dampening wires

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe 19'' te gaan kopen en zie overal de Iiyama Visionmaster Pro 451 als beste uit de test komen. Heeft deze monitor nog steeds dampening wires :r ? (2 draadjes op 1-derde en 2-derde vh scherm) En zo ja, wat is dan een goed alternatief? Een hyundai of een samsung oid? M'n budget gaat tot 1250 piek en ik wil minimaal 1600x1200@85 :)

Verwijderd

hmm vmp 451 als beste uit de test? dat is dus niet echt waar. Lees anders dit kleine topic maar even :)

[topic=130527]

en ja hij heeft 2 dampening wires.. Hebbena lle triniton / diamondtron beeldbuizen.

Lg heeft ze volgens mij niet.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb ook die 2 wires in me beeld maar ik was ze al helemaal vergeten...toen ik dit topic las dacht ik: "oh ja die heb ik ook"
zo snel heb je er dus al geen last meer van :)

• kreator

kreator

Topicstarter
Volgens pcpro.com en anderen was de VMP451 de beste...
Ik zal dat topicje ff lezen....die met die 500 replies... :P

Maar eh, snap niet dat je geen last van die dingen hebt. Ik heb hier op het werk ook zo'n scherm en ik zie ze hele dagen...vind het niet echt top...

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
De flatron 795FT van LG heeft ze niet, Of ze grote broer ( 19 inch) ze heeft, weet ik niet. Ik dacht van niet...

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op school hebben wij het ook maar ik merk geen verschil... ik zit het meeste thuis ;) en als ik op school zit heb ik er niet echt veel last van je bent et eigenlijk al binnen 5 minuten vergeten.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

TSS wat maakt dat nou uit man!

Ik heb zo ook op mijn sony trinitton maar je ziet ze amper man! Het stoort echt HELEMAAL NIET

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:49

GeeBee

Oddball

Toen ik achter zo een beeldscherm ging zitten was het eerste dat mij opviel die 2 horizontale lijntjes. Misschien dat je ze na verloop van tijd niet meer ziet, maar mij viel het op. Zeker in de witte venster-achtergrond van veel programma's. Voor games vallen ze minder op denk ik...

Mijn eigen LG 915FT+ heeft ze iig niet en daar ben ik heel erg blij mee :)

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Bezulba
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

pfff alleen als je windows op witte achtergrond heb en dan gaat staren dan zie je ze! ja en dan kunnen ze irriteren mare ik heb een balk van 2 cm aan de linkerkant (bietje brakke monitor tis ook al een oud beestje ) en die zie je na 5 min ook niet meer. TIs gewoon gewenning

blup

• kreator

kreator

Topicstarter
gheghe...ja maar waarom zou je aan iets irritants wennen als het ook zonder kan...

Maar ik heb mijn oog al laten vallen op de Philips 19" 109P20. Deze kan een hogere resolutie met een plat scherm en is maar ietsie boven het budget... :P

Verwijderd

Ja maar die 109p20 heeft ze ook.
Tsjonge,wat een flauwekul allemaal over die lijntjes.
Als je er niet op let zie je ze ook niet.
Ik werk al 2 jaar met zo'n diamondtron scherm en heb die dingen niet eens in de gaten.

Overigens die Philips is wel top, heel fijn scherm,ik zou zeggen ga ervoor.

Verwijderd

die lijnen vallen echt niet meer op na ongeveer 10 min ofzo. Ik moet nu na maanden gewoon zoeken of ik ze zie :)

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
Op donderdag 09 augustus 2001 14:41 schreef gabberjoost het volgende:
De flatron 795FT van LG heeft ze niet, Of ze grote broer ( 19 inch) ze heeft, weet ik niet. Ik dacht van niet...
Grote broer heeft ze ook niet. LG maakt ook geen gebruik van de diamondtron/trinitron beeldbuizen, maar heeft (volgens mij) volgens mij een geheel eigen beeldbuis zonder dus die damper wires. Ik heb ze nog nooit ergens gezien dus over hoe het eruit ziet en of het irri is kan ik niks zinnigs zeggen. Dus doe ik dat niet, maar de LG heeft ze iig niet.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ja ik heb ook damper wires

maar ik zie ze niet
het is een grote onzin dat mensen zich daaraan ergeren

je merkt het pas op een witte achtergrond
dan zie je 2 grijs achtige lijntjes op
1/3 en 2/3 van je beeld scherm
je moet wel goed kijken

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

En ik weet bij god niet waar het over gaat want ik zit niet zo in de monitoren maar zoals je zelf zegt...
gheghe...ja maar waarom zou je aan iets irritants wennen als het ook zonder kan...
vind ik heel sterk.. 24 uur per dag een bezemsteel in je reet is ook een kwestie van wennen... maar dat betekent nog niet dat je het moet doen.

