Data insights

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie32
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12-2021
Om nog maar eens een discussie op gang te brengen.

Binnen mijn opleiding gebruiken we praktisch alleen Power BI om data te ontsluiten. Ik vroeg mij af wat er in het werkveld gebruikt wordt. Ook is de rol van SSRS voor mij wat vaag en ik vraag mij af hoe relevant dit nog is.

De vraag komt met name voort uit de overpeinzing of ik ook andere alternatieve producten moet leren om relevant te zijn in het werkveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Koffie32 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:30:

Binnen mijn opleiding gebruiken we praktisch alleen Power BI om data te ontsluiten. Ik vroeg mij af wat er in het werkveld gebruikt wordt. Ook is de rol van SSRS voor mij wat vaag en ik vraag mij af hoe relevant dit nog is.

De vraag komt met name voort uit de overpeinzing of ik ook andere alternatieve producten moet leren om relevant te zijn in het werkveld.
Alternatieven kennen is altijd beter. De verschillen goed kennen en goed uit kunnen leggen en begrijpen wat de voor en nadelen van alles is, is nog veel beter.

Kijkje op het Gartner Magic Quadrant geeft je wat ideeen van alternatieven:

Afbeeldingslocatie: https://www.hso.com/uploads/2019/03/MQ_BI2019_v1.jpg

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 08:10
Deze vraag verdient volgens mij nog wel iets meer context. Ik zie Power BI regelmatig worden gebruikt in "het werkveld" maar het kan wel uiteen lopen per branche en segment wat er gebruikt wordt. Heel grote organisaties gebruiken vaak custom tools en kleinere organisaties Excel. Misschien kun je je vraag nog iets toelichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Het gaat vooral om dat je de methodieken snapt. Je hebt wat tabellen en je wilt er mooie plaatjes mee maken. Elke applicatie heeft zijn eigen trucjes, maar het moeilijkste van BI is het doorgronden van de data en weten hoe je die kan bewerken en presenteren.

Als je dat goed kan in PowerBI, dan heb je niet lang nodig om dat ook in cognos of qlik te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Koffie32 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:30:

En welke alternatieven had je zelf al gevonden? Want dat soort vooronderzoek vragen we hier wel van je ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney