Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohl
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-08-2020
Ik heb de budgetvragen eruit gehaald aangezien ik al een keuze tussen 2 laptops heb gemaakt.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb een laptop nodig voor mijn Applied Science studie, en heb de perfecte laptop ervoor gevonden.
Er zijn twee varianten; de Skikk 15GKNR en de Skikk 15HD55.
Ze hebben beiden een RTX 2060, 16GB RAM en een 500GB SSD (vreemd genoeg niet 512GB).
Het grootste verschil tussen de twee is dat de 15GKNR een AMD Ryzen 4800H gebruikt, en de Skikk 15HD55 een Intel I7 10750H gebruikt. Het enige advies waar ik om vraag is welke van de twee een betere optie is

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik heb een PC dus gamen hoeft niet per se op de laptop, maar de studie zelf heeft een erg strikte regeling met de specificaties. Programmeren lijkt deel te zijn van het curriculum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
5 dagen per week!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet bepaald lmao vandaar deze post

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta open voor alternatieven zolang ze maar vergelijkbaar zijn met deze 2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Die ryzen rent rondjes om de I7 op alle fronten behalve maximale turboclocks.
Met andere woorden, als je alleen een hardcore gamer bent die alles geeft voor de framerates, dan is de I7 de juiste keus. In alle andere gevallen Ryzen all the way als het tussen deze 2 laptops gaat.

om je een idee te geven, Passmark scores:
https://www.cpubenchmark....ntel-i7-10750H/3676vs3657