Beste medetweakers,
Omdat ik binnenkort zonnepanelen wil laten leggen ben ik me aan het oriënteren in de zonnepanelenwereld. En natuurlijk hoe meer je je oriënteert, hoe meer vragen je krijgt
Vandaar dat ik even een topic open hopelijk krijg ik wat meer duidelijkheid zodat ik de knoop kan doorhakken.
Even wat informatie:
Dak is een schuin dak richting het zuid-oosten.
Verbruik thuis is ~3200 kwh.
Aantal zonnepanelen in gedachte is 10-12 (totaal ~3500WP)
Plan zonnepanelen op dak:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vjChrleG87sholA6AXuFaHFS.png?f=user_large)
Foto's dak:
/f/image/mah9Y9dLpjO7G466IA8jst4J.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de foto kan zien, heb ik links onder last van schaduw door de pijpen op het dak. Dit komt tegen het einde van de middag voor (rond 17.00). Ik denk niet dat het slim is om voor 1 zonnepaneel om te schakelen naar een SolarEdge systeem, vandaar mijn vraag aan jullie wat jullie advies zou zijn.
Ik heb even op solar bouwmarkt een lijst gemaakt. Heb hier mogelijke omvormers gekozen, welke zouden jullie adviseren? Indien ik 1 omvormer in mijn lijst zou zetten, zou dit dan voldoende moeten zijn?
/f/image/2EGFzFnGcg6XcdV5nUj8TusU.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil het laten zetten door installateurs, dus alle kabels en andere benodigdheden leveren zij.
Inkoop van solarbouwmarkt is gunstig, maar installatiekosten vind ik wel tegenvallen, kennen jullie installateurs omgeving Eindhoven voor een goede prijs?
Dus mijn vraag concreet:
- advies over omvormer
- feedback op huidige legplan
Omdat ik binnenkort zonnepanelen wil laten leggen ben ik me aan het oriënteren in de zonnepanelenwereld. En natuurlijk hoe meer je je oriënteert, hoe meer vragen je krijgt
Even wat informatie:
Dak is een schuin dak richting het zuid-oosten.
Verbruik thuis is ~3200 kwh.
Aantal zonnepanelen in gedachte is 10-12 (totaal ~3500WP)
Plan zonnepanelen op dak:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vjChrleG87sholA6AXuFaHFS.png?f=user_large)
Foto's dak:
/f/image/mah9Y9dLpjO7G466IA8jst4J.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de foto kan zien, heb ik links onder last van schaduw door de pijpen op het dak. Dit komt tegen het einde van de middag voor (rond 17.00). Ik denk niet dat het slim is om voor 1 zonnepaneel om te schakelen naar een SolarEdge systeem, vandaar mijn vraag aan jullie wat jullie advies zou zijn.
Ik heb even op solar bouwmarkt een lijst gemaakt. Heb hier mogelijke omvormers gekozen, welke zouden jullie adviseren? Indien ik 1 omvormer in mijn lijst zou zetten, zou dit dan voldoende moeten zijn?
/f/image/2EGFzFnGcg6XcdV5nUj8TusU.png?f=fotoalbum_large)
Ik wil het laten zetten door installateurs, dus alle kabels en andere benodigdheden leveren zij.
Inkoop van solarbouwmarkt is gunstig, maar installatiekosten vind ik wel tegenvallen, kennen jullie installateurs omgeving Eindhoven voor een goede prijs?
Dus mijn vraag concreet:
- advies over omvormer
- feedback op huidige legplan
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond