Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 3600 + Asus B450M-A prime gaat niet aan (DOA?)

Pagina: 1
Acties:

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hallo allemaal,

Middels de crowdfunding van mijn schoonbroertje heeft hij eindelijk zijn nieuwe processor + moederbord kunnen bestellen: https://www.gofundme.com/...norm-doorzettingsvermogen

Vandaag heb ik getracht dit alles te monteren zoals ik al tientallen keren heb gedaan, maar na het indrukken van de powerknop.... helemaal niks. Het moederbord licht brand wel (zodra de voeding knop op I staat gaat dit licht branden)

Wat doe ik verkeerd?

Heb daarna zijn oude moederbord/geheugen weer aan de PSU gehangen met de powerswitch van zijn kast en dat gaat direct aan, zelfs zonder geheugen of SSD aangesloten.

De processor zit 100% correct in de socket van het moederbord.

Wat denken jullie, DOA?

Ik ben bang voor pure pech..

Ik heb in het verleden wel is een defecte CPU gehad, maar zelfs dan gebeurd er nog wel iets, nu helemaal niks op het licht na dan.

Alvast bedankt voor de tips!

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:58
Wat zijn de volledige specs? Ik neem aan dat er wel een GPU in zit? Weet je zeker dat je alle kabels goed hebt aangesloten?

• rickyy
Wekko306 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:57:
Wat zijn de volledige specs? Ik neem aan dat er wel een GPU in zit? Weet je zeker dat je alle kabels goed hebt aangesloten?
een KFA2 GTX1060, maar zijn oude mobo + CPU (Gigabyte Z68 + i5 2500K) gaan zelfs aan zonder GPU/SSD/RAM aangesloten.

Daarna wéér de ryzen componenten geprobeerd, maar die doet dus helemaal noppes bij het klikken van de power button. Alles was 100% goed aangesloten.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:17
Welke RAM zit er nu in?
Foto's van hoe alles is aangesloten?

• rickyy
In feite heb je alleen een 24 pin + 8 pin nodig om een moederbord + CPU te starten met een jumper of een power switch. Er gebeurd dus helemaal niks. Ik heb net een andere voeding geprobeerd, die doet exact hetzelfde.

Ik vermoed dat het moederbord stuk is.

10 jaar geleden een kapotte CPU gehad, maar zelfs dan gaat de PC wel aan, maar deed hij bootloopen.

Ik zal een foto maken straks.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

BIOS in winkel laten updaten zodat deze geschikt is voor 3600?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:58
rickyy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:16:
In feite heb je alleen een 24 pin + 8 pin nodig om een moederbord + CPU te starten met een jumper of een power switch. Er gebeurd dus helemaal niks. Ik heb net een andere voeding geprobeerd, die doet exact hetzelfde.

Ik vermoed dat het moederbord stuk is.

10 jaar geleden een kapotte CPU gehad, maar zelfs dan gaat de PC wel aan, maar deed hij bootloopen.

Ik zal een foto maken straks.
Een Ryzen 3600 heeft geen iGPU dus het systeem gaat niet werken zonder losse GPU.

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
ik sluit me bij de rest aan. Check of the bios de 3600 ondersteund, en hang er een gpu aan aangezien de 3600 geen iGPU heeft.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

BIOS is het probleem niet. Bij een incompatibele BIOS gaat de boel wel aan, maar krijg je alleen geen beeld. Als de ventilatoren niet eens gaan draaien is er echt heel wat anders aan de hand.

Lijkt me idd een doa onderdeel.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 19-08-2020 06:54 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• rickyy
Op de doos staat expliciet dat hij Ryzen 3th gen compatibel is. Misschien tijdens het compatibel maken gesneuveld.

Ik ga Megekko bellen en vragen naar de procedure.

Pagina: 1