Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 17:42
Hallo Allen,

Ik vroeg me af hoe je een eigen QR code kan maken.

Op google zie ik veel Generators. Maar de kracht zit hem in niet afhankelijk zijn van een externe partij.

Daarom dacht ik, er moet iets te vinden zijn waar je zelf QR codes kan maken njet afhankelijk van een generator en die dan altijd in je link blijft hangen en zicht is dat je andere website gebruikt dan je wilt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

theduke1989 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:55:
Hallo Allen,

Op google zie ik veel Generators. Maar de kracht zit hem in niet afhankelijk zijn van een externe partij.

Daarom dacht ik, er moet iets te vinden zijn waar je zelf QR codes kan maken njet afhankelijk van een generator
Gewoon zon generator pakken, en dan het resultaat kopieren
Dan ben je niet meer afhankelijk van die generator.
en die dan altijd in je link blijft hangen en zicht is dat je andere website gebruikt dan je wilt.
Erm welke link :? dit mag je nog een keer typen, maar dan duidelijker :)

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 19-08-2020 20:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:35
Je kan ze zelf genereren, maar daarvoor moet je code schrijven: Wikipedia: QR code

Anders een generator gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:18

Matszs

><>

Je laatste zin snap ik niet helemaal maar wat al die generators doen is informatie die jij hebt (bijvoorbeeld een URL) omzetten in een afbeelding. Als je verschillende generators gebruikt en de data hetzelfde is (URL) zou dezelfde afbeelding eruit moeten komen.

Makkelijkste is inderdaad een generator gebruiken, voor elke (programmeer-)taal is er ook wel een library beschikbaar of gewoon een tooltje die je kan installeren.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 17:42
heuveltje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Gewoon zon generator pakken, en dan het resultaat kopieren
Dan ben je niet meer afhankelijk van die generator.

[...]

Erm welke link :? dit mag je nog een keer typen, maar dan duidelijker :)
Heb dus paar keer een generator gebruikt en je ziet altijd de link van de generator erin wanneer je iets genereert.

Of zijn er generators die dit niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

theduke1989 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:55:
Hallo Allen,

Daarom dacht ik, er moet iets te vinden zijn waar je zelf QR codes kan maken njet afhankelijk van een generator en die dan altijd in je link blijft hangen en zicht is dat je andere website gebruikt dan je wilt.
Met QRencode kan je zelf QR code’s offline genereren.

https://fukuchi.org/works/qrencode/index.html.en

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1