Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC en het is alweer een flinke tijd geleden dat ik er zelf een heb gebouwd. Vandaar jullie hulp gevraagd:)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk worden gebruikt als office pc met Windows 10 waar ook zo nu en dan een game op wordt gespeeld (RTS zoals StarCraft II, WarCraft 3 en misschien in de toekomst een keer een shooter als fortnite of CoD). Bij voorkeur zou het systeem ook geschikt zijn voor (lichte-) videobewerking).
Het scherm zal zowel worden gebruikt voor dit systeem als voor mijn werklaptop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ca. 1350-1450 euro voor het hele systeem (ca. 900 voor het systeem + en ca. 500 voor het scherm).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en muismat reeds in bezit. Overige componenten dateren uit 2011 en worden nagenoeg allemaal weggedaan of indien mogelijk verkocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 1 TB SSD
- Goede connectivity vanuit het moederbord (dus bluetooth en WiFi)
- Strakke micro atx behuizing waarin kabels netjes kunnen worden weggewerkt
- Indien mogelijk groot 34' inch (ultrawide, curved scherm) dat ik zowel op dit systeem kan gebruiken om een spelletje op te spelen als dat het geschikt is om aan te sluiten op mijn werklaptop. Bij voorkeur ook in hoogte verstelbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- V.w.b. grootte: micro atx behuizing waarin ik kabels netjes kan wegwerken (strakke look)
- Geluidsniveau graag zo laag mogelijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb mijn eigen wensenlijst gebaseerd op de best buy guide van juli (main stream game systeem), met enkele aanpassingen:
- Moederbord: gekozen voor een moederbord met meer connectivity opties
- Grafische kaart: de RX5700 van ca. 415 EUR lijkt mij voor mijn doeleinden een tikkeltje overkill. In mijn huidige systeem zit een HD7950 die voor nu eigenlijk nog prima aan mijn behoefte voldoet. Ik ben op zoek naar een grafische kaart die goed kan samenwerken met de gekozen monitor en resolutie voor een bedrag tussen de 250-300 EUR.
Graag zou ik jullie het volgende willen vragen:
- Advies voor de te kiezen grafische kaart binnen het budget
- Een check op de compatibaliteit van de gekozen onderdelen (gaat dit goed werken?)
- Overige slimme tips/opmerkingen m.b.t. de gemaakte keuzes
Duizendmaal dank alvast!
Groet,
Rick
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC en het is alweer een flinke tijd geleden dat ik er zelf een heb gebouwd. Vandaar jullie hulp gevraagd:)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk worden gebruikt als office pc met Windows 10 waar ook zo nu en dan een game op wordt gespeeld (RTS zoals StarCraft II, WarCraft 3 en misschien in de toekomst een keer een shooter als fortnite of CoD). Bij voorkeur zou het systeem ook geschikt zijn voor (lichte-) videobewerking).
Het scherm zal zowel worden gebruikt voor dit systeem als voor mijn werklaptop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ca. 1350-1450 euro voor het hele systeem (ca. 900 voor het systeem + en ca. 500 voor het scherm).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en muismat reeds in bezit. Overige componenten dateren uit 2011 en worden nagenoeg allemaal weggedaan of indien mogelijk verkocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 1 TB SSD
- Goede connectivity vanuit het moederbord (dus bluetooth en WiFi)
- Strakke micro atx behuizing waarin kabels netjes kunnen worden weggewerkt
- Indien mogelijk groot 34' inch (ultrawide, curved scherm) dat ik zowel op dit systeem kan gebruiken om een spelletje op te spelen als dat het geschikt is om aan te sluiten op mijn werklaptop. Bij voorkeur ook in hoogte verstelbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- V.w.b. grootte: micro atx behuizing waarin ik kabels netjes kan wegwerken (strakke look)
- Geluidsniveau graag zo laag mogelijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb mijn eigen wensenlijst gebaseerd op de best buy guide van juli (main stream game systeem), met enkele aanpassingen:
- Moederbord: gekozen voor een moederbord met meer connectivity opties
- Grafische kaart: de RX5700 van ca. 415 EUR lijkt mij voor mijn doeleinden een tikkeltje overkill. In mijn huidige systeem zit een HD7950 die voor nu eigenlijk nog prima aan mijn behoefte voldoet. Ik ben op zoek naar een grafische kaart die goed kan samenwerken met de gekozen monitor en resolutie voor een bedrag tussen de 250-300 EUR.
Graag zou ik jullie het volgende willen vragen:
- Advies voor de te kiezen grafische kaart binnen het budget
- Een check op de compatibaliteit van de gekozen onderdelen (gaat dit goed werken?)
- Overige slimme tips/opmerkingen m.b.t. de gemaakte keuzes
Duizendmaal dank alvast!
Groet,
Rick
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 228,59 | € 228,59 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart | € 496,10 | € 496,10 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 61,65 | € 61,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,05 | € 76,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,10 | € 104,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.376,49 | ||