MX Master 3 - logi options software detecteert muis niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
vandaag een MX Master 3 binnen gekregen om met mijn macbook te gebruiken. Zou prima samenwerken met MaxOS.

De muis zelf verbindt snel met MacOS via de bluetooth configuratie uit settings. Wanneer ik echter de logitech options software voor het configureren van de muis installeer loopt het spaak. De software geeft steeds aan dat er geen devices verbonden zijn, terwijl ik de vensters aanklik met de muis. Hierdoor kan ik de knoppen niet zelf functies geven of DPI instellingen toepassen.

Ik heb al de volgende zaken geprobeerd:
  • Niet direct via bluetooth maar via de USB-dongel die meegeleverd wordt verbinden
  • Via de USB kabel verbonden.
  • Bluetooth verbinding opnieuw ingesteld.
  • Logi options software verwijderd.
  • Nieuwe versie Logi options software geinstalleerd (het setup proces verwijst naar 8.10 maar op de pagina zelf staat 8.20)
  • Permissies in security gegeven bij toegankelijkheid en invoer vastleggen. Voor zowel de logi options software als de deamon
  • Verwijderen, herstarten, opnieuw instellen.
Nu had ik nog een oude licentie van steermouse liggen. Hiermee kan ik al iets instellen maar lang niet alle knoppen die op de muis zitten.

Anderen dit probleem tegengekomen? Eventueel oplossing gevonden?

Edit: Ohja: MacBookPro12,1 (early 2015) met MacOS 10.15.6. en de MX Master 3 (niet de Mac-versie).

Ik koop al 25 jaar logitech hardware en telkens laat de software het afweten.... ik leer het ook nooit...

[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 19-08-2020 19:34 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-04 14:08
Ik koop al 25 jaar logitech hardware en telkens laat de software het afweten.... ik leer het ook nooit...
Idem hier, de logitech software voor Mac is ***. Ik heb een paar jaar met een programma van iemand gewerkt waar je wel alle acties kon instellen van de logitec muisknoppen. Zal het morgen eens voor je zoeken, staat waarschijnlijk nog op mijn oude macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Zojuist contact gehad met de maker van Steermouse nadat ik aangaf dat het niet lekker ging met de mx master 3. Kreeg een beta versie van het programmaatje gestuurd waarmee ik wel alle knoppen kan instellen. Tevens is het gekke "uit-de-bocht-vliegen" effect dat soms opdook weg (dook pas op nadat ik hier postte).

Blijf het vreemd vinden dat die logitech software zo brak is. Kan me dat ook al herinneren met de joy-sticks, muizen, toetsenborden van weleer.

Overigens ben ik nog wel geïnteresseerd in het tooltje dat jij eerder noemde. Gewoon om ook te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-04 14:08
Ik heb hem weer gevonden. Ik gebruikte " USB Overdrive" https://www.usboverdrive.com
Denk dat het ongeveer hetzelfde is al wat jij nu gebruikt.

Probleem met logitech en macOS zit denk ik in de permissies. Vervelend dat je in MacOS zelf niet je muis kan instellen natuurlijk. Bij voorkeur installeer ik al die software pakketen voor usb producten liever niet.

• SirLenncelot
  • Niet online
yes, heb ik inderdaad ooit ook van gehoord. Lijkt hetzelfde te doen als Steermouse inderdaad.

Blijft wel gek ja dat een muis niet in het OS zelf te configureren is.