Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe mainstream game/office pc (€900) en scherm (€500)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SpireZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 19:18
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC en het is alweer een flinke tijd geleden dat ik er zelf een heb gebouwd. Vandaar jullie hulp gevraagd:)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk worden gebruikt als office pc met Windows 10 waar ook zo nu en dan een game op wordt gespeeld (RTS zoals StarCraft II, WarCraft 3 en misschien in de toekomst een keer een shooter als fortnite of CoD). Bij voorkeur zou het systeem ook geschikt zijn voor (lichte-) videobewerking).

Het scherm zal zowel worden gebruikt voor dit systeem als voor mijn werklaptop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs ca. 1350-1450 euro voor het hele systeem (ca. 900 voor het systeem + en ca. 500 voor het scherm).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en muismat reeds in bezit. Overige componenten dateren uit 2011 en worden nagenoeg allemaal weggedaan of indien mogelijk verkocht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 1 TB SSD
- Goede connectivity vanuit het moederbord (dus bluetooth en WiFi)
- Strakke micro atx behuizing waarin kabels netjes kunnen worden weggewerkt
- Indien mogelijk groot 34' inch (ultrawide, curved scherm) dat ik zowel op dit systeem kan gebruiken om een spelletje op te spelen als dat het geschikt is om aan te sluiten op mijn werklaptop. Bij voorkeur ook in hoogte verstelbaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- V.w.b. grootte: micro atx behuizing waarin ik kabels netjes kan wegwerken (strakke look)
- Geluidsniveau graag zo laag mogelijk

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb mijn eigen wensenlijst gebaseerd op de best buy guide van juli (main stream game systeem), met enkele aanpassingen:
- Moederbord: gekozen voor een moederbord met meer connectivity opties
- Grafische kaart: de RX5700 van ca. 415 EUR lijkt mij voor mijn doeleinden een tikkeltje overkill. In mijn huidige systeem zit een HD7950 die voor nu eigenlijk nog prima aan mijn behoefte voldoet. Ik ben op zoek naar een grafische kaart die goed kan samenwerken met de gekozen monitor en resolutie voor een bedrag tussen de 250-300 EUR.

Graag zou ik jullie het volgende willen vragen:
- Advies voor de te kiezen grafische kaart binnen het budget
- Een check op de compatibaliteit van de gekozen onderdelen (gaat dit goed werken?)
- Overige slimme tips/opmerkingen m.b.t. de gemaakte keuzes

Duizendmaal dank alvast!

Groet,
Rick

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 228,59€ 228,59
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 60,-€ 60,-
1MonitorenIiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart€ 496,10€ 496,10
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 61,65€ 61,65
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 76,05€ 76,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,10€ 104,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.376,49

Beste antwoord (via SpireZ op 26-09-2020 20:49)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
afhankelijk van hoe de verhouding gamen/werken is, en of hje het handig vind om muis en toetsenbord zonder gedoe te kunnen gebruiken voor beiden zou je deze monitoren kunnen overwegen:
pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
pricewatch: Philips B-line 346B1C Zwart
dit zijn de enige twee ultrawides binnen je budget met een ingebouwde KVM-switch (sluit muis en bord aan op je scherm, en ze wisselen mee met met de inputsource) en een refreshrate van 100Hz of meer.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:29
Als die HD7950 nog prima voldoet zou ik nog niet een GTX 1660 Super nemen. Die HD7950 ondersteunt 4k en display port 1.2, dus die kan prima die ultrawide aansturen.
SpireZ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:04:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- V.w.b. grootte: micro atx behuizing waarin ik kabels netjes kan wegwerken (strakke look)
- Geluidsniveau graag zo laag mogelijk
De voeding is voldoende kwaliteit, maar is niet bepaald heel stil. Bovendien is 450W ruim voldoende voor deze build. Daarnaast zie ik dat je graag een een micro atx wil hebben. Toch wil ik je de pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart aanraden. Deze is slechts 5cm hoger, 2cm breder en 4cm dieper en een stuk stiller door de betere kwaliteit fans. Dan zou ik ook deze stillere voeding erbij doen: pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W. Om het "zo stil mogelijk" af te maken een fatsoenlijke koeler erbij: pricewatch: Gelid Solutions Phantom. Dan zou ik ook nog het ram vervangen voor de Aegis. pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS. Is hetzelfde ram als de Ripjaws V, maar dan zonder heatsink die je toch niet mist als je de ram niet zwaar gaat overclocken. Bespaar je weer wat euro's mee.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik merk dat mijn 5700XT nog best hard moet werken voor de spellen die ik speel, in combi met een 34 inch ultrawide.

