Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Wij hebben allemaal(gezin) een xaomi redmi 8

ik heb een 32bits toestel (had nog niet veel behoefte aan een "beter" device), de rest heeft allemaal de note 8 variant 64bits ..

Maar ja sinds kort spelen we pokemon (meer gericht om te wandelen dan de game itself) hier beginnen de issues ..

Op mijn toestel de 32bits versie loopt de game regelmatig "vast" .. en word de telefoon enorm warm . en de BTLE (low power bluetooth device) device als add-on verbreekt regelmatig de verbinding (in app)... :( nu denk ik zelf dat de game dat doet gezien dit een klacht is die je in elke review tegen komt dus dat betreft is dat geen issue.

Maar het vastlopen, glitching tijdens het spelen van de game en het warm worden is zwaar irritant..
nu als ik de telefoon zou root(en) dan is ;w om de game te spelen een realistische kans (ban) wat op zich niet eens een issue vind, maar hoe kom ik af van eventuele (ongewenste) achtergrond processen die resources vreten ? welke opties heb ik om batterij leven te besparen (ja scherm staat zo laag mogelijk) en de BTLE device helpt ook. nadeel is als je het scherm weer activeert dat de game herstart en dus je de verbinding verbreekt met de BTLE device.

o ja er is een magestic (alternatief root wat nog niet ontdekt is door de makers) maar dat hmm
en een andere firmware erop weet ik niet of dat wel zo handig is ..
en de 64 bits devices hebben hier wel minder last van, maar nog steeds last hebben is er wel.

dus het spel in feite op de achtergrond laten draaien is ook niet mogelijk ..

elk advies / onderzoek dingetje is welkom mag zeer de diepte in gaan, als ik maar verder erop kan googlen :) maar als je het uitlegt het hoe/waarom . dat zou wel prettig zijn.

ik heb eerder androids voorzien van alternatieve firmware maar suc6 ervaringen waren het niet altijd .. (iets met bugs in de DIY versies) . dus ben daar wel beetje huiverig voor.

Tja vanalles

Alle reacties

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

https://xiaomi.eu/communi...2-0-stable-release.56191/

Alstu :) Dé site voor dé custom ROM voor Xiaomi. Effectief dezelfde software als MIUI, maar dan zonder ads, bloatware of ander gedoe en veel meer gericht op Europa. Zet het op alle toestellen, ik weet bijna zeker dat het je goed bevalt.

Hypocrites must die

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Helgie ziet er goed uit als ik mijn nieuwe gsm heb zal ik het eens proberen ..

maar is wegvallende bluetooth/netwerk (nu ik de game speel zeer merkbaar) een issue van de huidige firmware of heeft dat andere oorzaken ?

[ Voor 47% gewijzigd door vso op 19-08-2020 22:01 ]

Tja vanalles

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

vso schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:00:
@Helgie ziet er goed uit als ik mijn nieuwe gsm heb zal ik het eens proberen ..

maar is wegvallende bluetooth/netwerk (nu ik de game speel zeer merkbaar) een issue van de huidige firmware of heeft dat andere oorzaken ?
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat dat aan de firmware ligt. Jaren geleden hadden de Mediatek-SOC's nog wat instabiele Bluetooth, maar de Snapdragons hebben dat eigenlijk altijd goed voor elkaar gehad. En als het aan de hardware ligt verlies je in elk geval ook niets met nieuwe firmware :)

Hypocrites must die