Laptop voor groep 7 plus KSP ed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 08:31
Ik keek naar deze specs voor mijn zoon

64Bit
i7
8GB+ werkgeheugen
500GB+ opslag
15-15.6"
Windows.

https://tweakers.net/lapt...2rJWSEwt4jFfsXY8gNsxmmaPg

Wat ga je met je laptop doen?: Schoolwerk, Skype/MS Teams
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken : MS 365 EN Kerbal Space Program dus goed grafiek is een pre.

Wat is je budget? rond 800€
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. 600-850€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Misschien - weten wij nog niet, waarschijnlijk wel daarom 15" in plaats van 17"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Nee.

Huidige resultaat - ik kan ze niet beoordelen daarom deze vraag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpY3APT9VtTL7El0oJaxfil0TN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwQSeCu7qrptDmajefwlSW6P.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Scandinavian op 26-08-2020 07:59)

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Scandinavian schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:10:

64Bit
i7
8GB+ werkgeheugen
500GB+ opslag
15-15.6"
Windows.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken : MS 365 EN Kerbal Space Program dus goed grafiek is een pre.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. 600-850€
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Misschien - weten wij nog niet, waarschijnlijk wel daarom 15" in plaats van 17"
Heeft de school de i7 als eis gesteld? Op dit moment is AMD Ryzen 4000 de betere keuze, niet alleen kwa prestatie maar ook kwa prijs en batterijduur. Voor de genoemde zaken heb je voldoende aan de AMD Ryzen 4500U cpu, op gelijke hoogte of zelfs beter dan de i7.

Voor grafische performance is de AMD Ryzen ook de meerdere tov Intel. Dit zijn de vereisten voor Kerbal Space Program. Een AMD 4500U zal beter zijn dan de aanbevolen grafische kaart uit 2014.

Voor toekomstbestendigheid zou ik wel 16GB geheugen en/of 4700U cpu willen aanbevelen. Tav schermgrootte, de huidige laptops hebben kleinere bezels, dus een 14" formaat is bijna net zo groot als een 15" van een paar jaar terug. De 14" is ook lichter. Bovendien hebben de 2 laptops hieronder een 2de opslagschijf slot voor toekomstige uitbreiding.

Vanwege de bouwkwaliteit is de Yoga Slim eerste keuze. Een goede tweede is Ideapad 5 14. Bij lenovo.nl krijgt een student/scholier ook korting.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
wat moet een kind van 10 met een i7 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
99ruud99 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:13:
wat moet een kind van 10 met een i7 ?
Hoog IQ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:15
ik zou veel te bang zijn dat laptop valt - als het niet door hem is dan door klasgenootje .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In plaats van een screenshot hebben we veel meer aan een URL...

Ik zou voor een instapper gaan, niet te groot (14 inch oid) met een i5 of Ryzen 4500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:47
Stop je geld in ruggedness en step down van de i7. Dat is behoorlijk overkill. Een leuke videokaart is handiger (i.v.m. KSP).

Ik zou als ik jou was kijken naar een AMD alternatief in deze categorie. APU performance daarvan is best wel oké en kan waarschijnlijk KSP wel draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

Nitai

Live the life you love.

Ik zou wel overwegen om voor een pc te gaan, ik weet niet of je daar ruimte voor hebt. Ik zie mijn zoon niet z'n laptop naar school sjouwen en de noodzaak is er ook nog niet qua basisschool-gaande kinderen.

Qua laptop is zoals al aangehaald een i5 ruim voldoende. Nu zie ik dat KSP vrij oude game is en niet heel erg hoge eisen heeft (1GB vid kaart). Dus dat kan je met een instapper prima af.

Het overige budget kun je wellicht voor een goede laptop tas, muis en eventueel laptopstandaard gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 19-08-2020 17:45 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Scandinavian schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:10:

64Bit
i7
8GB+ werkgeheugen
500GB+ opslag
15-15.6"
Windows.

Heeft de school de i7 als eis gesteld? Op dit moment is AMD Ryzen 4000 de betere keuze, niet alleen kwa prestatie maar ook kwa prijs en batterijduur. Voor de genoemde zaken heb je voldoende aan de AMD Ryzen 4500U cpu, op gelijke hoogte of zelfs beter dan de i7.

Voor grafische performance is de AMD Ryzen ook de meerdere tov Intel. Dit zijn de vereisten voor Kerbal Space Program. Een AMD 4500U zal beter zijn dan de aanbevolen grafische kaart uit 2014.

Voor toekomstbestendigheid zou ik wel 16GB geheugen en/of 4700U cpu willen aanbevelen. Tav schermgrootte, de huidige laptops hebben kleinere bezels, dus een 14" formaat is bijna net zo groot als een 15" van een paar jaar terug. De 14" is ook lichter. Bovendien hebben de 2 laptops hieronder een 2de opslagschijf slot voor toekomstige uitbreiding.

Vanwege de bouwkwaliteit is de Yoga Slim eerste keuze. Een goede tweede is Ideapad 5 14. Bij lenovo.nl krijgt een student/scholier ook korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
4myra schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 04:47:
[...]

.... Tav schermgrootte, de huidige laptops hebben kleinere bezels, dus een 14" formaat is bijna net zo groot als een 15" van een paar jaar terug.
Ze hebben dunnere bezels gekregen en nu is een laptop met 14" scherm opeens net zo groot als een 15" van een aantal jaar terug, waar nog dikke bezels op zaten?

Nee, een 14" laptop is nu gewoon nog kleiner dan een aantal jaar terug, maar met een even groot scherm als toen.

Of de definitie van een inch is veranderd maar dat geloof ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26

_Apache_

For life.

Al bij BTO gekeken? Kan je zelf een laptop samenstellen. En de prijzen vallen mij mee.

Je kiest een formaat, en dan kan je de componenten zelf plussen en minnen.

https://bto.eu/laptops/

Heb nu een 10th gen i5 (8 core, 4ghz), 32GB geheugen, 2x 500GB ssd, 1080p scherm. voor 1150euro.

Deze besteld in april, toen coolblue/ bol slecht konden leveren. BTO leverde in 2 werkdagen :)

Als ik jouw wensen in elkaar klik, heb ik een 880euro deze laptop

https://bto.eu/product/bt...-BUNDEL-UNIQUE-1402354458

[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 20-08-2020 09:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:47
4myra schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 04:47:
[...]

KSP is an sich niet zo zwaar, maar als je een beetje met mods en plugins gaat spelen loopt het snel op. EEN Fatsoenlijke GPU is dan ook zeker aan te raden, maar AMD APU met een leuke sloot ram is dan dus al wel prima.

Wat je ook kunt doen is een intel laptop met Thunderbolt 3. Dan kun je altijd nog een externe GPU toevoegen.

Ik zou lig niet te hard gaan op dure CPU's en dikke GPU's. Is totaal niet nodig. Zeker voor scholen is een stevig apparaat gewoon echt een pre. Iets als zo'n oudere HP probook waar je letterlijk met een auto overheen kon rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scandinavian
Bedankt allemaal - ik zal de antwoorden bestuderen en terugkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:27

Barrycade

Through the...

Tja ik zou zeggen dat schoolwerk kan op een Chromebook of iedere laptop waar window 10 op kan draaien. KSP Kan op de PS4 of XBOX One.

Anders kom je op een bak van een laptop uit. Die later niet geschikt is voor een middelbare school (te zwaar en waarschijnlijk te weinig batterij duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
Barrycade schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:21:
Tja ik zou zeggen dat schoolwerk kan op een Chromebook of iedere laptop waar window 10 op kan draaien. KSP Kan op de PS4 of XBOX One.

Anders kom je op een bak van een laptop uit. Die later niet geschikt is voor een middelbare school (te zwaar en waarschijnlijk te weinig batterij duur)
Bedankt, maar wij hebben geen plannen om game computers te kopen. Dus het idee is EEN laptop die ook redelijk zware edutainment zoals KSP kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
johnkeates schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:28:
In plaats van een screenshot hebben we veel meer aan een URL...
Die was er, eerder in de bericht: https://tweakers.net/lapt...2rJWSEwt4jFfsXY8gNsxmmaPg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
Nitai schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:44:
Ik zou wel overwegen om voor een pc te gaan, ik weet niet of je daar ruimte voor hebt.
Bedankt.

Met "voor school" bedoelde ik "voor schoolwerk" - nog niet om mee naar school te nemen. Een laptop om verplaatsbaar te zijn een ook als er weer een lockdown komt, dan kunnen wij elders zijn en toch werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:09
Loop Zaterdag even de Vomar binnen ; https://nl.pepper.com/aan...r-zie-beschrijving-157950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandinavian
_Apache_ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:44:
Al bij BTO gekeken? Kan je zelf een laptop samenstellen. En de prijzen vallen mij mee.
...
Als ik jouw wensen in elkaar klik, heb ik een 880euro deze laptop
https://bto.eu/product/bt...-BUNDEL-UNIQUE-1402354458
Bedankt,

Leek erg leuk, maar dit is waarschijnlijk te zwak:
De U•BOOK 15U1032 is uitgerust met een snelle en zuinige Intel UHD Graphics 620 onboard videokaart, deze is geïntegreerd in de processor. Dit type videokaart is ruim voldoende voor het standaard kantoorwerk maar is ook basis foto- en videobewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17
@WiLLoW_TieN daar heeft de TS toch helemaal niets aan gezien zijn vereisten aan de laptop? Dit is op geen enkele manier iets wat hij zoekt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26

_Apache_

For life.

Scandinavian schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

Bedankt,

Leek erg leuk, maar dit is waarschijnlijk te zwak:

[...]
De laptop (of beter gezegd het behuizing waarvandaag ik begon) stond in de 'kantoor' categorie. My bad.
Je kunt het zelfde proberen vanaf de gaming laptops.

https://bto.eu/laptops/gaming-laptops/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Persoonlijk zou ik niet voor een Windows laptop gaan (als ik zie wat mijn zoon en dochter qua schoolwerk hebben). Vrijwel alles |( ik denk zelfs alles) is in de cloud, en ze werken het liefst op de 14"chromebook. Eigen inlog en ze werken in hun eigen account.
Chromebook kostte ons zo'n € 300, - / € 400,- en dat werkt ruim voldoende voor groep 8 en 5 VWO. Teams, Zoom, Hangouts, allles is gebruikt de laatste maanden en zonder problemen.