Gewoon fff verder zoeken....

edit:

mijn god, wat de hel doe ik hier zo vroeg op tweakers...
en dan zo'n reactie..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 10 augustus 2001 06:53 schreef happy3736 het volgende:
ja ik heb ook damper wires

maar ik zie ze niet
het is een grote onzin dat mensen zich daaraan ergeren

je merkt het pas op een witte achtergrond
dan zie je 2 grijs achtige lijntjes op
1/3 en 2/3 van je beeld scherm
je moet wel goed kijken
Jij en de rest: Spreek voor jezelf, ik heb weken achter zo'n damperwire apparaat gezeten :r

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• happy3736
Op vrijdag 10 augustus 2001 07:17 schreef nitenite het volgende:

[..]

Jij en de rest: Spreek voor jezelf, ik heb weken achter zo'n damperwire apparaat gezeten :r
je merkt er niks van hoor
zit er al zo'n 6 maanden achter nooit last van gehad

Verwijderd

Ik zie die lijntjes echt alleen als ik er op ga letten.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Het hangt heel erg af wat voor beeldbuis je hebt.
Ik heb een CTX PR 960F met een SONY Trinitron FD beeldbuis en bij mij zijn die draden echt SUPERdun.

Toen ik um NET had moest ik al zoeken. Na een paar minuten zag ik um al niet.

Ik liep vroeger ook te kankeren op die lijntjes als ik iemand sprak met zon trinitron. Maar als je kijkt hoe helder en contrastrijk zo'n monitor is, wil je nooit meer zonder!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Goeje vergelijking trouwens:

Werken met een monitor met dampening wires en een bezemsteel in je reet hebben.

Ja heel constructief! Primo supra!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 07:16 schreef MRic3 het volgende:
En ik weet bij god niet waar het over gaat want ik zit niet zo in de monitoren maar zoals je zelf zegt...
[..]

vind ik heel sterk.. 24 uur per dag een bezemsteel in je reet is ook een kwestie van wennen... maar dat betekent nog niet dat je het moet doen.

Gewoon fff verder zoeken....

edit:

mijn god, wat de hel doe ik hier zo vroeg op tweakers...
en dan zo'n reactie..
+1 interessant :P :r lekkere ideeen heb je zo smorgens :? :)

En wat betreft de vraag: Aperture grill monitors hebben allemaal dampening wires.

Die LG is geen aperture grill monitor, maar een shadowmask scherm, waardoor hij geen draden heeft, maar wel een mindere focus en minder mooie kleuren. Dit is gewoon een feit bij shadowmask monitors, dus je hoeft t niet te gaan tegenspreken :)

Dus ik zou gewoon wel voor een aperture grill monitor gaan, scherper en mooiere kleuren.

Dit komt omdat bij aperture grill monitors "het beeld" langs/door draden valt en bij shadowmask door een rooster met gaatjes. Door een rooster valt minder "licht" , gevolg minder scherp en mindere kleuren.

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo! you said it

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:35 schreef Dinictus het volgende:
Zo! you said it
Dat dacht ik ;)

• Ronald
  • Nu online
Op vrijdag 10 augustus 2001 07:21 schreef happy3736 het volgende:

[..]

je merkt er niks van hoor
zit er al zo'n 6 maanden achter nooit last van gehad
Begrijp dan .. niet iedereen is hetzelfde.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• happy3736
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:50 schreef nitenite het volgende:

[..]

Begrijp dan .. niet iedereen is hetzelfde.
nee sommige mensen zijn wat kieskeuriger :o

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Die LG is geen aperture grill monitor, maar een shadowmask scherm, waardoor hij geen draden heeft, maar wel een mindere focus en minder mooie kleuren. Dit is gewoon een feit bij shadowmask monitors, dus je hoeft t niet te gaan tegenspreken
LG heeft hun eigen Flatron technologie, is helemaal geen shadow mask.

http://www.flatron.com/flat_tech/flatech02.html

Waarom spuien sommigen allemaal onzin? :(

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 17:59 schreef Sovereign het volgende:

[..]

LG heeft hun eigen Flatron technologie, is helemaal geen shadow mask.

http://www.flatron.com/flat_tech/flatech02.html

Waarom spuien sommigen allemaal onzin? :(
Andere naam voor zelfde techniek..........

• Sovereign
Andere naam voor zelfde techniek..........
Flatron is een slot mask, geen shadow mask.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:06 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Flatron is een slot mask, geen shadow mask.
Whatever man, ga je met je p*k spelen :( , de techniek blijft tzelfde, geen draadjes, maar gaatjes waar t licht langs/door valt.

