PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahl
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 16:27
De pc die ik pas heb gebouwd geeft geen beeld. Alle ventilatoren werken en niks valt uit.
Op het moederbord is er een EZ DEBUG LED aanwezig, hierbij branden de leds van het ram en de cpu.
Wat ik hiervan begrijp is dat hierbij er een probleem is, alleen zou ik geen idee hebben wat het probleem hierbij is.

De gebruikte hardware is:
Mobo: MSI B450M PRO-VDH Max
CPU: AMD Ryzen 5 3600
RAM: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

Ik heb de PC ook helemaal bare proberen te laten opstarten, zonder GPU en randapperatuur, maar helaas heeft dit ook geen effect.

Beste antwoord (via Yamahl op 02-09-2020 18:57)

• Pepsterd
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
Ervan uitgaande dat je de RAM er goed seat, zou ik kijken of je aan andere sticks kunt komen. Of heb je al andere sticks kunnen proberen? De CPU pins zijn verder ook niet gebogen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
Wordt het RAM geheugen wel ondersteund door je moederbord? Zie het er zo snel niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:56

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahl
Ik heb van het RAM over het hoofd gezien dan, ik zal andere schijfjes bestellen en kijken of die het wel doen. Verder zal ik ook naar de POST beeps kijken, daar had ik zelf niet eerder van gehoord.

Dank jullie beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
Het geheugen is het probleem niet. Dat zijn Micron E-Die chips en die werken altijd met Ryzen. Denk een montagefout of een DOA.

Welke videokaart gebruik je?
Welk merk en type voeding?
Post foto's van het systeem hoe alles is gemonteerd/aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMFG5kC77NibglGxmbrW1x04Hzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWgGJH5kdQWev6VC77vK8tNw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGWDcdJ06t9Belyen1h9A1gBoVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfcBwSfLYAJO6egOJejw2KSC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAdKTr5-UQwrDV_KQQVHbzrE18M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9tSM9DSNnmbQvG8DUCUuyk7.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier zijn enkele afbeeldingen. Excuus voor de late reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Er zit geen ram in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahl
Ik heb ze eruit gehaald om te kijken of ze in mijn andere pc wel werkte, maar die supporte geen ddr4, maar ik had ze niet terug gezet. Toen ze er wel in zaten zaten ze in slot 1 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ram in 2 en 4 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahl
Had ik ook al geprobeerd, verder heb ik het ook met 1 ram stick geprobeerd in alle 4 de sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:53
Waarom hebben we het niet over de gpu?

• Yamahl
Ik heb de pc ook geprobeerd te starten zonder gpu. Dus ik nam aan dat dit niet het probleem was?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:55
Yamahl schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:34:
Ik heb de pc ook geprobeerd te starten zonder gpu. Dus ik nam aan dat dit niet het probleem was?
Je processor heeft geen ingebouwde GPU, dus zonder videokaart gaat je computer sowieso geen beeld geven. Dus dat sluit weinig uit.

The devil is in the details.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:19
Heb je je monitoren wel op je gpu aangesloten? Als je een gpu hebt moet je ze niet op het mobo aansluiten.

• Yamahl
Hahn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:35:
[...]

Je processor heeft geen ingebouwde GPU, dus zonder videokaart gaat je computer sowieso geen beeld geven. Dus dat sluit weinig uit.
Dat laat me idd een beetje dom voelen want ik ik had daar niet aan gedacht. Verder toen ik het met de gpu probeerde sloot ik de pc aan bij de gpu. De gpu werkt iig wel want die heb ik in een andere pc kunnen testen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pepsterd
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
Ervan uitgaande dat je de RAM er goed seat, zou ik kijken of je aan andere sticks kunt komen. Of heb je al andere sticks kunnen proberen? De CPU pins zijn verder ook niet gebogen?

• Yamahl
Ik was al van plan om een nieuw setje te bestellen en die te proberen dus dat zal ik zeker doen. De cpu pins zijn allemaal nog goed, deze heb ik ook niet apart kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahl
Beste, vandaag is een nieuw ram setje aangekomen en de pc werkt naar behoren. Het oude setje gaat retour. Dank jullie voor alle hulp.
Pagina: 1