Dan heb je nog het gamen over. Ik weet niet of het op een Chromebook kan, maar dan zou je misschien nog beter een Xbox One S kunnen kopen en eventueel nog een oude TV van het budget wat je overhoud.

Ik zou dus adviseren om een chromebook te gebruiken voor school en een game apparaat om op te spelen (Playstation / Xbox)

Niet wat je vroeg, maar misschien een goed alternatief :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:09

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als ik een duit in het zakje mag doen, mijn oudste heeft voor haar 9e verjaardag deze gekregen:

pricewatch: Lenovo ideapad S340-14API 81NB004VMH

Ze kan er prima op internetten, minecraft draait prima, en ook KSP staat er inmiddels op (hoewel ze dat nog niet echt speelt). Ik heb voor mezelf hetzelfde apparaat gekocht, maar wel ge-upgrade naar 8gb, Borderlands 2 en World of Tanks draaien allebei prima.

Kan me niet voorstellen dat een basisschool kind wat nog niet heftig gamed (en een hoop games vallen wat mij betreft kwa geweld etc.. ook gewoon af) heel veel meer nodig heeft. Je zou eventueel voor een laptop met een 3500u, 4300u of 4500u kunnen gaan als meer power nodig is.

Leuke bijkomstigheid is dat AMD tegenwoordig in de videodrivers radeon image sharpening ondersteunt, zo kan je een game op 900p draaien met wat sharpening en ziet het er zo goed als native 1080p uit, maar draait wel beter.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 21:27

Barrycade

Through the...

Scandinavian schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:42:
[...]

Bedankt, maar wij hebben geen plannen om game computers te kopen. Dus het idee is EEN laptop die ook redelijk zware edutainment zoals KSP kan draaien
Maar je zoekt een laptop die eigenlijk KSP moet kunnen draaien, dan ben je dus een game laptop aan het zoeken of wellicht beter gezegt: een laptop waar je op kan gamen.

Tenzij jullie helemaal geen PCs in huis hebt en dus echt een laptop nodig hebt voor eventueel thuis scholing is iedere laptop en chromebookgeschikt om Office 365 te handlen.

Je beperking zit 'm in KSP willen kunnen spelen. Dat vereist gewoon iets meer van het ding, en daarom raad ik aan een Chromebook aan voor als je geen device hebt om thuis scholing te kunnen doen 'n om te gamen een X-box One S waar je KSP dus op speelt en wellicht later wat meer spelletjes zoals Fortnight en MineCraft.

Indien nodig koop je er een monitor bij waarop je dus de Chrombook/laptop op kan aanslutien en de Xbox.

Voordeel van deze set up (zoals al eerder vermeld hier: die Chromebook kan mee naar de MIddelbare zonder dan je zoon een hernia oploopt en continue naast een stopcontact moet zitten. En je hebt geen overtrokken zware laptop voor de spelletjes.

Maar als jij thuis ook een zware SUV hebt staan om 1x per jaar de Caravan naar de camping te trekken dan snap ik dat je opzoek bent naar een Gaming Laptop :>

• Scandinavian
Barrycade schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Je beperking zit 'm in KSP willen kunnen spelen. Dat vereist gewoon iets meer van het ding, en daarom raad ik aan een Chromebook aan voor als je geen device hebt om thuis scholing te kunnen doen 'n om te gamen een X-box One S waar je KSP dus op speelt en wellicht later wat meer spelletjes zoals Fortnight en MineCraft.
...
Maar als jij thuis ook een zware SUV hebt staan om 1x per jaar de Caravan naar de camping te trekken dan snap ik dat je opzoek bent naar een Gaming Laptop :>
Bedankt voor je suggesties. Nee, zoals eerder gezecht, zullen wij geen game computer in huis nemen.
Ik heb zelf een iMac die net KSP aan kan - en waarop IK werk, dus de laptop mag iets sneller zijn dat KSP (en Minecraft) soepel erop gespeeld kan worden.

• Scandinavian
vectormatic schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:02:
Als ik een duit in het zakje mag doen, mijn oudste heeft voor haar 9e verjaardag deze gekregen:

pricewatch: Lenovo ideapad S340-14API 81NB004VMH
Bedankt, ja die mag ietsje zwaarder/duurder zijn - hij is wat ouder maar mag ook geen geweldspellen spelen.
Dus plus opslag en 8GB is dat ideapad een goede idee.

• Scandinavian
_Apache_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:22:
[...]

De laptop (of beter gezegd het behuizing waarvandaag ik begon) stond in de 'kantoor' categorie. My bad.
Je kunt het zelfde proberen vanaf de gaming laptops.

https://bto.eu/laptops/gaming-laptops/
Bedankt, maar dan zitten wij 500 boven de budget ik in mijn hoofd had.
Pagina: 1