Wie heeft ervaring met Hikvision DS-KB6403-WIP + computer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-10 20:52
Kort geleden (zie topic elders in dit forum) kocht ik een Hikvision deurbelcamera model DS-KV6113-WPE1.
Het bleek de opvolger te zijn van DS-KB6403-WIP, maar met nogal wat softwarematige gebreken die in de toekomst allemaal zouden worden opgelost (belofte van de leverancier met een slag om de arm).

Geduld heb ik, maar niet onbeperkt, dus kocht ik het verouderde model DS-KB6403 erbij in de veronderstelling dat deze "door-ontwikkeld" is. Zoals specs aangeven worden videobeelden, gegenereerd door motiondetectie op de micro-SD kaart opgeslagen.
Helaas zie ik binnen het menu geen weergavefunctie, zoals bij de bulletcamera's het geval is. Maar zolang het geheugenkaartje in de belcamera zit kan alleen naar opnames worden gekeken door een smartphone.

In het uiterste geval zou ik kunnen proberen om motiondetectiebestanden naar een NAS drive te versturen.
Dat zal overigens met mijn kennis van netwerken ook nog een gevecht op zich worden, maar de mooiste oplossing lijkt me om de bestanden via een computer te kunnen bekijken, zoals bij de bullet-camera's het geval is. Ook binnen het programma iVMS-4200 zie ik geen weergavemogelijkheid.

Wie heeft hier ervaring mee?

n.b. Ik heb een deel van mijn oorspronkelijke vraag gewist omdat het er in eerste instantie op leek dat helemaal niets op de geheugenkaart werd opgenomen. Het blijken .DAT bestanden te zijn die gewoon .MP4 (of compatible) beeld bevatten.

[ Voor 58% gewijzigd door Ad337 op 20-08-2020 09:09 ]