Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pooh22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 19:13
Ik overweeg mijn huidige samsung galaxy a7 te vervangen door deze xiaomi. Ik maak me echter een beetje zorgen om de spyware voor de chinese overheid die op de telefoon zou zitten (https://www.forbes.com/si...rivate-web-and-phone-use/). Voor een deel zou dat vast op te lossen zijn door de miui en mi software niet te gebruiken, maar je kunt dat ook niet weggooien, schijnt. Bovendien weet je niet wat er allemaal onder de motorkap aan android aangepast is om het gebruik te monitoren zonder dat je daar weet van hebt.

Nou is er een builld van lineageOS 17.1 voor dit model dat goed schijnt te werken: https://forum.xda-develop...m-lineageos-17-1-t4029753

Heeft iemand goede (of slechte) ervaringen met deze combinatie of zijn er andere oplossingen zonder een alternatieve ROM te installeren die mijn zorgen weg zouden kunnen nemen?

---
(off topic wellicht) Ik heb ooit weleens cyanogenmod geflasht op een oude telefoon, maar dat is meer dan 5 jaar geleden, Ik ben best handig met computers (linux sysadmin), maar op het gebied van flashen van telefoons heb ik praktisch geen ervaring. Heeft iemand misschien pointers naar een goede site met uitleg over de basics voor het flashen van lineageOS?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:35
Tsja, zolang je in de illusie blijft dat alleen China aan spionage doet zou je misschien beter af zijn bij Apple of Samsung.

Hoe denk je dat Google weet wat voor hits bovenin komen? En die data wordt verder niet gebruikt?

Ik weet dat er een hele community driven flash is voor de mi 9t pro, inclusief stappenplan hier op het forum. Maar dat model is wel al bijna jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pooh22
Nee, die illusie heb ik niet ;-)

Ook google en samsung vertrouw ik voor geen meter... Maar de control-freakerige neigingen van de chinese overheid zijn naar mijn idee wat onbeschaamder dan de slinkse monitoring van zgn vrije overheden...

Ik heb inmiddels ook deze tool gevonden: https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om de mi bloatware te reduceren, of om een andere ROM te flashen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pooh22 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pooh22
Na enige tijd nadenken en zoeken lijken er toch minder Chinese alternatieven te bestaan of wellicht binnenkort uit te komen; de htc desire 20 is net uit (maar nog te duur) en er is de nokia 6.2 die al best aardig is, maar bijna een jaar oud. Ik hoop een beetje op een nokia 6.2 opvolger binnen afzienbare tijd. Als er iets verbetert voor de xiaomi note 8t, zoals een officiele lineageOS build, schuift die weer naar boven op mijn lijstje...