Toon posts:

Creative Desktop Theatre 2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze namelijk aan gaan schaffen ik weet dat een Soundblaster Live 5.1 wordt aangeraden maare zou dit systeem ook goed geluid geven met een 128 PCI ? of moet ik de Live erbij kopen as ik toch bezig ben

Verwijderd

Als je het echte dolby digital wilt moet je echt die live 5.1 er bij nemen.

Koop je deze niet krijg je dolby pro logic en dit echt veel minder.

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 06:21
als je toch bezig bent, MOET je een live 5.1 kopen anders doen de achterste 2 speakers het niet en de center volgens mij ook niet en dan heb je der nix aan he :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 12:14 schreef FireSNAKE het volgende:
als je toch bezig bent, MOET je een live 5.1 kopen anders doen de achterste 2 speakers het niet en de center volgens mij ook niet en dan heb je der nix aan he :)
Das waar zou toch zonde zijn

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 12:14 schreef FireSNAKE het volgende:
Deze doen het wel alleen niet in het dolby digital effect maar dolby pro logic.

Het verschil tussen dolby digital en dolby prologic is dat bij dolby digital alle speakers onafhankelijk worden aangestuurd (dit geeft het ware bios effect)
Dolby prologic is een simpele versie de geluiden uit de achterspeakers worden uit een normaal stereo signaal gefilterd waardoor het geluid uit de achterspeakers niet stereo is en ook minder hard.

Verwijderd

Topicstarter
A ha dus ze doen et wel ken ff kijken hoe dat gaat en anders toch maar de Live 5.1 jah ik wil et wel ineen keer nemen maar me ouders hebben er de ballen verstand van en vinden zoiets onnodig :(

• FireSNAKE
  • Laatst online: 04-08 06:21
Op donderdag 09 augustus 2001 12:18 schreef delfosso het volgende:

[..]

Het verschil tussen dolby digital en dolby prologic is dat bij dolby digital alle speakers onafhankelijk worden aangestuurd (dit geeft het ware bios effect)
Dolby prologic is een simpele versie de geluiden uit de achterspeakers worden uit een normaal stereo signaal gefilterd waardoor het geluid uit de achterspeakers niet stereo is en ook minder hard.
ow... :) weer wat geleerd :)

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 12:22 schreef wbeelen het volgende:
A ha dus ze doen et wel ken ff kijken hoe dat gaat en anders toch maar de Live 5.1 jah ik wil et wel ineen keer nemen maar me ouders hebben er de ballen verstand van en vinden zoiets onnodig :(
Dan koop je toch zo'n pakket dtt2200 + live 5.1!
Dolby digital werkt overigens alleen i.c.m DVD

Verwijderd

Topicstarter
da ken ook weet je toevallig ook waar ze die in pakketten verkopen? Ik zat eerst an Mycom te denken maar die doet da nie en ik wilde ff op de zwarte markt gaan kijke.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 12:26 schreef wbeelen het volgende:
da ken ook weet je toevallig ook waar ze die in pakketten verkopen? Ik zat eerst an Mycom te denken maar die doet da nie en ik wilde ff op de zwarte markt gaan kijke.
Uhhh pc vergelijk 489 had ik tijdje terug gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie heel erg bedanken voor de goeie hulp kga zowieso de 2200 aanschaffen en denk ik de Live er ook bij

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 09 augustus 2001 12:18 schreef delfosso het volgende:

[..]

Ja, da's heel erg leuk en aardig, maar in de DTT2200 zit dus geenp decoder. Dus er valt helemaal niets te dolby-en met die set.

Je moet die set op een 4 kanaals geluidskaart aansluiten, als je 4 kanaals geluid wil hebben en je moet een kaart met een 5.1 decoder hebben, als je wil dat alle 5 de speakers het doen.

Met een sb128 krijg je dus gewoon stereo geluid, en heb je helemaal geen zak aan je meerdere speakers. |:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 12:34 schreef JvS het volgende:

[..]

Ja, da's heel erg leuk en aardig, maar in de DTT2200 zit dus geenp decoder. Dus er valt helemaal niets te dolby-en met die set.

Je moet die set op een 4 kanaals geluidskaart aansluiten, als je 4 kanaals geluid wil hebben en je moet een kaart met een 5.1 decoder hebben, als je wil dat alle 5 de speakers het doen.

Met een sb128 krijg je dus gewoon stereo geluid, en heb je helemaal geen zak aan je meerdere speakers. |:(
Je krijgt dolby prologic. Als een stereo signaal over meerder speakers wordt verdeeld.

Maar die 5.1 is zeker aanteraden

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Haha, alsof een DTT2200 soieso een DD signaal kan weergeven zonder ingebouwde decoder?

Live 5.1 om maximaal gebruik van te maken ja, neemt niet weg dat de set gewoon een te kleine woofer heeft om acceptabele bass en GEEN disortion te geven op hoog volume, evenals geldt dit voor de sattelites.

Wat trouwens niet wegneemt dat als je GEEN DVD (enige prologic/DD dragers!)FILMS kijkt je dan meer plezier zult hebben van een Sb Live 5.1. Acoustisch klinkt deze kaart nl. precies hetzelfde als de SB PCI 128.
Als je het echte dolby digital wilt moet je echt die live 5.1 er bij nemen.
Haha, en nu zeg je dat je prologic krijgt. Maar daarnet kreeg je nog DolbyDigital. Onzin dus. Een SBLive5.1 heeft geen ingebouwde DD decoder, de DTT2200 ook niet. Dus een DolbyDigital signaal krijg je soieso niet. Hooguit Prologic, en dan heb je dus niets aan de center kanaal. Stom ook dat die erbij is gedaan.

Want dat signaal kan bij prologic perfect gesimuleerd worden door een 4.1 set. Maarjah 5.1 verkoopt beter, en daar richt Creative zich op.

-Je krijgt toch geen DolbyDigital signaal. Hooguit Prologic. En je hebt daar ALLEEN iets aan als je DVD films kijkt!

-Als je nieteens een DVD speler hebt zul je niets merken van die 5.1, buiten dat je wat echo'tjes in kan stellen. Acoustisch klinkt de PCI 128 precies evengoed als de SB Live player 1024, PCI 512, Live 5.1, Platinum en Platinum 5.1.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 09 augustus 2001 12:37 schreef delfosso het volgende:

[..]

Je krijgt dolby prologic. Als een stereo signaal over meerder speakers wordt verdeeld.

Maar die 5.1 is zeker aanteraden
En welke decoder gaat dat geluid dan verdelen over meerdere speakers?

http://csw.creative.com/products/dtt2200/specs.asp

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
Je krijgt helemaal geen prologic als een stereo signaal over meerdere speakers wordt verdeeld.

Prologic betekent een stereo signaal voor de voorste 2 front speakers.

De 2 achterste sattelites geven een mono signaal weer, en dat is 1 afzonderlijk signaal wat alles weergeeft wat van achter komt zoals eigenlijk alleen in spellen gebeurt, waarbij een center kanaal dus complete bullshit is. Daar staat er altijd Dolby Surround op de doos. Dat is dus Dolby Prologic. Precies wat ik net uitleg.

Dus topicstarter, als je geen dvd speler hebt is het enige extra wat de 5.1 biedt een mono 8er "geluid". Dit kan de Soundblader Live player 1024 ook weergeven, dus een 5.1 is onzin. Gezien je zonder DD decoder niets aan het CENTER kanaal hebt, en dus ook niet aan een 5.1 set tov. een 4.1 set. En een Soundblaster1024 kan wel een 4.1 signaal uitsturen, zowel analoog als via de digital out.

Dit zegt trouwens al wat een kut merk Creative is. Ze doen GEEN DD decoder in hun sets, maar WEL een center kanaal, maar zonder DD decoder heb je helemaal niets aan een CENTER kanaal, wat er uitkomt is waarschijnlijk een samenvloeiing van het stereo kanaal van de 2 fronts, en daar heb je dus niets aan.

Dat center kanaal is puur omdat Creative (of Cambrigde Soundworks) dan 5.1 op de doos kan zetten, terwijl je niets aan het centerkanaal hebt wat de set een 5.1 set maakt.

Ze houden je dus voor de gek. Nooit meer een Creative set kopen waar zulke onzin op de dozen is vermeld.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 13:26 schreef JvS het volgende:

[..]

En welke decoder gaat dat geluid dan verdelen over meerdere speakers?

http://csw.creative.com/products/dtt2200/specs.asp
O dat ding heeft niet eens een simpele prologic decoder (Foutje van mij }:O

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 23:05

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb dat ding in combinatie met een live 5.1 maar er is nog steeds geen goede ondersteuning voor in windows 2000. Ik zou toch voor de dtt2500 gaan aangezien die een optische uitgang heeft en je er dan een geluidskaart aan kunt hangen die niet per se van creativ hoeft te zijn. Hij is wel wat duurder maar ja je moet het zelf weten natuurlijk

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Yokozuna
Ondersteuning voor Prologic is er ook niet?

Eigenlijk is het dus gewoon een analoge set, maarjah DIGITAL (nahja, dat staat over het algemeen TE vaak op de dozen) is een mooi woord wat goed verkoopt, net als 5.1 DUS zet Creative het op de dozen, terwijl het onzin is. Nu eindelijk overtuigd dat Creative de grootste onzin blaatzooi verkoopt?

De enige set van Creative die een DD 5.1 kanaal kan weergeven is de DTT3500, met ingebouwde Prologic+DD decoder. MAAR dan betaal je F800,- voor een set met piep sattelites en een piep woofertje die gaan distorten op hoog volume. En als je films kijkt (daar is DD nou eenmaal enkel voor, DVD films) wil je luidt genoeg draaien met flinke bass. En dat kunnen die mini Creative setjes gewoon niet aan. En kijk eens wat er staat "Dolby 5.1" wat een nepterm! Dolby5.1 bestaat helemaal niet. Bovendien kun je geen 5.1 signaal verkrijgen zonder DD decoder, pure onzin dus weer wat Creative verkoopt. Stelletje oplichters.
Het meest irritante is dat de meeste mensen (die er niet zoveel vanaf weten, want die nemen creative sets, gewoon algemeen bekend, met alle respect hoor) nog in die wazige Creative termen trappen ook, met die termen krijg ik ook wel een goede verkoop. Creative wil dus puur een goede verkoop, en zet hier en daar stiekem wat "coole termen" op de dozen die niet kloppen, snapt men nou nog steeds niet dat Creative een slecht merk is....

Als je nagaat dat je voor F500,- een set hebt met ingebouwde Prologic/DD decoder, met een 8" woofer, 2 weg sattelites etc. Kun je weer zeggen dat Creative een enorm slechte prijs KWALITEIT+KWANTITEIT verhouding heeft.
"Frequency Response 47Hz to 20kHz " En dat durft zich zelf een subwoofer te noemen? Valt me trouwens mee dat er niet staat 20-20000 Hz. Wat niet wegneemt dat de prijs KWALITEIT+KWANTITEIT slecht is, gezien die set van F500,- ook nog eens tot ongeveer 34Hz DIN komt.
Ik zou toch voor de dtt2500 gaan aangezien die een optische uitgang heeft
Uitgang? Het is dus een subwooferset met ingebouwde geluidskaart. Dus je kunt er nog een set op aansluiten, beetje raar vind je niet. Optische INGANG is denk ik wat handiger :)

Komt erop neer dat met de DTT2200 icm met de Live 5.1 deze meerwaarde biedt:
In spellen die een Dolby Surround kanaal ondersteunen hoor je bij deze set door analoge surround ook spelers/monsters achter je lopen. Je kunt ook nog wat echo'tjes toevoegen door ondersteunig voor EAX, en spellen die het ondersteunen geven in grotere ruimtes standaard een echo, wat overigens wel grappig klinkt. Ach de 5.1 kost toch niet zoveel, dus voor die kleine meerwaarde die hij biedt kun je hem misschien wel kopen.

Voor divx'jes op mpeg'jes klinkt de set precies hetzelfde met een SB PCI 128 als met een SB Live player 5.1. Mocht je dus veel spellen spelen waar het erg handig is dat je spelers achter je hoort en ze het ook onderteunen of DVD films kijkt (heb je alleen niets aan het center kanaal en je hebt een mono achterkanaal) en jij ook genoeg ruimte/zin in de kamer hebt om alle draadjes weg te werken en 2 sattelites achter je te zetten, DAN biedt die Live 5.1 een meerwaarde.

(sry dat ik soms wat bot overkom, maar ik kan gewoon niet tegen merken die je voor de gek houden, en het is onverbiddelijk om te zien dat mensen daarin trappen)

Verwijderd

Topicstarter
A ha weer wat geleerd wat meer voor mij van toepassing is af en toe gamen Metal Gear Solid daar houd et mee op me favo spel :) en muziek luisteren enne divxjes want ik heb nu 2 van die kleine rot boxjes vin et nix en had eerst me versterker met 2 250W boxen erop maar die heb ik liever op me kamer.

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Maar koop aub geen creatives.. en ga ervoor om meer geluk te hebben met andere merken.

Kom er net achter waarom me kleine speakers van me soundworks digital vervormen bij hoog volume.. die dingen blaten gvd lage tonen uit.

Lekkere filter zit er dus in die subwoofer.
Logisch dat die satelietjes het niet aankunnen.

Ik ga maar eens mijn oom lief aankijken, die heeft nog 2 sony satelietjes van zijn dolby digital set over. (hij gebruikt zijn grote speakers als front boxen).

Dan hang ik die eraan :Y)

Kijken of dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb em afgelopen zaterdag op de zwarte markt aangeschaft en idd zoals al gezegd was 2 boxjes doen et maar met deze geluidskaart vanwege te weinig aansluitingen ma goed de SB Live! 5.1 is onderweg :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

Yucko

One clown to rule them all !

Good 4 U :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1