Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een Game PC specifiek voor een sim racing rig. Hij gaat puur en alleen voor racen gebruikt worden. Voornamelijk iRacing. Wellicht nog Assetto Corsa, rF2 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat de hele setup van sim racing al een hoop gaat kosten heb ik voor nu een budget van 1250 bepaald. Mocht dit onrealistisch zijn dan sta ik er wel voor open om in te leveren op andere onderdelen binnen m'n sim racing setup (en dus niet de pc)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem gaat aangesloten worden op onderstaande Samsung monitor. 1080p, maar wel ultra breed waardoor het eigenlijk neerkomt op een 2K scherm. Het zijn toch al wel 4.1M pixels die de GPU aan moet kunnen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat research en andere topics gelezen te hebben ben ik op onderstaand uitgekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart het liefst Nvidia. lees ik over het algemeen de beste verhalen over als het gaat om betrouwbaarheid. Processor is mij om het even. Intel of AMD maakt mij niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag settings van iRacing zo hoog mogelijk kunnen zetten op een goede fps. Scherm kan 144hz aan dus wil daar zoveel mogelijk gebruik van maken. Ik realiseer me dat ik wellicht niet alles op max kan gaan zetten, dan moet je toch wel echt wat meer geld uit gaan geven.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus liever niet.
Wat verwacht je van ons?
Met de geruchtenstroom over de nieuwe 3000 series van nVidia is het natuurlijk nu niet heel verstandig om een RTX 2070S te kopen. Wachten op de 3070 kan echter wel nog even duren (oktober of wellicht later). Mijn vragen:
Het wordt een Game PC specifiek voor een sim racing rig. Hij gaat puur en alleen voor racen gebruikt worden. Voornamelijk iRacing. Wellicht nog Assetto Corsa, rF2 etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat de hele setup van sim racing al een hoop gaat kosten heb ik voor nu een budget van 1250 bepaald. Mocht dit onrealistisch zijn dan sta ik er wel voor open om in te leveren op andere onderdelen binnen m'n sim racing setup (en dus niet de pc)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem gaat aangesloten worden op onderstaande Samsung monitor. 1080p, maar wel ultra breed waardoor het eigenlijk neerkomt op een 2K scherm. Het zijn toch al wel 4.1M pixels die de GPU aan moet kunnen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Samsung C49HG90 Zwart | € 779,- | € 779,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 779,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat research en andere topics gelezen te hebben ben ik op onderstaand uitgekomen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 108,33 | € 108,33 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 509,95 | € 509,95 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 61,65 | € 61,65 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M V2 | € 85,05 | € 85,05 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 114,53 | € 114,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.183,27 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart het liefst Nvidia. lees ik over het algemeen de beste verhalen over als het gaat om betrouwbaarheid. Processor is mij om het even. Intel of AMD maakt mij niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag settings van iRacing zo hoog mogelijk kunnen zetten op een goede fps. Scherm kan 144hz aan dus wil daar zoveel mogelijk gebruik van maken. Ik realiseer me dat ik wellicht niet alles op max kan gaan zetten, dan moet je toch wel echt wat meer geld uit gaan geven.
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus liever niet.
Wat verwacht je van ons?
Met de geruchtenstroom over de nieuwe 3000 series van nVidia is het natuurlijk nu niet heel verstandig om een RTX 2070S te kopen. Wachten op de 3070 kan echter wel nog even duren (oktober of wellicht later). Mijn vragen:
- CPU goed genoeg of voor wat ik wil toch voor een 3700 gaan?
- Wat zouden jullie doen? Wachten op de 3070 of gewoon voor de 2070S gaan?
- Als optie heb ik ook nog om een tweedehands GPU te kopen en die weer te verkopen zodra de 3070 uit is. 1080 wellicht?
- In hoeverre is het systeem wat ik hierboven heb samengesteld future proof? Volgens mij is het moederbord niet super future-proof, maar ik heb er weinig verstand van.