Laat ik voorop stellen dat ik een ultrawide fantastisch vind, maar het is wel iets om te onthouden. Zolang je op niet ultrawide resolutie gaat gamen zal het vast wel lukken, maar anders zie ik het somber in

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • Beste antwoord

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
afhankelijk van hoe de verhouding gamen/werken is, en of hje het handig vind om muis en toetsenbord zonder gedoe te kunnen gebruiken voor beiden zou je deze monitoren kunnen overwegen:
pricewatch: Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart
pricewatch: Philips B-line 346B1C Zwart
dit zijn de enige twee ultrawides binnen je budget met een ingebouwde KVM-switch (sluit muis en bord aan op je scherm, en ze wisselen mee met met de inputsource) en een refreshrate van 100Hz of meer.

• SpireZ
@Tmk84,dankjewel voor jouw tip. De philips lijkt mij inderdaad een goede en praktische oplossing. Vooral de Brilliance met ingebouwde webcam is erg handig, dan kan ik mijn werklaptop helemaal dichtgeklapt laten! Goed gedaan, thanks

@Djarune Bedankt voor alle moeite, ik ga hierheen kijken. Het ‘stil’ zijn is voor mij misschien toch meer een nice to have. Begrijp dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten en dan lijken de componenten vanuit de BBG (met als toevoeging de aanpassing in het RAM) toch een goede oplossing. Met de gekozen semi modulaire corsair voeding en het raampje in de behuizing kan ik toch nog een mooi ogende pc neetzetten.

@Quacka Thanks voor jouw praktijkervaring, neem ik mee!

De vraag over de videokaart is de voornaamste die ik nog heb. Voel me er toch fijner bij als ik de pc helemaal opbouw met nieuwe componenten. Wat zouden dan binnen het budget de best value kaarten op dit moment zijn? Uit de verschillende tests bij hwi kom ik nog niet helemaal wijs.

Dankjewel alvast!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SpireZ Voor €55,- heb je hier een prima voeding aan, die voldoet met de 1660S. pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Quacka
1MoederbordenASRock B550 Phantom Gaming 4/ac€ 130,-€ 130,-
1VideokaartenSapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6€ 294,05€ 294,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 58,90€ 58,90
1MonitorenPhilips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart€ 525,14€ 525,14
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom€ 24,90€ 24,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 52,90€ 52,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 67,55€ 67,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.426,54

• Quacka
Alle aanpassingen van djarune, het betere scherm, een betere videokaart.

Dit is wel het maximale wat je voor dit geld kan kopen. Ook direct wel het minimale wat ik zou aanraden voor gamen op zo'n groot scherm.
Je kan hooguit de processorkoeler weg halen, of een matx moederbord kiezen

• Djarune
Hackus schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:02:
@SpireZ Voor €55,- heb je hier een prima voeding aan, die voldoet met de 1660S. pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W
ik ben het hier mee eens. Als je heel erg veel waarde hecht aan een semi-modulaire, kun je voor een tientje meer de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM halen, maar dan zou ik toch weer eerder gaan voor de Bitfenix..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

ik ben het hier mee eens. Als je heel erg veel waarde hecht aan een semi-modulaire, kun je voor een tientje meer de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W CM halen, maar dan zou ik toch weer eerder gaan voor de Bitfenix..
Kabels kun je gewoon netjes wegwerken, mod, semi-mod heeft weinig meerwaarde. PSU ligt ook niet open in het zicht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpireZ
Heren, dank weer voor het meedenken. Ik ben er denk ik nagenoeg uit. Onderstaand lijstje gaat het worden.

Toelichting op de gemaakte keuzes:
- ik vind de mATX coolermaster case icm de processorkoeler mooi (smaak) en wil hier graag bij blijven
- het werkgeheugen met heatsink is bij Azerty goedkoper dan zonder en hier wil ik een groot deel vd onderdelen kopen. Vandaar keuze voor werkgeheugen met heatsink.
- de grafische kaart heb ik op jullie aanraden ge-update ivm de hoge resolutie van het beeldscherm en kan ik voor €338 oppikken bij de Duitse Mediamarkt. Dit lijkt een goede deal.
- de voeding heb ik vervangen voor jullie tip; heb er vertrouwen in dat ik de kabels netjes krijg weggewerkt. Voorzien jullie hier nog problemen icm de gewijzigde grafische kaart of het mATX moederbord?

Heel mooi setje zo, dat het eerder genoemde ca. budget licht overschrijd maar dat heb ik ervoor over.

Nogmaals dank.

Groet,
Rick

1MoederbordenAsus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI)€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenAsus Dual Radeon RX 5700 EVO OC edition€ 352,79€ 352,79
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 60,-€ 60,-
1MonitorenPhilips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart€ 525,14€ 525,14
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 60,90€ 60,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 67,55€ 67,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.520,48

• Djarune
Die RX 5700 Navi in die m-atx kast kan best wel warm worden. Ik zou er een 3e casefan bij plaatsen.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm

Echter heeft je moederbord maar 2x case fan headers. Dus daar moet dan wel nog een splittertje bij:
pricewatch: Akasa PWM fan splitter

• SpireZ
Iedereen bedankt; de PC is inmiddels besteld.

Gr. Rick
Pagina: 1