Laptop studie werktuigbouwkunde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-12-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga er elke dag mee naar school en moet er solidworks voor kunnen gebruiken

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Ht belangrijkste programma die de laptop moet kunnen gebruiken is solidworks daarnaast wil ik ook een beetje gamen maar dat is geen noodzaak.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
mijn budget zit rond de 1100 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja ik ga met de trein naar mijn studie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. ik heb zelf de Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 - 81Y400F7MH gevonden alleen er wordt veel aangeraden om een Quadro videokaart te kiezen.

De eisen van mijn studie zijn verder
-minimaal 8GB RAM
-minimaal 256 GB SSD
-minimaal intel core i5
-videokaart nvidia geforce GTX

Beste antwoord (via Steen2 op 19-08-2020 11:00)

• Paddy99
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 17:20
Je hebt ook nog de HP Pavillion pricewatch: HP Pavilion 15-ec1170nd , net iets goedkoper (1000 vs 1050) en snellere processor (R7 > i7). Al heeft dit model wel minder opslag dan de IdeaPad gaming 3. Beide modellen (Lenovo Gaming en HP Pavillion) voldoen prima, ik zou niet weten waarom de laptops niet voldoen.

Ik moet wel zeggen dat laptops met de gtx 1650 veel goedkoper (800 vs 1000) zijn en wellicht ook voldoen. Wellicht handig om te vragen wat tweedejaars op dit moment als laptops hebben en te kijken naar hun gpu.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
Waar ga je studeren? Biedt je school geen laptop aan? De universiteiten hebben altijd een laptop deal en dat is een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen2
Ik ga bij avans hogeschool Werktuigbouwkunde studeren en die hebben geen laptopprogramma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddy99
Ik studeer zelf WB aan de UT in Enschede en ik heb dan ook gebruik gemaakt van de laptop service daar. Mocht je daar geen gebruik van kunnen maken, zou ik ten minste een Intel i7 of Ryzen 5 of 7 aanbevelen en dan de H series.

Verder qua GPU zou ik ten minste een GTX 1650 maar eigenlijk een GTX 1660 (ti) aanbevelen. Verder zou ik zelf minimaal 250gb SSD en 16gb ram nemen. 8gb is echt te weinig voor SW om lekker te kunnen werken.

Dan is een 15.6" 1080p scherm aangezien het niet te groot is om mee te sleuren maar ook niet te klein om iets fatsoenlijk op te kunnen zien. Verder zou een grote accu fijn zijn, maar dat is niet altijd mogelijk als je aan een budget gekoppeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen2
Dit is de goedkoopste met de specs die je aanbeveelt: https://www.paradigit.nl/...y400f7mh/80056645/product dit lijkt me goed?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Paddy99
Je hebt ook nog de HP Pavillion pricewatch: HP Pavilion 15-ec1170nd , net iets goedkoper (1000 vs 1050) en snellere processor (R7 > i7). Al heeft dit model wel minder opslag dan de IdeaPad gaming 3. Beide modellen (Lenovo Gaming en HP Pavillion) voldoen prima, ik zou niet weten waarom de laptops niet voldoen.

Ik moet wel zeggen dat laptops met de gtx 1650 veel goedkoper (800 vs 1000) zijn en wellicht ook voldoen. Wellicht handig om te vragen wat tweedejaars op dit moment als laptops hebben en te kijken naar hun gpu.
Pagina: 1