Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Goedemiddag,

Ik had even gezocht al in het forum betreft mijn vraag maar deze kwam ik niet tegen.

In het verleden ben ik best vaak met de auto in Europa op vakantie geweest en daarbij ook de nodige tolwegen e.d. gehad. Ik wil graag voor deze gevallen een creditcard gaan aanschaffen, één waarbij je eigenlijk zo min mogelijk kosten aan hebt. Ik ga het namelijk alleen gebruiken voor tolwegen en misschien ooit is een keer voor een auto huur. Dus een prepaid zonder maandelijkse/jaarlijkse kosten zou denk ik de beste optie zijn.

Nu ben ik bijvoorbeeld N25, Revolut en BunQ tegen gekomen, maar het is niet duidelijk of ze voldoen aan mij eisen. Prepaid creditcard word bv niet geaccepteerd in Frankrijk las ik? Hoe zit het bv met Italie (enz)?

Heeft iemand voor mij hierin advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21
De Bunq card heb ik, en heb hiermee auto's gehuurd en in Italie ook de tol wegen mee gebruikt.
En de Bunq card is geen prepaid card. Maar een gewone waar je wel saldo mee moet hebben. Dus hier heb je dan geen prepaid issues mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
eth0 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:17:
De Bunq card heb ik, en heb hiermee auto's gehuurd en in Italie ook de tol wegen mee gebruikt.
En de Bunq card is geen prepaid card. Maar een gewone waar je wel saldo mee moet hebben. Dus hier heb je dan geen prepaid issues mee.
is dit de travelcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In Italië kan je ook gewoon een Maestro kaart gebruiken (mijn ervaring in het noorden, rond te meren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 13:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 13:25

_Arthur

blub

Ferio schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:15:
Dus een prepaid zonder maandelijkse/jaarlijkse kosten zou denk ik de beste optie zijn.
Prepaid cc's worden heel vaak niet door autoverhuur bedrijven geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:29

Polycom

Poes van goud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Bij welke bank zit je, kun je daar niet gewoon een creditcard bij de betaalrekening krijgen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost1233
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11
In 2019 hebben wij in Frankrijk gewoon kunnen betalen voor tol wegen met de Revolut Visa kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheGhost1233 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:09:
In 2019 hebben wij in Frankrijk gewoon kunnen betalen voor tol wegen met de Revolut Visa kaart.
Was dat in het noorden? In 2018 was het technisch onmogelijk om in de rest van Frankrijk een prepaidkaart te gebruiken, zie Brent in "Discussie over & Ervaringen met N26"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
N26 is geen prepaid creditcard, maar een debit creditcard.

Staat ergens in datzelfde topic, kan even niet zo snel vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Als je het echt voor tolwegen wil hebben kan je bij AREA een tolbadge regelen voor al de door jou genoemde landen.
Krijg je gewoon een rekening in de mail die via incasso betaald wordt.
Kan je ook nog eens gewoon lekker doorrijden zonder in de rij te staan. Ik ben er elk jaar heel blij mee.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:13
GlowMouse schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Was dat in het noorden? In 2018 was het technisch onmogelijk om in de rest van Frankrijk een prepaidkaart te gebruiken, zie Brent in "Discussie over & Ervaringen met N26"
De VISA kaarten die Revolut tegenwoordig uitgeeft zijn nu alweer ruim een paar maanden debit kaarten. Daarvoor waren het inderdaad prepaid debit kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost1233
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11
GlowMouse schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Dat was tot voorbij Lyon en ik dacht niet dat we tol wegen vermeden. Als ik terug kijk zie ik APRR, Area en Vinci op de afschrijvingen. Mijn Visa kaart heeft prepaid achter op staan.

• iamjesse
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-08-2024
Als je de CC ook gaat gebruiken voor autoverhuur zou ik gewoon een traditionele creditcard nemen. Is gelijk je eigen risico gedekt. Hier vind je o.a. meerdere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:42
jessehoogeboom schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:33:
Als je de CC ook gaat gebruiken voor autoverhuur zou ik gewoon een traditionele creditcard nemen. Is gelijk je eigen risico gedekt. Hier vind je o.a. meerdere opties.
Voor dit soort zaken gebruik ik Sunnycars. Je betaalt iets meer, maar zij vergoeden werkelijk alles en je hebt 0,- eigen risico. Daar kan geen creditcard van een paar tientjes tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
Orangelights23 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 04:02:
[...]

Voor dit soort zaken gebruik ik Sunnycars. Je betaalt iets meer, maar zij vergoeden werkelijk alles en je hebt 0,- eigen risico. Daar kan geen creditcard van een paar tientjes tegenop.
In de regel vind ik sunnycars ook nog eens dirt cheap. Ik vraag me soms af waar ze t van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

iamjesse schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 02:33:
Dat is inderdaad handig, maar vergeet niet dat sommige autoverhuurders een creditcard willen met gedrukte cijfers en niet een platte kaart(al worden het er wel steeds minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamjesse
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Dat is inderdaad handig, maar vergeet niet dat sommige autoverhuurders een creditcard willen met gedrukte cijfers en niet een platte kaart(al worden het er wel steeds minder)
Wat bedoel je met "een platte kaart"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

weebl

YARR!

iamjesse schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:45:
[...]

