Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-04 18:21
Een klein vraagje......

Bij de Chromecast wordt een stroomkabel met adapter geleverd en een usb kabel voor aansluiting via een usb poort in de tv.
Maar stel de gebruikte tv heeft geen usb poort en je kunt de originele stroomadapter nergens vinden, kun je dan de usb aansluiting via een willekeurige usb adapter op de stroom aansluiten (bijvoorbeeld de snellader van een Samsung telefoon) of brengt dit risico's met zich mee?

De handleiding van de Chromecast zegt dat je de origineel bijgeleverde apparatuur moet gebruiken, maar in mijn ervaring roept een fabrikant dat standaard.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik... n,v.t.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.... Via uitgebreid Googlen heb ik het antwoord niet gevonden.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:21
Ja, dat kan probleemloos mits 5V en voldoende ampères (1A is ruim zat).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens de specs zou 500mA al zat moeten zijn, dat is wat een USBpoort immers kan leveren, en daar doen die dingen het al op. En of die die stroom nou uit de originele adapter, uit je TV of uit iets anders trekt maakt allemaal geen klap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sellh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:36:
Een klein vraagje......

Bij de Chromecast wordt een stroomkabel met adapter geleverd en een usb kabel voor aansluiting via een usb poort in de tv.
Maar stel de gebruikte tv heeft geen usb poort en je kunt de originele stroomadapter nergens vinden, kun je dan de usb aansluiting via een willekeurige usb adapter op de stroom aansluiten (bijvoorbeeld de snellader van een Samsung telefoon) of brengt dit risico's met zich mee?

De handleiding van de Chromecast zegt dat je de origineel bijgeleverde apparatuur moet gebruiken, maar in mijn ervaring roept een fabrikant dat standaard.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik... n,v.t.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.... Via uitgebreid Googlen heb ik het antwoord niet gevonden.
...
Toch niet voldoende goed gezocht waarschijnlijk? ;)

Wat hier eerder al wordt geantwoord en het staat bij de specificaties terug te lezen;

Voeding:
Voeding van 5V, 1A

Ondersteunt de standaard netvoeding van 5V, 1A

Als je een andere stroombron wilt gebruiken dan bij je apparaat is meegeleverd, moet je een stroombron met UL-certificering gebruiken met het label 'LPS' of 'Class 2' en een uitvoer van 5V gelijkstroom, 1A.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-04 18:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtgJB_uKhwlwUP_fISMWckUabmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uWQVcHIPJ8XNlH02zjGyfAro.jpg?f=user_large

Ik zie bij output staan 5,0 V == 2.0 A
Dus ben gerustgesteld, Was, toen ik de vraag stelde, bang dat ik de Chromcast zou kunnen overbelasten.

Bedankt voor de reacties.