• Sovereign
Whatever man, ga je met je p*k spelen , de techniek blijft tzelfde, geen draadjes, maar gaatjes waar t licht langs/door valt.
Typisch..

Iedereen die de Flatron techniek bekijkt zal zien dat er wel degelijk verschillen zijn met de gewone shadow mask techniek, dat jij dat niet wil zien is jouw probleem.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Accepteer maar gewoon dat 5% van de mensen niet tegen die lijntjes kan..

Ik snap er ook niks van, ik heb twee iiyama's naast elkaar staan, en ik zie ze ook niet.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik was ook even bang dat ik die lijnen storend zou vinden (A201HT), maar pas als ik erop let, vallen ze op. :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Loop naar de winkel, vraag of ze een diamondtron en een standaard bol scherm naast elkaar willen zetten. (ja je gaat er wel zometeen veel geld uitgeven voor een monitor dus mag je ze vast wel even zien)
Kijk voor jezelf wat het fijnst werkt. Ik had het geluk dat ik een week lang op campzone zat met een maat die een 17inch diamondtron had en een andere met een standaard 17 inch scherm. Ik heb ze allebei eens geprobeerd en ik vond de diamondtron veel lekkerder werken, mooie heldere kleuren en zeer scherp.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een LG , NEC , Sony of EIZO . Anders kan je ook voor een ander model IIyama 19" gaan , maar koop in godsnaam geen VMP451 . Heb hier nu een VMP 411 , heeft damping wires en 1 minuscule bad pixel . van beide merk ik NIETS , en andere mensen die em zien zeggen : " He je hebt 2 lijnen in je scherm ! " en 10 minuten later "Waar zijn die 2 lijnen nu naar toe ?" . Je stoort je der echt NIET aan , en once you went flatscreen , ya never go back viskom !

• Cap
  • Niet online

Cap

Airhead dit valt me tegen, je stelt je hier wel *zeer* beperkt op....

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:37 schreef Cap het volgende:
Airhead dit valt me tegen, je stelt je hier wel *zeer* beperkt op....
Ach, als iemand constant t beter weet, houdt t een keer op hoor. Maar idd, je hebt gelijk.... :) , we proberen elkaar uit elkaars tent te lokken ( ook in andere draadjes) en dat is hem dit keer gelukt :P Al dat gemierenneukerij van em :P ...........

T is toch geen kloontje van jou he Cap, anders: Sorry ;)

Verwijderd

Zit er al 3 jaar naar te kijken (Iiyama Vision Master Pro MT-9017E/T) ik zie ze echt niet meer, behalve als ik m'n monitor een klap verkoop (frustratie als er eens een keer wat vastloopt).
Wat wel grappig is dat ik af en toe nog wel eens mensen in de zaak krijg die werkelijk 100km of meer naar ons toe komen slepen met hun monitor, omdat ze denken dat hij defekt is. Omdat er twee lijnen in het beeld zitten :+ Tsja,, je ken ook eerst ff bellen natuurlijk :Z

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Of je wel of niet last hebt van die lijntjes is puur persoonlijk. Het probleem is dat mensen alleen aan zichzelf denken: "ik heb er geen last van, dus iedereen die er wel last van heeft moet niet zo zeuren" of "ik snap niet dat er mensen zijn die geen last hebben van die draadjes, zijn ze blind ofzo?"

Dit is een beetje dezelfde discussie als over het verschil in 2D-kwaliteit tussen verschillende videokaarten. Iedereen praat in zijn eigen straatje en alles wat daar niet in past wordt afgezeken. :r

Ik persoonlijk heb geen last van de draadjes, maar ik kan me prima voorstellen dat andere mensen dat wel hebben. Waarom is dat nou zou moeilijk :? Leef je eens in in de situatie van een ander zou ik zeggen. Dat eeuwige, simpele welles/nietes is zo ontzettend zwart/wit... :r

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
Ik kan het alleen maar met GeeBee eens zijn, de LG flatorn 915+ is voor mij echt perfect.

Ik heb me natuurlijk voor ik een monitor kocht goed geinformeerd, en veel belangrijker, ik ben zelf ook naar de verschillende monitoren gaan kijken, want dat is een zeer belangrijk onderdeel, de monitor moet lekker 'voelen' het moet prettig zijn voor jou persoonlijk omdat je monitor waarschijnlijk het langs mee gaat van je hele systeem.

Nah succes met je keuze, maar voor mijn een 915+ en geen andere (in dezelfde prijsklasse, voor de wijsneuzen)
Pagina: 1