, dus de verbinding zal niet echt een probleem zijn normaal ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@dotcom87 kijk ook even hoe de energiebeheerinstellingen in Android staan ingesteld voor deze app. Wellicht wordt hij (of de achtergrondservice) door het OS gestopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 20-08-2020 09:17 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dotcom87
Gonadan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:16:
@dotcom87 kijk ook even hoe de energiebeheerinstellingen in Android staan ingesteld voor deze app. Wellicht wordt hij (of de achtergrondservice) door het OS gestopt.
Heb deze nu geexclude van de power saver :) Zullen zien of dat iets helpt! Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Gonadan schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:16:
Vanochtend was de verbinding weer weg. We laten voor alle duidelijkheid de applicatie gewoon draaien, dus niet enkel de audio op de background. Vannacht eens een test doen met een ander device (smartphone). Ik begin echt meer en meer te vermoeden dat het iets met de tablet an-sich te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@dotcom87
Ik verplaats je topic wel even naar Algemene Zaken waar een veel breder publiek over dit soort alledaagse zaken langs komt. Dit subforum is meer gericht op foto- en videografie, ik ben bang dat je hier minder antwoorden gaat krijgen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 16:28
dotcom87 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:21:

2) Zijn er alternatieven op de Arlo camera waar jullie ervaring mee hebben die het kwalitatief wel goed doen?
Luvion Essential - 100% aanrader.

Wél je Wifi netwerk in huis naar 5Ghz zetten om avonden met probleemvolle connectie te voorkomen.
Maar buiten dat, kan ik geen nadeel bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat doe je nou? Je gaat als tweaker toch geen kant-en-klaar product kopen? :)

Met OBS zet je toch een RTMP op met reverse proxy en nginx:

https://obsproject.com/fo...mp-server-using-nginx.50/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomeranaray
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik vind het apparaat rommel. Constante stroom van berichtjes op je gsm, een zal wel volstaan, maar dan krijg je er 20. Ook de vertraging op de live feed is dik vervelend. Dan wil je kijken of je baby ok is, en zie je eerst een oud beeld met een leeg bedje of iemand in de kamer. Schrik je je kapot.

Slechte verbinding met WiFi is helaas normaal. Is al zo van bij het begin hier. En nu is ook de voedingskabel stuk en weigert Arlo die te vervangen.

Voor mij geen Arlo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:53
Hier gewoon een Tak Tark van Aliexpress van een paar tientjes (ik heb geen inklaringskosten etc betaald, ik dacht dat die iets van 20 euro was).

We wilden geen internet/telefoon camera. Een stukje in verband met veiligheid (geen internet), een stuk in verband met onbetrouwbaarheid (een router kan uitgaan, dan is de camera ook meteen zinloos) en ook omdat de verbinding op de slaapkamer verre van optimaal is (huis uit 2006, de ziggo router komt vanuit de meterkast niet naar de slaapkamers). Ik moet wel toegeven dat het beeld in de zon amper te zien is en dat de kwaliteit nu na 2 jaar niet al te best meer is :)

We gebruiken deze trouwens voor onze jongste, bij onze oudste zijn we vanaf 2 jaar overgegaan naar een audio-only systeem (ook weer niet via de wifi): een DECT Philips Avent SCD560, welke een fantastisch bereik heeft :D. Al is dat ook weer overkill, want we gebruiken de muziekfunctie niet en praten ook niet via het systeem met ons kind :P

[ Voor 31% gewijzigd door President op 29-08-2020 19:54 ]

Pagina: 1