Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowerKyko
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik zoek een
Een kindertablet of gewone tablet die kan fungeren als kindertablet.

Wat is je budget?
Maximum van €180,- Liever iets goedkoper

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wil er educatieve kinderapps op installeren en eventueel Netflix. Tablet is bedoeld voor kind van 3,5 met een ontwikkelingsvoorsprong, tablet moet dus wel tegen een stootje kunnen. Wil wel een tablet met beetje goede specificaties, niet dat er na een jaar gelijk weer een nieuwe aangeschaft moet worden

Wat heb je zelf al gevonden?
Kurio tab XL Samsung tab A10

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
De Kurio Tab XL kun je vast wegstrepen, zwaar verouderd en voldoet op geen enkele manier aan goede specificaties.

Tablets zijn schaars tegenwoordig en je budget is eigenlijk te beperkt.
Wellicht kun je kijken voor iets refurbished van Apple, maar ik vraag me af of je budget dat toelaat.

[ Voor 44% gewijzigd door ChinaGeek op 19-08-2020 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien te overwegen om een 2e hands iPad te kopen en daar zo'n geweldige kinderbumper omheen te doen. De grote uitdaging met Android tablets, de prijsklasse waarin je nu kijkt is dat deze niet lang ondersteund blijven terwijl iPads dat nu wel als groot voordeel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
Ik heb hier een paar maanden geleden ook naar gezocht, hoewel mijn zoon iets ouder is. Eigenlijk zijn al die z.g. kindertablets troep en zonde van je geld.

Wij kwamen op het volgende rijtje, en reeds naar vol tevredenheid van zoon (7) aangeschaft:
- Kindle Fire HD 7" (let op: kies zonder 'special offers')
- Kindvriendelijke bumper
- Oplaad snoer met magneet systeem (zo hoeft het kind niet precies het stekkertje in de tablet te doen)

Intussen is er een nieuwe serie Fire HD's, dus de link gaat nog naar de oude versie.
De Fire tablets zijn goedkoop betaalbaar. Wel 3 aandachtspunten:
1. De Fire tablets worden niet (altijd) naar NL verstuurd; wij hebben dit via een kennis laten 'importeren';
2. De Fire tablets hebben geen Google Play store. Maar.... deze kan je via een eenvoudige tutorial er zo op zetten. Zelfs mijn vrouw is dit gelukt. Wel natuurlijk even inlezen als je een Fire overweegt te kopen en een stappenplan online vinden.
3. Als je een magneet snoertje overweegt te kopen, check dan of dit enigszins past icm de bumper (als je deze hebt).

Volgens mij waren we totaal iets van 100 a 120 euro kwijt.
Apparaat speelt muziek en filmpjes af. Mario Kart hapert een beetje.

Succes met je keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door ttb_82 op 19-08-2020 08:58 ]

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
De fire HD 8 Plus heeft wat meer RAM, de fire HD 10 een wat betere processor.
Hoe zit het met updates van die dingen?

[ Voor 23% gewijzigd door ChinaGeek op 19-08-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
ChinaGeek schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:59:
Hoe zit het met updates van die dingen?
Ik kan me niet herinneren dat we sinds de aanschaf (mei 2020) een update hebben gehad. Maar misschien is deze 'pending' en niet gemeld.

Voor wat het waard is; Normaliter vind ik updates een belangrijk onderdeel (mobiel vooral); voor een kinder tablet, waar je als ouder 'controle' over hebt (wij hebben een app geinstalleerd zodat alleen bepaalde apps kunnen worden geopend door het kind), is dit misschien iets minder relevant.

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
ttb_82 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat we sinds de aanschaf (mei 2020) een update hebben gehad. Maar misschien is deze 'pending' en niet gemeld.

Voor wat het waard is; Normaliter vind ik updates een belangrijk onderdeel (mobiel vooral); voor een kinder tablet, waar je als ouder 'controle' over hebt (wij hebben een app geinstalleerd zodat alleen bepaalde apps kunnen worden geopend door het kind), is dit misschien iets minder relevant.
Nou ja, wanneer TS rept over toekomstbestendigheid, is dat wel een dingetje denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
amazon geeft wel updates, maar niet erg veel / vaak.
Het is de vraag wat je ermee wilt doen. Zolang dit voornamelijk simpele taken zijn is het prima ;)
Als je dit ding voor meerdere jaren koopt: weet dat je kind over 3 jaar geen "nijntje memorie" meer wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ChinaGeek schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

Nou ja, wanneer TS rept over toekomstbestendigheid, is dat wel een dingetje denk ik...
En dan kom je toch bijna automatisch uit bij een tablet van Apple? Het updatebeleid bij de meeste Android tablets is echt bedroevend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Admiral Freebee schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:17:
[...]

En dan kom je toch bijna automatisch uit bij een tablet van Apple? Het updatebeleid bij de meeste Android tablets is echt bedroevend...
Ja, dat zei ik al ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@ChinaGeek Weet ik. Ik bevestigde het enkel maar ;)

• FlowerKyko
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Bedankt voor de reacties, denk dat ik ga kijken voor een 2e hands ipad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-01 11:33
Ik kocht voor onze dochters een Samsung Tab A 10.1, dewelke je ook aanhaalt in je openingspost.

Enorm tevreden van, alle apps voor kinderen draaien enorm vlot, heel goed scherm, etc. Ik ben enorm blij van mijn aankoop voor relatief weinig geld.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 17:21
Ik weet niet wat wel maar koop in ieder geen kurio tablet wij hebben een 7 inch en het is echt een rampen ding.. sloom batterij waardeloos etc..

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Pagina: 1