Aorus X570 master (laatste BIOS flashed, laatste AMD chipset drivers)
Ryzen 3900X (stock clocks, out of the box settings)
Ripjaws 3600 mhz 32 GB RAM
Windows on NVME Drive Evo Plus 970 (laatste updates)
Nvidia RTX 2070 Super (laatste drivers)
Corsair h150i
Corsair RMX850 power supply
Fractal Design 7 XL case
Het probleem: Heel soms (1 in de 30 reboots?) freezet mijn PC na windows login. Keyboard/muis input werken niet meer, machine antwoordt niet meer op ping. Het enige dat ik na een harde reset terugvindt in de windows event logs is het bericht dat de PC niet op normale wijze is afgesloten (duh).
Systeem gisteren in elkaar gezet, dus ik dacht aan kapotte hardware, maar ik vind niets ...
Geprobeerd:
- Memtest86+: 5 passes, geen errors
- Realbench, Prime95, OCCT : Geen problemen, krijg het niet getriggerd met stress tests. (CPU temperatuur <80C, onder full load)
- Windows sfc /scannow en DIS : All OK
Iemand enig idee? _Als_ het gebeurt, is het altijd vlak na login, na het invoeren van m'n paswoord. Ik krijg er een punthoofd van.
Ryzen 3900X (stock clocks, out of the box settings)
Ripjaws 3600 mhz 32 GB RAM
Windows on NVME Drive Evo Plus 970 (laatste updates)
Nvidia RTX 2070 Super (laatste drivers)
Corsair h150i
Corsair RMX850 power supply
Fractal Design 7 XL case
Het probleem: Heel soms (1 in de 30 reboots?) freezet mijn PC na windows login. Keyboard/muis input werken niet meer, machine antwoordt niet meer op ping. Het enige dat ik na een harde reset terugvindt in de windows event logs is het bericht dat de PC niet op normale wijze is afgesloten (duh).
Systeem gisteren in elkaar gezet, dus ik dacht aan kapotte hardware, maar ik vind niets ...
Geprobeerd:
- Memtest86+: 5 passes, geen errors
- Realbench, Prime95, OCCT : Geen problemen, krijg het niet getriggerd met stress tests. (CPU temperatuur <80C, onder full load)
- Windows sfc /scannow en DIS : All OK
Iemand enig idee? _Als_ het gebeurt, is het altijd vlak na login, na het invoeren van m'n paswoord. Ik krijg er een punthoofd van.