Hoe werkt wifi en bluetooth op een mobo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rickah
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-01 15:16
Hallo!

Ik heb al een aantal PC's gebouwd, maar ik ga binnenkort een voor iemand samenstellen die geen Ethernetkabel heeft. Ik heb echter nul ervarin met wifi in desktops, dus ik hoop hier een antwoord te krijgen.

Ik zou willen weten of ik dingen apart moet aanschaffen. Ik heb momenteel https://tweakers.net/pric...-phantom-gaming-4-ac.html op het oog.

1 Moet ik antennes kopen of zitten die erbij?
2 Zo nee, waar dan?
3 Enige andere componenten om rekening mee te houden?
4 Als ik wifi op een gewoon mobo wil zetten, wat heb ik dan nodig?
5 vergeet ik nu nog iets?

Voor de nieuwsgierige, dit zal de pc vast worden:

RAM: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Moederbord: ASRock B550 Phantom Gaming 4/ac
CPU: Ryzen 3 3100
PSU: be quiet! System Power 9 400W CM
GPU: GeForce GTX 760 Hawk 2G
Behuizing: Corsair 110R Tempered Glass
SSD: Kingston A2000 250GB
HDD: Toshiba P300 3TB

Beste antwoord (via Rickah op 20-08-2020 10:32)

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:18
1. Antennes zitten er bij
2. kijk 1.
3. Nee, maar misschien is het handig om te denken aan powerline, aangezien dat stabieler is dan wifi.
4. Een wifi kaart, bijvoorbeeld : pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200
5. Niet echt.

Over de PC,
GeForce GTX 760 Hawk 2G is wel erg weinig voor games van nu...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:18
1. Antennes zitten er bij
2. kijk 1.
3. Nee, maar misschien is het handig om te denken aan powerline, aangezien dat stabieler is dan wifi.
4. Een wifi kaart, bijvoorbeeld : pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200
5. Niet echt.

Over de PC,
GeForce GTX 760 Hawk 2G is wel erg weinig voor games van nu...

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Rickah
Bedankt!
Het wordt een huiskamer pc voor een familie, dus veel zware games gaan ze er niet op spelen. Ik zal natuurlijk een 1650 super erin zetten als ze dat willen maar daar ga ik niet vanuit. Het budget is gelimiteerd dus vandaar!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
Relatief duur moederbord t.o.v. de cpu, binnenkort komen de A520 moederborden op de markt wat waarschijnlijk een interessantere combinatie is.

• Rickah
Nielson schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:13:
Relatief duur moederbord t.o.v. de cpu, binnenkort komen de A520 moederborden op de markt wat waarschijnlijk een interessantere combinatie is.
Dat klopt, maar ik had dat mobo in gedachten vanwege de wifi support. Uiteindelijk ga ik toch voor een 1Gbit/s Powerline set met een Asrock B550M pro4 vanwege het feit dat die wat beter future proof is en meer aansluitingen bevat voor evt upgrades als hun kinderen de pc overnemen.