Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Ik ben op zoek naar een auto en voor een prijsje kan ik weliswaar kijken op Marktplaats... maar waarom niet bij een betrouwbaar executieverkoop langs gaan?

Ik weet alleen niet wat ik moet verwachten, met x-aantal cash daar aankomen en je eigen maximale inzet bieden? Dan heb je wel meteen een auto en anders niet - heeft voor mij geen haast.

En wellicht kan ik dit ook doen met het kopen van een huis? Andere zaken?

Ben benieuwd wat voor ervaringen jullie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Wel eens gekeken hoe het eraan toegaat? Op TV, 'De Deurwaarder', zie je hoe het eraan toegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:06
Nadeel is geloof ik vooral dat je zeer beperkt weet wat er goed/fout is aan bijv de auto. Je kan niet ff een aankoopkeuring laten uitvoeren eerst.

Als je verstand hebt van Auto's zou ik het nog wel wagen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Arnout schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:53:
Wel eens gekeken hoe het eraan toegaat? Op TV, 'De Deurwaarder', zie je hoe het eraan toegaat.
Ben 1 keer met een maat geweest naar Utrecht, maar ik zal zeker de televisieserie bekijken.
Hij had wel veel verstand van auto's en was een hobbyist, is toch al gauw 8 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dingetjes om rekening mee te houden:
-Staat van onderhoud, het vermoeden dat iemand die failliet gaat, drugscrimineel is of de auto heeft gebruikt voor plofkraken weinig geld aan onderhoud (heeft) besteedt zou best eens waar kunnen zijn
-Garantie in combinatie met voorgaande. Als je een dikke auto koopt en het blok ligt in de soep of de auto is scheef dan heb je meteen een miskoop te pakken
-Missende sleutels/papieren/kenteken, in het ergste geval kun je het object enkel als onderdelendonor gebruiken
-Kijkdagen en Corona, zo zijn bij de Domeinen bijvoorbeeld momenteel alle kijkdagen afgelast en gaat alles online

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 19-08-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:49
De eerste 2 punten die @pagani noemt zijn reële risico's. Wil/kun je die nemen en hou je er rekening mee in je bod, prima. Auto wordt geveild omdat de vorige eigenaar geen geld meer had of crimineel was. Niet echt een recept om een wagen te verwachten waar altijd zacht mee omgegaan is en/of waarvan alle beurtjes netjes en volledig volgens onderhoudsschema zijn uitgevoerd.

Het derde punt is vaak iets wat op moment van bieden normaal gesproken wel bekend is. Verkoper zal sowieso de juiste papieren leveren om de auto op naam te kunnen zetten. Maar als het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode niet beschikbaar zijn, kost dit wel wat extra werk voor de koper. En kun je er dus ook niet meteen mee wegrijden, want kenteken kan niet direct op naam gezet worden en koper kan het voertuig dus ook nog niet verzekeren. Maar meestal moet je wél direct de auto meenemen, soms mag je de auto tegen stallingskosten nog even laten staan.
Hoeveelheid aanwezige sleutels zal normaal medegedeeld worden.

Het vierde punt zal per partij verschillen. Maar hou er rekening mee dat kijkdagen ook niet meer zijn dan kijkdagen. Je kan even een rondje om de auto lopen en een blik naar binnen en onder de motorkap werpen. Maar starten en rijden is er normaal gesproken niet bij. In het beste geval wil een veilingmedewerker nog even de motor starten.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00
Kan ook best zijn dat je nog een kleine "bonus" vindt >:) :
Texas man finds $850K worth of cocaine hidden in car he won at auction

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voor degenen met huiskamer-toegang is dit verplichte kost: Zomaar bieden op een veiling... en andere verhalen.. In het kort: iemand kocht in een dronken bui een keer een auto voor 50 euro, en die bleek niet te rijden, geen sleutels te hebben, geen papieren. Dat regelen kostte veel tijd, en de stallingskosten waren 10 per dag. Zijn verhaal is uiterst vermakelijk, maar je moet niet verwachten dat je gemakkelijk een nieuwe auto kunt krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 19-08-2020 18:32 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26
Ardana schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:29:
Voor degenen met huiskamer-toegang is dit verplichte kost: Zomaar bieden op een veiling... en andere verhalen.. In het kort: iemand kocht in een dronken bui een keer een auto voor 50 euro, en die bleek niet te rijden, geen sleutels te hebben, geen papieren. Dat regelen kostte veel tijd, en de stallingskosten waren 10 per dag. Zijn verhaal is uiterst vermakelijk, maar je moet niet verwachten dat je gemakkelijk een nieuwe auto kunt krijgen.
Ik moest ook METEEN hier aan denken, gelukkig heb je hem al gevonden. Geniaal topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36
melkislekker schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:51:
Ik ben op zoek naar een auto en voor een prijsje kan ik weliswaar kijken op Marktplaats... maar waarom niet bij een betrouwbaar executieverkoop langs gaan?

[…]
Hoe zie je dat voor je, betrouwbaar en executieverkoop? Ik heb jarenlang beroepsmatig opdracht gegeven voor veel verschillende executieverkopen, maar 1 ding was altijd hetzelfde: geen enkele garantie, echt NUL garantie, niet eens of ik een sleutel of de papieren voor je heb. De enige betrouwbaarheid die je kunt hebben, is door de herkomst van het object. Als je een magazijnvoorraad verkoopt zijn het vaak nieuwe artikelen waar niet zoveel mis aan zal zijn, maar een auto van een particulier is gewoon gokken.
Pagina: 1