Click pvc over plavuizen met vloerverwarming, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachomanus
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-11-2020
Ik heb het pvc ervaringen topic en andere topics over pvc aardig uitgebreid doorgenomen, maar ik ben er nog niet over uit voor mijn situatie.

Ik wil een pvc vloer (laten) leggen over een plavuizen vloer met vloerverwarming, circa 85 m2. Ik ben in de winkel door de eigenaar geadviseerd (die de plavuizen op locatie heeft gezien) en die gaf aan dat zowel verlijmde pvc + 2x egaliseren een optie is, als click pvc + ondervloer.

Mijn voorkeur ging al snel uit naar een click pvc van floorify met ondervloer van floorify, geschikt voor vloerverwarming. Na het doorlezen van dit topic begin ik toch te twijfelen. Is een click pvc echt mogelijk op een plavuizen vloer? De plavuizen zijn overigens behoorlijk straks en waterpas gelegd, maar er zijn zeker hoogteverschillen van 1 a 2 mm te vinden, misschien her en der een keer 3 mm.

Om dit topic wat concreter te maken een aantal vragen die in m'n hoofd spelen:
  1. Heb je kans dat een click gaat doortekenen?
  2. Gaat de vloerverwarming nog goed werken bij click op plavuizen?
  3. Als click + ondervloer op plavuizen een slecht idee is, is 1x egaliseren + ondervloer + click dan wel een goede optie?
  4. Is floorify een goede optie voor click op plavuizen, of is een ander merk beter aan te raden?
Of moet ik dan toch voor verlijmde pvc gaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Afgezien of het mogelijk is om pvc op een plavuizen vloer te leggen, zou ik me eerder zorgen maken over de efficientie van de vloerverwarming. Je legt er immers 2 lagen bovenop (plavuizen + pcv), dus of het dan nog echt warm wordt?....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11
Microkid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:34:
Afgezien of het mogelijk is om pvc op een plavuizen vloer te leggen, zou ik me eerder zorgen maken over de efficientie van de vloerverwarming. Je legt er immers 2 lagen bovenop (plavuizen + pcv), dus of het dan nog echt warm wordt?....
Dit dus. Ik zou het niet doen (heb hetzelfde scenario gehad, en heb de plavuizen er ook uitgehaald). Je moet er ook rekening mee houden dat je vloer een stuk meer omhoog komt en dat moet dus ook passen met je deuren. Ik zou de vloer eruit halen, ook gezien het warmteverlies dat je extra creëert!

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 18-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachomanus
Microkid schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:34:
Een vloer van floorify heeft een zeer lage warmteweerstand. Op het ervaringen topic lees je ook dat vloerverwarming en click wel een zekere vertraging op kan leveren, maar geen verlies van warmte hoeft te betekenen. Dit is me ook in de winkel eerlijk verteld.

Mijn vraag gaat specifiek over de plavuizen, omdat ik dus met een basis met oneffenheden begin. Ik zou hier graag specifiek advies over inwinnen. Ik vind je reactie daarom iets te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachomanus
Is er niemand die ervaring heeft met click pvc over plavuizen?

De pvc van floorify valt onder de noemer rigid click pvc. Deze nieuwe generatie click pvc zou door de harde composiet kern geschikt moeten zijn voor plavuizen, ook met vloerverwarming. Oneffenheden tot op 5mm over een looplengte van 2m zijn volgens dit bedrijf op te vangen met de ondervloer. Ik kan echter geen ervaringen vinden van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
Mijn ouders hebben klikpvc over een (stukje) plavuizen vloer. Ligt daar al een paar jaar prima. Maar geen idee watvoor merk/type dat is.

Edit: ook geen vloerverwarming overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 21-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 09:11
Ik zou kijken of de plavuizen niet verwijderd kunnen worden. Volgens mij is dat prima mogelijk. Lijkt me de meest nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Kan prima. Een vriend van me heeft het over een marmeren vloer met vloerverwarming als hoofd verwarming. Merkt vrij weinig verschil. Mijn ouders zijn hun tegels zat en hebben PVC besteld. Komt een speciale egalisatielaag overheen waarna het pvc eroverheen geplakt wordt. De leverancier gaf ook aan, zoals eerder in dit topic aangegeven, dat er wel enige vertraging in warmte afgifte plaats zou kunnen vinden (minimaal) maar dat er geen verlies van warmte is.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:51
Uit welk jaar dateert de vloerverwarming? Want als de vloerverwarming uit de jaren '80 komt dan zou ik adviseren om de plavuizen en vloerverwarming eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachomanus
dankjewel voor de reacties. De vloerverwarming is van circa 1995. Ik zie het niet zitten om de plavuizen te verwijderen dus het zal een pvc worden. Ik neig daarom vooralsnog naar de rigid click pvc van floorify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locutusweb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-05 09:59
Nachomanus schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:03:
De vloerverwarming is van circa 1995. Ik zie het niet zitten om de plavuizen te verwijderen dus het zal een pvc worden. Ik neig daarom vooralsnog naar de rigid click pvc van floorify.
Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Heb je het rigid click pvc van floorify uiteindelijk genomen en bevalt het?
Pagina: 1