Wat bedoel je met "een platte kaart"?
Bij traditionele credit cards zijn de cijfers als het ware aan de achterkant omhoog gedrukt, waardoor ze aan de voorkant wat uitsteken. Was vroeger nodig om met speciaal was papier een afdruk te kunnen maken. Tegenwoordig worden er ook credit cards uitgegeven waar de cijfers gewoon op gedrukt zijn, net als je pinpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Orangelights23 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 04:02:
[...]
Niets ten nadele van Sunnycars en andere brokers (ze zijn inderdaad vaak goedkoop), maar in de kleine lettertjes staat meestal dat je zelf de schade eerst voorschieten moet, en dat zij het daarna weer terug betalen.

Afhankelijk van de uiteindelijke verhuurmaatschappij en het land wil het ook nog wel eens gebeuren dat ze zelf een tarief met € 0 eigen risico boeken. Je kunt er echter niet vanuit gaan dat daarom geen kredietkaart nodig is, zie ook hun eigen website, tenzij je natuurlijk voor hun extra dure geen waarborg service kiest (wat niet overal kan).

En dan nog wat: in bijvoorbeeld Italië is een eigen risico en borg van € 1200-1600 standaard, dus zorg dat je gewoon een normale creditcard (van je eigen bank desnoods, en liever nog twee) met een limiet van minstens € 2500 hebt om een beetje zorgenvrij te kunnen reizen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 22-08-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Niets ten nadele van Sunnycars en andere brokers (ze zijn inderdaad vaak goedkoop), maar in de kleine lettertjes staat meestal dat je zelf de schade eerst voorschieten moet, en dat zij het daarna weer terug betalen.

Afhankelijk van de uiteindelijke verhuurmaatschappij en het land wil het ook nog wel eens gebeuren dat ze zelf een tarief met € 0 eigen risico boeken. Je kunt er echter niet vanuit gaan dat daarom geen kredietkaart nodig is, zie ook hun eigen website, tenzij je natuurlijk voor hun extra dure geen waarborg service kiest (wat niet overal kan).

En dan nog wat: in bijvoorbeeld Italië is een eigen risico en borg van € 1200-1600 standaard, dus zorg dat je gewoon een normale creditcard (van je eigen bank desnoods, en liever nog twee) met een limiet van minstens € 2500 hebt om een beetje zorgenvrij te kunnen reizen.
Dat klopt, je moet in geval van schade eerst het eigen risico betalen. Echter krijg je dit wel terug, dus dat zijn die paar tientjes extra wel waard. De auto’s huur ik altijd met een creditcard, maar wel via Sunnycars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamjesse
weebl schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:09:
[...]

Bij traditionele credit cards zijn de cijfers als het ware aan de achterkant omhoog gedrukt, waardoor ze aan de voorkant wat uitsteken. Was vroeger nodig om met speciaal was papier een afdruk te kunnen maken. Tegenwoordig worden er ook credit cards uitgegeven waar de cijfers gewoon op gedrukt zijn, net als je pinpas.
Hmm kan me niet voorstellen dat bedrijven onderscheid maken op basis van hoe de cijfers gedrukt zijn. Misschien dat het dan eerder om het type kaart gaat. ICS heeft bijvoorbeeld zo'n "platte pas" waar de letters erop geprint staan, en dat is een prepaid kaart.

Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
iamjesse schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:20:
[...]

Hmm kan me niet voorstellen dat bedrijven onderscheid maken op basis van hoe de cijfers gedrukt zijn. Misschien dat het dan eerder om het type kaart gaat. ICS heeft bijvoorbeeld zo'n "platte pas" waar de letters erop geprint staan, en dat is een prepaid kaart.

Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad.
Er wordt opgmerkt dat die gestanste cijfers vroeger nodig waren om met doordrukpapier een afdruk van de kaart te kunnen maken.

Tevens wordt er opgemerkt dat de eis voor gestanste cijfers steeds minder voorkomt.

Wil je nu echt beweren dat je je niet voor kan stellen dat bedrijven die nog gebruik maken van dat doordrukpapier nog niet 100% uitgefaseerd zijn? Dus je bent ervan overtuigd dat er op de hele wereld niet 1 bedrijf te vinden is die nog van dat doordrukpapier gebruikt en daarom gestanste kaarten wil?

Het kan natuurlijk dat dat inderdaad is wat je beweert. Het kan ook dat ik je post verkeerd heb geinterpreteerd natuurlijk... Ik ga maar even uit van het laatste, maar ik wilde het toch ff checken om zeker te weten. You know, for science

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamjesse
rbaidjoe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

Er wordt opgmerkt dat die gestanste cijfers vroeger nodig waren om met doordrukpapier een afdruk van de kaart te kunnen maken.

Tevens wordt er opgemerkt dat de eis voor gestanste cijfers steeds minder voorkomt.

Wil je nu echt beweren dat je je niet voor kan stellen dat bedrijven die nog gebruik maken van dat doordrukpapier nog niet 100% uitgefaseerd zijn? Dus je bent ervan overtuigd dat er op de hele wereld niet 1 bedrijf te vinden is die nog van dat doordrukpapier gebruikt en daarom gestanste kaarten wil?

Het kan natuurlijk dat dat inderdaad is wat je beweert. Het kan ook dat ik je post verkeerd heb geinterpreteerd natuurlijk... Ik ga maar even uit van het laatste, maar ik wilde het toch ff checken om zeker te weten. You know, for science
Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien of meegemaakt :)

En jeez gelijk zo aanvallend, doe je wel ff rustig?

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
rbaidjoe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

In de VS afgelopen februari nog ondervonden dat gestanste kaarten belangrijk zijn. Wanneer de verbinding eruit ligt haalt het restaurant gewoon zo'n apparaatje erbij gaat bellen voor verificatie en klaar. Wel makkelijk als het internet uitvalt. Ik vraag me af hoe dat werkt met platte kaarten als de verbinding hapert.
Pagina: 1