[SP] Mijn fiets is deaud, motorstoring te verhelpen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25
Ja hoor, dit wordt weer een projectje! Mijn speed pedelec (een Bulls Green Mover E45 uit 2012) is op dit moment zo ongeveer ten dode opgeschreven, motorstoring. Met wat uitzoekwerk komt het er zéér waarschijnlijk op neer dat de FETs (Field Effect Transistors) stuk zijn die de stroominput in de aandrijving regelen. Time to beef these puppies up.

Er zit geen garantie meer op en het wordt dus een hit or miss, anders kan de fiets eigenlijk net zo goed afgevoerd worden omdat hij zo goed als waardeloos is. En dat is sund! Ik rijd er enórm graag op O+ De ebikemakers waar ik geweest ben, lopen al over van het werk (of willen er niet aan beginnen). Officiële reparatie via de spoedjesafdeling van het inmiddels gestopte Bulls is 500-800 euro en dat vind ik weer een beetje gortig, zeker nu behoorlijk duidelijk is in welke richting we het euvel moeten zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/4/e45_10v_heren.jpg

Wie is bereid om met mij hier naar te kijken en nieuwe, stevigere te monteren en solderen? Dan moet ik de documentatie zien op te zoeken om te kijken wat voor transistoren dit precies zijn en wat we nodig hebben. Hulp is welkom voor dit op z'n minst tweakerwaardige project (8>

Verdorie, waar is Henk als je 'm nodig hebt!

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 19-08-2020 16:05 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05 00:25
Linkje naar de V&A. V&A gevraagd: Hulp gezocht bij vervanging e-bike FETs

Niet ter zelfpromotie maar om aan te geven dat ik daar ook al gevraagd heb. Wil ik het hebben over oplossingen? -> Forum. Vandaar deze draad! Misschien moet ik vragen of dit een juiste diagnose is en wat het nog meer kan zijn? Volgens mijn topic op pedelecforum.de zit het wel echt in die hoek. Zal nog even uittrekseltje maken. Advies is welkom.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Je lijkt wel heel erg zeker te weten dat de fets kapot zijn. Heb je hem al uit elkaar dan?